Toon posts:

Hoe kan ik mijn GTX680 "SLI Bridgen"?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een 2dehands pc gekocht om te gamen en ik zit er nu aan te denken om een 2de videokaart erbij te zetten zodat ik 2 beeldschermen kan aansluiten (op huidige videokaart werkt alleen de DVI-I nog) en voor de extra performance natuurlijk.

Nu ben ik zelf totaal niet bekend met SLI en ik las dat je zo'n bridge bij je moederbord krijgt, moet ik dan de juiste bridge voor mijn moederbord kopen of juist voor mijn videokaart?

Ook was mij onduidelijk welke videokaarten ik precies kan gebruiken naast degene die ik nu heb, ik heb namelijk de nvidia gtx 680 dus niet van EVGA, Asus of Gigabyte maar de orginele eerste versie.
Zou ik dan bijvoorbeeld als 2de kaart de Asus GTX 680 DCII kunnen gebruiken of kan dat niet door de dc2 die erachter staat, ik las namelijk dat de videokaarten dezelde GPU moeten hebben maar mij was onduidelijk of de dc2 editie een andere GPU gebruikt of dat elke gtx 680, ongeacht wat erachter staat of hoeveel geheugen deze heeft, dezelfde GPU gebruiken.

En als laatste vroeg ik me af of mijn Corsair CX750M voeding uberhaupt genoeg is voor 2 videokaarten.

Ik zou het erg waarderen als iemand die hier verstand van heeft mij zou kunnen helpen door een reactie achter te laten, Alvast bedankt :*)

Al mijn pc specs nog even op een rijtje:

Moederbord - Asus Maximus 4 Extreme
CPU - Intel i7 3770 Watergekoeld (non-K)
GPU - Nvidia Geforce GTX 680
Voeding - Corsair CX750M
Geheugen - Corsair 4x 4gb

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-09-2016 19:15)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat de kaarten afwijkende kloksnelheden maakt niet veel uit, dat wordt wel gelijk getrokken. En voor SLI bridges betreft kun je gewoon bridges pakken, zolang ze maar lang genoeg zijn is dat verder geen probleem.

Ik zou alleen even goed achter je oren krabben of een 2e GTX680 de moeite waard is, of dat je beter je eigen 680 weg kunt doen, en er een snellere kaart inzetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat de kaarten afwijkende kloksnelheden maakt niet veel uit, dat wordt wel gelijk getrokken. En voor SLI bridges betreft kun je gewoon bridges pakken, zolang ze maar lang genoeg zijn is dat verder geen probleem.

Ik zou alleen even goed achter je oren krabben of een 2e GTX680 de moeite waard is, of dat je beter je eigen 680 weg kunt doen, en er een snellere kaart inzetten.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:13
Ik betwijfel dat het het waard is, zeker gezien je waarschijnlijk een 2GB model hebt.