Beste,
Als het op PC's aankomt ben ik best wel een heel grote noob, echter wil ik er wel meer over leren. Ik heb me de laatste tijd veel georienteerd en besloten dat ik een heuse game-PC wil kopen. In eerste instantie wilde ik een pre-build, maar het zelf bouwen lijkt mij leuker en voordeliger. Op het moment dat ik foute keuzes etc in mijn 'Lijst' gemaakt hebt hoor ik het graag, met een uitleg waarom.. (Dan doe ik het niet nog een keer
) Dankuuu!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allerdaags gebruik, zoals het typen van verslagen. Films kijken, foto bewerking, en bovenalles: Gamen. De requirements hiervoor hoeven bij mij geen Ultra HD + 1000FPS te zijn. Ik wil graag matchen met de Consoles, en een beetje toekomstbestendig zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De goal was 1000 euro voor de Desktop. (Exclusief Randapp). Hier ben ik iets overheen gegaan, maar dit is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, deze PC wil ik volledig nieuw bouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik in de inleiding al aangaf, verwacht ik geen ULTRA HD Maximale Settings. Wel wil ik een beetje toekomstbestendig zijn. Tevens heb ik de neiging om 16GB Ram te nemen, simpelweg omdat het op dit moment goedkoop is en in mijn budget valt. (Overkill?).
Dan heb ik nog een vraag: Ik ben niet van plan om te overclocken, maar is de standaard koeler van Intel goed genoeg? Of moet ik apart nog een koeler (of meerdere) aanschaffen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik wil graag dat alles samenwerkt, dat is toch wel een randvoorwaarde.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, althans, geen grote wensen. Wel ben ik een beetje verliefd op de case (Corsair Carbide SPEC-ALPHA) en wil ik deze graag gebruiken. In 'mijn' build zijn de meeste onderdeel kleuren dus ook rood, zwart of wit.
(!) Op dit moment zit er geen voeding in mijn systeem. Wat is een goede voeding? Ik kwam hier zelf echt niet uit. Hoeveel Watt heb ik nodig, etc.
Ga je overklokken?
Nee. (Kan volgensmij ook niet met de door mij gekozen CPU)
Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik feedback op mijn systeem. Is het uberhaupt goed, of moeten er verandering komen? Zo ja, graag een beetje uitleggen waarom (als dat kan), want dan weet ik het voor de volgende keer!
De build
Randapparatuur voor bij de build
Overzicht van de vragen die ik heb (nutshell):
- Gaat/werkt alles samen?
- Is deze videokaart goed genoeg?
- Is dit een rendabel moederbord?
- Past alles in de case?
- Wat is een goede voeding?
- Kan ik alles het beste bij 1 shop bestellen, of elk onderdeel bij de goedkoopste?
Bedankt!!
Als het op PC's aankomt ben ik best wel een heel grote noob, echter wil ik er wel meer over leren. Ik heb me de laatste tijd veel georienteerd en besloten dat ik een heuse game-PC wil kopen. In eerste instantie wilde ik een pre-build, maar het zelf bouwen lijkt mij leuker en voordeliger. Op het moment dat ik foute keuzes etc in mijn 'Lijst' gemaakt hebt hoor ik het graag, met een uitleg waarom.. (Dan doe ik het niet nog een keer

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allerdaags gebruik, zoals het typen van verslagen. Films kijken, foto bewerking, en bovenalles: Gamen. De requirements hiervoor hoeven bij mij geen Ultra HD + 1000FPS te zijn. Ik wil graag matchen met de Consoles, en een beetje toekomstbestendig zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De goal was 1000 euro voor de Desktop. (Exclusief Randapp). Hier ben ik iets overheen gegaan, maar dit is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, deze PC wil ik volledig nieuw bouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik in de inleiding al aangaf, verwacht ik geen ULTRA HD Maximale Settings. Wel wil ik een beetje toekomstbestendig zijn. Tevens heb ik de neiging om 16GB Ram te nemen, simpelweg omdat het op dit moment goedkoop is en in mijn budget valt. (Overkill?).
Dan heb ik nog een vraag: Ik ben niet van plan om te overclocken, maar is de standaard koeler van Intel goed genoeg? Of moet ik apart nog een koeler (of meerdere) aanschaffen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik wil graag dat alles samenwerkt, dat is toch wel een randvoorwaarde.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, althans, geen grote wensen. Wel ben ik een beetje verliefd op de case (Corsair Carbide SPEC-ALPHA) en wil ik deze graag gebruiken. In 'mijn' build zijn de meeste onderdeel kleuren dus ook rood, zwart of wit.
(!) Op dit moment zit er geen voeding in mijn systeem. Wat is een goede voeding? Ik kwam hier zelf echt niet uit. Hoeveel Watt heb ik nodig, etc.
Ga je overklokken?
Nee. (Kan volgensmij ook niet met de door mij gekozen CPU)
Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik feedback op mijn systeem. Is het uberhaupt goed, of moeten er verandering komen? Zo ja, graag een beetje uitleggen waarom (als dat kan), want dan weet ik het voor de volgende keer!
De build
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 202,95 | € 202,95 |
1 | MSI B150M NIGHT ELF | € 87,37 | € 87,37 |
1 | Asus DUAL-GTX1060-6G | € 296,99 | € 296,99 |
1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood | € 75,24 | € 75,24 |
1 | NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Rood | € 11,95 | € 11,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 46,18 | € 46,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 866,64 |
Randapparatuur voor bij de build
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart | € 126,51 | € 126,51 |
1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty) | € 33,95 | € 33,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 160,46 |
Overzicht van de vragen die ik heb (nutshell):
- Gaat/werkt alles samen?
- Is deze videokaart goed genoeg?
- Is dit een rendabel moederbord?
- Past alles in de case?
- Wat is een goede voeding?
- Kan ik alles het beste bij 1 shop bestellen, of elk onderdeel bij de goedkoopste?
Bedankt!!