• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 16:10
Beste,

Als het op PC's aankomt ben ik best wel een heel grote noob, echter wil ik er wel meer over leren. Ik heb me de laatste tijd veel georienteerd en besloten dat ik een heuse game-PC wil kopen. In eerste instantie wilde ik een pre-build, maar het zelf bouwen lijkt mij leuker en voordeliger. Op het moment dat ik foute keuzes etc in mijn 'Lijst' gemaakt hebt hoor ik het graag, met een uitleg waarom.. (Dan doe ik het niet nog een keer :*) ) Dankuuu!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allerdaags gebruik, zoals het typen van verslagen. Films kijken, foto bewerking, en bovenalles: Gamen. De requirements hiervoor hoeven bij mij geen Ultra HD + 1000FPS te zijn. Ik wil graag matchen met de Consoles, en een beetje toekomstbestendig zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De goal was 1000 euro voor de Desktop. (Exclusief Randapp). Hier ben ik iets overheen gegaan, maar dit is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, deze PC wil ik volledig nieuw bouwen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik in de inleiding al aangaf, verwacht ik geen ULTRA HD Maximale Settings. Wel wil ik een beetje toekomstbestendig zijn. Tevens heb ik de neiging om 16GB Ram te nemen, simpelweg omdat het op dit moment goedkoop is en in mijn budget valt. (Overkill?).

Dan heb ik nog een vraag: Ik ben niet van plan om te overclocken, maar is de standaard koeler van Intel goed genoeg? Of moet ik apart nog een koeler (of meerdere) aanschaffen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik wil graag dat alles samenwerkt, dat is toch wel een randvoorwaarde.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, althans, geen grote wensen. Wel ben ik een beetje verliefd op de case (Corsair Carbide SPEC-ALPHA) en wil ik deze graag gebruiken. In 'mijn' build zijn de meeste onderdeel kleuren dus ook rood, zwart of wit.

(!) Op dit moment zit er geen voeding in mijn systeem. Wat is een goede voeding? Ik kwam hier zelf echt niet uit. Hoeveel Watt heb ik nodig, etc.

Ga je overklokken?
Nee. (Kan volgensmij ook niet met de door mij gekozen CPU)

Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik feedback op mijn systeem. Is het uberhaupt goed, of moeten er verandering komen? Zo ja, graag een beetje uitleggen waarom (als dat kan), want dan weet ik het voor de volgende keer!

De build
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 202,95€ 202,95
1MSI B150M NIGHT ELF€ 87,37€ 87,37
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 296,99€ 296,99
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 66,01€ 66,01
1Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood€ 75,24€ 75,24
1NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Rood€ 11,95€ 11,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R€ 79,95€ 79,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 46,18€ 46,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,64

Randapparatuur voor bij de build
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart€ 126,51€ 126,51
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 160,46

Overzicht van de vragen die ik heb (nutshell):
- Gaat/werkt alles samen?
- Is deze videokaart goed genoeg?
- Is dit een rendabel moederbord?
- Past alles in de case?
- Wat is een goede voeding?
- Kan ik alles het beste bij 1 shop bestellen, of elk onderdeel bij de goedkoopste?

Bedankt!!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03 21:10
Maximaal RAM snelheid is 2133. Die van jou is 2400. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R werkt wel.

Je hebt nog geen voeding ? pricewatch: Corsair CX450M is een goede keus.

Mobo+GPU is prima.

Alles past verder,

SSD zou ik niet minder dan 250 GB aan willen raden. Die 120 is met alleen windows en 1 grootte game al vol. pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB is maar 2 tientjes duurder.

Je kan bij het wenslijstje in je profiel klikken op Bestelkosten berekenen dan kan je zien waar je het goedkoopste kan bestellen.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
Ook zou ik een andere monitor nemen, vooral als je ook wat met foto bewerking wilt doen zou ik een ips of amva monitor aanraden. Hiervan is het beeld wat mooier en betere kleurweergave.
pricewatch: BenQ GW2470H Zwart

Is een leuke, redelijk goedkope amva monitor. Hij is iets groter dan je gekozen monitor 24" en heeft dezelfde prijs.

Verder inderdaad paar dingetjes aanpassen zoals michael zegt, en dan heb je een prima systeem, waarmee je voorlopig alle games nog wel op ultra settings 60+ fps kan afspelen.

Veel beter dan de console kwaliteit die je verlangt:p

• beerolifant
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:42:
Maximaal RAM snelheid is 2133. Die van jou is 2400. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R werkt wel.

Je hebt nog geen voeding ? pricewatch: Corsair CX450M is een goede keus.

Mobo+GPU is prima.

Alles past verder,

SSD zou ik niet minder dan 250 GB aan willen raden. Die 120 is met alleen windows en 1 grootte game al vol. pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB is maar 2 tientjes duurder.

Je kan bij het wenslijstje in je profiel klikken op Bestelkosten berekenen dan kan je zien waar je het goedkoopste kan bestellen.
Duidelijk.
Wat betreft de RAM: Thanks voor de opmerking, had dit niet gezien. Tevens heb ik de SSD veranderd naar de door jouw aangeraden samsung.

Is 450W genoeg? Ik dacht zelf dat ik minstens 550/600W nodig had, maar dit is zeker way too much?

• beerolifant
Brandonvds schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:04:
Ook zou ik een andere monitor nemen, vooral als je ook wat met foto bewerking wilt doen zou ik een ips of amva monitor aanraden. Hiervan is het beeld wat mooier en betere kleurweergave.
pricewatch: BenQ GW2470H Zwart

Is een leuke, redelijk goedkope amva monitor. Hij is iets groter dan je gekozen monitor 24" en heeft dezelfde prijs.

Verder inderdaad paar dingetjes aanpassen zoals michael zegt, en dan heb je een prima systeem, waarmee je voorlopig alle games nog wel op ultra settings 60+ fps kan afspelen.

Veel beter dan de console kwaliteit die je verlangt:p
Dank voor het advies van het beeldscherm! Ik ga dan voor de BenQ, aangezien ik kleur wel belangrijk vind. :*)

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
beerolifant schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:09:
[...]

Is 450W genoeg? Ik dacht zelf dat ik minstens 550/600W nodig had, maar dit is zeker way too much?
Een i5 met 1070 tikt onder load de 300 watt aan, dus zal jouw systeem dat nog niet eens halen. Maar aangezien er niet echt veel lagere voedingen zijn van goede kwaliteit en alle benodigde kabels voor je videokaart etc. Word bijna altijd gewoon een goede 450 watt voeding aangeraden, en zal dit voor jou ook een prima voeding voor je systeem zijn.

• beerolifant
Brandonvds schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:31:
[...]

Een i5 met 1070 tikt onder load de 300 watt aan, dus zal jouw systeem dat nog niet eens halen. Maar aangezien er niet echt veel lagere voedingen zijn van goede kwaliteit en alle benodigde kabels voor je videokaart etc. Word bijna altijd gewoon een goede 450 watt voeding aangeraden, en zal dit voor jou ook een prima voeding voor je systeem zijn.
Ah oke, duidelijk, bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee