Mail blacklisted doordat bijna hetzelfde IP spam verstuurd?

Pagina: 1
Acties:

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik ben zeer recent met mijn domeinen verhuist naar een nieuwe VPS server bij TransIP. Nu blijkt mijn nieuwe IP adres bij SpamCannibal op de blacklist te staan waardoor domeinnamen die ik inmiddels op dat IP heb gezet in de spamlijst zijn opgenomen.

Wat kan ik hier aandoen behalve verhuizen naar een andere host? En raak ik deze melding dan wel weer kwijt? Na 15jr hosten van mijn eigen domeinen heb ik dit nog niet gehad. Ik heb TransIP gemaild maar nu op zaterdag nog geen reactie.

http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi
Het IP waar het om gaat is 149.210.219.211 (niet van mij) en die ervoor zorgt dat veel IP adressen met 149.210.219.x ook in de blacklist voorkomen, waaronder twee van mij. Alleen sommige adressen met 149.210.219.x komen er niet in voor. Hoe kom ik weer uit deze blacklist?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wacht anders even geduldig totdat je iets van TransIP hoort ?

Je hebt dit namelijk ook al op het forum van ze gevraagd : https://www.transip.nl/forum/post/prm/4569#4569

Nu ook al op Tweakers posten is wellicht een beetje overbodig (lees: op elk forum je vraag uitzetten)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Paul_
Ja, de frustratie zit erg hoog..
Inmiddels een reactie op mijn ticket bij transip, ik weet alleen niet of ik daar nu blij van moet worden.
SpamCannibal is ons inziens een vrij onbetrouwbare partij die gehele /24 list en waar delisting geen mogelijkheid is. Gelukkig maken bij ons weten zeer weinig mailproviders daarvan gebruik al vinden we het uiteraard wel vervelend dat jouw IP-adres daarop vermeld staat.

Ik zie dat er op de site van SpamCannibal wel een contactformulier actief is en heb via dit formulier delisting voor je aangevraagd. Mochten zij hierop reageren dan zal ik uiteraard contact met je opnemen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Paul_ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:53:
Ja, de frustratie zit erg hoog..
Inmiddels een reactie op mijn ticket bij transip, ik weet alleen niet of ik daar nu blij van moet worden.
[...]
Wat had je anders verwacht?
Spam Cannibal is niet zo zeer een onbetrouwbare partij, maar ze gebruiken achterhaalde technologie.
Ze gebruiken honeypot e-mail adressen en als daar een e-mail op binnenkomt wordt het originating IP-adres geblacklist. Kansloze strategie natuurlijk; die database telt ondertussen gewoon 4 miljard entries.

En spam komt tegenwoordig van ipv6 adressen. Maar daar heeft Spam Cannibal nog nooit van gehoord

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
Bedankt voor de berichten. Korte update. Mijn ip adressen staan niet meer in de lijst. :-)