Toon posts:

lilo 21.7 & win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het booten van Linux en win2000 m.b.v. lilo 21.7 (de versie die schijven met meer dan 1024 cilinders aan kan)?

Ik boot thuis zelf linux en win98 met lilo 21.7 op een 30 GB schijf en dit werkt zonder problemen. Nu wil ik lilo 21.7 gebruiken om op een laptop linux en win2000 te booten. Omdat het niet mijn laptop is, wil ik even vragen of iemand al ervaring heeft met een soort gelijke config. en of het misschien problemen op kan leveren?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb in het verleden Lilo op m'n huidige schijf (40GB, >1024 cyl) gebruikt om Linux en Windows98/2000 te booten, maar je kunt net zo goed het bootmenu van Windows 2000 gebruik zoals ik nu doe. Dan moet je ff een howto opzoeken: je kunt met dd je linux bootsector naar een file dumpen, en die dan direct in je boot.ini zetten. Werkt perfect, maar als je een kernel update hebt gedaan en lilo geupdate is, dan moet je wel die bootsector file voor boot.ini updaten.

boot.ini ziet er bij mij zo uit:

[Boot Loader]
timeout=5
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"
C:\bootsect.lnx="Redhat Linux 7"

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 11:44 schreef Kaneda het volgende:
Heeft iemand ervaring met het booten van Linux en win2000 m.b.v. lilo 21.7
Nog even als extra informatie: bij mij lukt dat dus niet! Ik heb Mandrake 8.0, win 98, en win2k. Ik heb Mandrake er als laatste opgezet. Als ik nu in lilo voor win2k kies, zegt win2k dat er iets is misgegaan, en dat ik opnieuw moet booten. win2k is alleen te starten door voor win98 te kiezen (je komt dan in het bootmenu van win2k waarin je kunt kiezen voor win98 en win2k). Je kunt dan wel win2k opstarten.
Maar met lilo win2k opstarten lukt (mij?) dus niet.

Verwijderd

Dit toevoegen aan lilo.conf, lilo uitvoeren en rebooten:

---8<---
# De w2k partitie
other = /dev/hdXY
table = /dev/hdX
label = w2k

# De w98 partitie
other = /dev/hdXY
table = /dev/hdX
label = w98
---8<---

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Op donderdag 28 juni 2001 11:49 schreef Exirion het volgende:
...je kunt met dd je linux bootsector naar een file dumpen, en die dan direct in je boot.ini zetten.....
boot.ini ziet er bij mij zo uit:

[Boot Loader]
timeout=5
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"
C:\bootsect.lnx="Redhat Linux 7"
Juist. dat kan zo:

/bin/dd if=/dev/hdaX bs=512 count=1 of=/dev/hdaY/bootsect.lnx

hdaX=linux
hdaY=windows

en dan in je boot.ini gooien.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Pagina: 1