Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

utp kabel trekken, leiding heeft Y splitsing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik al maanden met utp kabels zit die over de grond door de woonkamer lopen vraag ik hier om hulp.

Ik probeer een utp kabel te trekken vanaf de meterkast naar de woonkamer. Hemelsbreed gezien zal dit maximaal 4m zijn. Ik weet niet hoe de loze leidingen lopen, maar ik denk dat ik de juiste leiding gevonden heb. Ik heb een trekveer van 20-25m. De trekveer gaat gemakkelijk door de loze leiding heen, en ik hoor de trekveer ook heel goed bij het eindpunt. Echter heb ik het idee dat de trekveer de uitgang mist en er gewoon langsgaat. Meermaals geprobeerd via beide richtingen. Via de meterkast naar de woonkamer hoor ik na ongeveer 16-17m de veer erg dicht bij de uitgang. De andere kant op hoor ik de veer niet in de meterkast, ook niet na zo goed als de volledige veer er door heen te duwen.

Kan het zo zijn dat er een Y splitsing in de leiding zit waardoor deze net niet bij de uitgang komt maar er elke keer langs gaat? Heeft iemand advies hoe ik hier achterkom of dit eventueel overwin?

Mijn dank is groot!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

een truc is aan 1 kant een stofzuiger plaatsen en aan de andere kant dun lint invoeren zodat je een geleidedraad hebt. Hiermee trek je een touwtje en dan je trekveer.

Een Y splitsing zit er niet, maar wat wel kan is dat de buizen los zijn geschoten uit elkaar.

[ Voor 22% gewijzigd door sebastius op 17-09-2016 14:18 ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
Ik gebruik altijd visdraad met daaraan diverse stukjes van 15 cm vastgeknoopt draadjes wol. Werkt als een tierelier. (In combi met de stofzuiger)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik gebruik altijd kadolint (die rolletjes die je met een schaar kan krullen) is vaak zelfs sterk genoeg om ook een beetje kracht uit te oefenen op de trekveer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, kende dit nog niet.

Er zit tevens een controledraad in de leiding. Ik heb gelezen dat je deze kan bevestigen aan de trekveer, maar geen idee hoe de trekveer dan de leiding in moet aangezien het controledraad zo stroef als wat is..

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:01
Een Y-splitsing zal er waarschijnlijk niet zitten aangezien er dan een lasdoos gebruikt zal worden, deze kun je dan ook weer open maken. Afgaande van jou verhaal zal dit niet het geval zijn.

Als je hem heel goed hoort bij de doos kan het zijn dat er op de aansluiting van de doos net een randje plastic zit waar je trekveer op blijft hangen, probeer eens met een schroevendraaiertje in de doos te porren en iemand anders de veer erin te laten duwen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• sebastius

sebastius

De controledraad is waarmee je de trekveer er in kunt trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je aangeven hoe?

Het controledraad zit muurvast wanneer ik aan een van de twee kanten trek

• sebastius

sebastius

dan heb je denk ik echt de verkeerde buis, of er zit wat gruis in de weg. Iemand duwen en iemand trekken? Beetje heen en weer misschien? Als de controledraad vast zit gaat een kabel trekken ook NIET lukken helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen, het is gelukt dmv de stofzuiger en een lintje. Goede tip!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Draad er toch wel uitgehaald?
Pagina: 1