PII-400 Boxed - Tray

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 16:17

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ik heb een search gedaan maar kom er niet helemaal uit, het volgende probleem:

De fan op mijn PII-400 doet al langere tijd vaag dus ik wil er een nieuwe op. Nu vraagt de winkel of de processor boxed of tray is. Hoe kan ik zien wat ie is?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 19:28
boxed = als ie helemaal omsloten is door een behuizing... tray = al ie sletchs aan 1 kant een zwart plastice behuizing heeft.

• Bene
  • Laatst online: 10:15

Bene

list incomprehension

Urh - maakt weinig uit. Wat ze misschien bedoelen is of je een retail koeler op je PII hebt zitten. Dus of je een gladde zwarte plastic cartridge hebt met wat lijkt een ingebouwde ventilator of dat er een los met metalen clips vastgezet koelblok op zit. In dat eerste geval is het namelijk wat lastiger om je oude fanntje eraf te halen, je zal het zwarte plastic moeten mollen.

• Trebbors
  • Laatst online: 21-08 16:17

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 11:44 schreef Bene het volgende:
Urh - maakt weinig uit. Wat ze misschien bedoelen is of je een retail koeler op je PII hebt zitten. Dus of je een gladde zwarte plastic cartridge hebt met wat lijkt een ingebouwde ventilator of dat er een los met metalen clips vastgezet koelblok op zit. In dat eerste geval is het namelijk wat lastiger om je oude fanntje eraf te halen, je zal het zwarte plastic moeten mollen.
Als ik alle omliggende hardware eruit haal voor de ruimte kan ik de fan er zo af draaien. Vier schroefjes meer niet...dus dan is het een tray?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 28 juni 2001 11:43 schreef wouter76 het volgende:
boxed = als ie helemaal omsloten is door een behuizing... tray = al ie sletchs aan 1 kant een zwart plastice behuizing heeft.
Wat jij beschrijft is het verschil tusen een secc1 en een secc2 cardridge.

Boxed is wanneer intel de cooler er al voor je heeft opgezet in de fabriek en je krijgt er dan een leuk doosje bij. Als er een sticker van intel op je fan zit, dan is het een boxed. Die koelers zitten met plastic pinnen door de CPU heen vastgemaakt, andere koelers meestal met stalen clip.

Tray is zonder cooler geleverd.

• Bene
  • Laatst online: 10:15

Bene

list incomprehension

Op donderdag 28 juni 2001 11:47 schreef Innercitynl het volgende:

[..]

Als ik alle omliggende hardware eruit haal voor de ruimte kan ik de fan er zo af draaien. Vier schroefjes meer niet...dus dan is het een tray?
Ja - als je de fan er zo zou kunnen trekken is dit wat ze waarschijnlijk bedoelen met "tray".
Pagina: 1