Draadloos toetsenborden en muizen haperen bijna constant

Pagina: 1
Acties:

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:46
Hoi,

Ik weet niet of mijn vraag in dit subforum hoort, maar ik dacht dat hij hier het beste thuis hoort. Ik heb een laptop in een tv kastje staan. De laptop is via HDMI verbonden met onze TV in de woonkamer. Ik doe de deurtjes meestal tegen elkaar op een kier zodat er nog wel ruimte is om te ventileren voor de laptop.

Ik heb een mediatoetsenbordje (met zo'n touchpad) en die haperde als ik hem vanuit de bank wou bedienen. En zo'n verre afstand is het niet, paar meter ik denk 3 of max 4. Ik heb het toen geprobeerd met een losse draadloze muis en los draadloos toetsenbord. Zelfde verhaal. Ik heb ook geprobeerd boven op de desktop. Zelfde verhaal.. Ik heb ook nog geprobeerd het kastdeurtje volledig open te zetten, ook dat helpt niet. Het gekke is dat hij het vorig jaar altijd goed gedaan heeft t/m oktober. In oktober t/m nu heb ik even geen mediacenter gehad namelijk. De enige nieuwe apparatuur is een iPhone 6S en iPad Air 2, kan me slecht voorstellen dat die apparaten de bottleneck zijn, maar ook al is dat, die ga ik daar niet voor weg doen. Ik moet bekennen dat de WIFI in huis ook al 2 a 3 jaar matig is. (boven op veel kamers slecht bereik, maar ook in de keuken) Zelf dacht ik dat dit aan de DECT telefoon ligt. Maar dan nog heeft de draadloze TOBO en muis het altijd gedaan, ook toen we die DECT al hadden en toen de WIFI al matig was. Het haperen van de toetsenborden en muizen is vrijwel constant, soms momenten dat het niet is even.

Iemand nog tips of ideeën? Ik vind het zo best jammer, want vond het altijd wel relaxt om wat video's op Youtube op de TV te kijken zonder gedoe met de SMART functies of dingen als chromecast. Ook kan ik zo films draaien via Media Player Classic Home Cinema en VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:25

J8S

Waar werken deze apparaten mee? Kan bluetooth zijn of gewoon zo'n simpel dongeltje. Als het dat laatste is kan het helpen dat je die echt op de muis en tobo richt en niet aan de achterkant in een (bijna) dicht kastje hebt zitten.

En misschien dat het aan de batterijen ligt van de muis en tobo, dat kan ook nog wel eens het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
J8S schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:09:
Waar werken deze apparaten mee? Kan bluetooth zijn of gewoon zo'n simpel dongeltje. Als het dat laatste is kan het helpen dat je die echt op de muis en tobo richt en niet aan de achterkant in een (bijna) dicht kastje hebt zitten.

En misschien dat het aan de batterijen ligt van de muis en tobo, dat kan ook nog wel eens het probleem zijn.
Volgens mij is het een simpel dongeltje. Want met bluetooth neem ik aan dat je akkoord moet gaan met de verbinding etc? Heb het kastje ook al helemaal op gezet en dan met tobo en muis recht voor het kastje. Maakt niet echt verschil. Batterijen ligt het niet aan, want heb ook al geprobeerd om nieuwe (niet oplaadbare) batterijen te gebruiken. In elk geval voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien je WiFi slecht is, zou een gok kunnen zijn dat het simpelweg extreem druk is in de 2.4GHz. Als het maar druk genoeg is komen ze er niet meer door heen. Echter als het ook op korte afstand niet werkt maakt dat het onwaarschijnlijker. (Ik ga ervan uit dat ze in de 2.4GHz band werken, doen ze bijna allemaal tegenwoordig).

Ik neem aan gezien je het op twee apparaten hebt geprobeerd, maar als je een bedraad toetsenbord aansluit, werkt het dan wel? Gezien het een laptop is: Doet de accu het nog een beetje? Zo ja, probeer het eens buiten ofzo, iets afstand iig van je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Sissors schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:38:
Gezien je WiFi slecht is, zou een gok kunnen zijn dat het simpelweg extreem druk is in de 2.4GHz. Als het maar druk genoeg is komen ze er niet meer door heen. Echter als het ook op korte afstand niet werkt maakt dat het onwaarschijnlijker. (Ik ga ervan uit dat ze in de 2.4GHz band werken, doen ze bijna allemaal tegenwoordig).

Ik neem aan gezien je het op twee apparaten hebt geprobeerd, maar als je een bedraad toetsenbord aansluit, werkt het dan wel? Gezien het een laptop is: Doet de accu het nog een beetje? Zo ja, probeer het eens buiten ofzo, iets afstand iig van je woning.
Inderdaad, ik heb het ene toetsenbord setje op zowel een desktop als laptop geprobeerd. Ook op beide verschillende plekken in huis. Desktop boven in mn slaapkamer, laptop beneden in de woonkamer fungerende als HTPC. Bedraad werkt het inderdaad probleemloos. Accu is in uitstekende staat. Laptop is ook pas een jaar oud (hoewel dat niet altijd iets betreft accu's)

Betreft de 2.4 ghz band. Hier heb ik ook al aan gedacht. De WIFI is overigens in de woonkamer wel prima, dus waar de HTPC fungeert ook. Ik heb een dual band router/modem (dingetje van Ziggo), wellicht mijn iPhone 6s en iPad Air 2 eens op de 5 ghz band zetten? Dan is er zover ik weet enkel het toetsenbord/muis setje, de dect telefoon, modem, en de laptop die op de 2.4 ghz zitten. En nog een laptop van ma, maar die staat niet altijd aan, eerder 1 a 2 keer per week even. Ik kan mijn laptop (die als HTPC dus fungeerd) denk ik ook wel op de 5ghz band zetten, vgm ondersteund ie dat wel. Dan kom je uit op slechts 3 apparaten die op de 2.4 ghz band bij gebruik van de htpc aanstaan (modem, dect telefoon, tobo/muis) Tenminste ik denk dat het zo zit, ik weet echter niet precies of/hoe bepaalde apparaten draaien op welke frequentie.

Kan bluetooth ook de bottleneck zijn? Ik heb namelijk sinds een paar maanden altijd bluetooth aan op mijn telefoon en ipad gezien mijn bluetooth speaker en autoradio die ik beide nog niet zo lang heb.

• dennis_rsb
Het probleem is fixed! Ik heb de dongel in de linkerkant gedaan van de laptop, normaa zat ie rechts. Ik dacht dat ik m al eens links geprobeerd had maar goed. En heb de laptop op de 5ghz band gezet, net als de iphone en ipad. Nu werkt het toetsenbord en muis uitstekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan begrijp ik nog niet dat hij het op de desktop ook niet lekker deed, maar blijkbaar toch storing vanaf de laptop vermoed ik :).

Anyway mooi dat je probleem is opgelost.
Pagina: 1