Dummy proof AV en anti malware.

Pagina: 1
Acties:

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 11:46
Hallo,

Een kennis van me is een computer leek. Spijtig genoeg klikt hij op alles wat beweegt, en heeft hij in het verleden meermaals virussen en cryptolockers opgelopen.

Ik wil graag zijn beveiliging versterken door installatie van een betere AV en Anti-Malware.
Probleem is, dat deze dummy proof moet zijn. Van het moment dat er meldingen komen, of keuzes (om bestand toe te laten ofzo), gaat het gegarandeerd mis.

Welke producten raden jullie aan? Ik was persoonlijk aan het denken aan Avast en Malwarebytes.

Thx

[ Voor 11% gewijzigd door mitch2kbe op 17-09-2016 13:42 ]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:30

WCA

Dummy proof bestaat niet, je zult je kennis gewoon moeten leren dat ie niet overal op moet klikken.

Share and Enjoy!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Een kameraad van mij is behoorlijk, nouwja achterlijk met de sites die die bezoekt en wat die download, maar sinds ik hem een abonnement van HitmanPro heb aangeraden heb ik er eigenlijk 0 werk meer aan gehad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 11:46
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:49:
Een kameraad van mij is behoorlijk, nouwja achterlijk met de sites die die bezoekt en wat die download, maar sinds ik hem een abonnement van HitmanPro heb aangeraden heb ik er eigenlijk 0 werk meer aan gehad.
Bedoel je dan Hitman Pro of Hitman Pro.Alert. Hitman Pro geeft volgens mij geen realtime bescherming, terwijl Alert dat wel doet (en volgens mij een vervanger is voor zowel Malwarebytes Anti Malware als Anti Exploit, klopt dit?)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mitch2kbe schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:57:
[...]

Bedoel je dan Hitman Pro of Hitman Pro.Alert. Hitman Pro geeft volgens mij geen realtime bescherming, terwijl Alert dat wel doet (en volgens mij een vervanger is voor zowel Malwarebytes Anti Malware als Anti Exploit, klopt dit?)
HitmanPro, MSE (of hoe het tegenwoordig ook mogen heten) is afdoende voor de realtime protection, HMP draait elke avond een keer een scan.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
mitch2kbe schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:57:
[...]

Bij aanschaf van HitmanPro.Alert, is die licentie ook geschikt voor HitmanPro.
Niet andersom overigens.
The HitmanPro.Alert license is also valid for HitmanPro. HitmanPro shop link
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:24:
[...]

HitmanPro, MSE (of hoe het tegenwoordig ook mogen heten) is afdoende voor de realtime protection, HMP draait elke avond een keer een scan.
HMP biedt geen real-time bescherming, alleen HMP.Alert. Je maat heeft nu HMP.Alert?

[ Voor 22% gewijzigd door Baserk op 17-09-2016 15:07 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Baserk schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:04:
HMP biedt geen real-time bescherming, alleen HMP.Alert. Je maat heeft nu HMP.Alert?
Exact zoals het daar staat, ik reageerde dus al op de vraag of het alert was of niet.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
mitch2kbe schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:40:
Ik wil graag zijn beveiliging versterken door installatie van een betere AV en Anti-Malware.
Probleem is, dat deze dummy proof moet zijn. Van het moment dat er meldingen komen, of keuzes (om bestand toe te laten ofzo), gaat het gegarandeerd mis.

Welke producten raden jullie aan? Ik was persoonlijk aan het denken aan Avast en Malwarebytes.

Thx
Chromebook, of kladblok / typemachine

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 17:09
Natuurlijk moet je vriend leren hoe te beveiligen.

Of
Tablet kopen.
Linux op de pc zetten.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je zal vooral in het AV pakket bepaalde acties moeten voorbepalen, dus bijvoorbeeld altijd een geïnfecteerd bestand verwijderen. Meeste AV pakketten vragen toch om enige interactie als ze iets moeten doen.

Je kan ook overwegen om iets als een adblocker te installeren op die PC. Die misleidende reclames worden dan niet meer getoond. Weer een bron van infectie minder.

Toch zal je niet eraan ontsnappen dat je toch je kennis zal moeten 'opvoeden' in het gebruik van een computer.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:12
Afbeeldingslocatie: https://orig03.deviantart.net/2b9b/f/2010/157/0/6/common_sense__the_best_av_by_spritanium.png

Echte beveiliging is een stuk meer werk dan enkel een stuk software ergens achterlaten en hopen dat het vanzelf goed gaat. Niet zomaar klikken is een basisvaardigheid die (zoals een veterstrikdiploma) gewoon iedereen zou moeten beheersen. Netzoals het beheren van al je wachtwoorden. Jeweetwel, allemaal uniek, en langer dan 12 tekens. Als jouw kennis dat niet kan, dan zou ik heb afraden ooit nog een computer te gebruiken. Hard, maar het is niet anders. Tenzij je graag elk weekend langs komt op zijn pc op te poetsen en wachtwoorden te resetten natuurlijk.
Pagina: 1