Mag ik reizen met computer onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

• Hanzo_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-02-2022
Hoi Tweakers,

Ik ga binnenkort naar de VS reizen en ik wil daar een Grafische kaart kopen en meenemen naar Nederland.

Mag ik dat zomaar doen? Zo ja, kan ik dat in mijn handbaggage stoppen en moet ik dit bij de duoane/beveiliging aangeven?

Algemeen informatie van de belastingdienst website: http://www.belastingdiens...ik_belastingvrij_meenemen

Het lijkt me logisch dat je wel met computer onderdelen mag reizen, omdat reizigers toch hun laptops/tablets gewoon meenemen. Het is meer een kwestie van wat en hoe je GPU vervoert.

Ik hoor graag jullie feedback en tips!

UPDATE:

Het is me gelukt om een RX480 uit de VS naar Nederland mee te nemen. Ik heb geen invoer rechten hoeven te betalen en ik was niet gestopt door de duoane en security. Dus over het algemeen ben ik best wel blij met mijn aankoop!

[ Voor 14% gewijzigd door Hanzo_ op 17-10-2016 22:00 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou zoiets gewoon tussen m'n kleren stoppen in m'n bagage. Je zit alleen even met de douane dan. Denk dat je dat wel moet aangeven, of hij moet niet zo duur zijn. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 21:00
Ja mag gewoon, heb ik zelf ook al meerdere malen gedaan. Het kan wel zijn dat hij even uit de doos moet zodat ze kunnen zien wat het is.

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 21:00
Cyphax schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:52:
Ik zou zoiets gewoon tussen m'n kleren stoppen in m'n bagage. Je zit alleen even met de douane dan. Denk dat je dat wel moet aangeven, of hij moet niet zo duur zijn. :)
Pas hier weer mee op. Je mag geen Litium spullen in je checkin bagage hebben bijv een laptop incl batterij. Op een eventuele scan kan electronica er raar uitzien en kunnen ze besluiten je koffer open te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Van je eigen link:
Kocht u goederen buiten de EU met een totale waarde van € 430 of minder? Dan mag u die belastingvrij meenemen

• Hanzo_
Bedankt voor jullie reacties.

@RemcoDelft belastingvrij goederen meenemen was voor mij geen probleem. Het was meer de vraag of ik het moest aangeven bij de check-in security en/of melden bij de duoane.

@jwtje Heb je dat in jou handbaggage of koffer gestopt?

• Refro
  • Laatst online: 05-05 11:56
Bij mij is het meestal andersom. Met door ons ontwikkelde protos van printplaten naar de VS. Is nooit een probleem al mag ik geregeld aan beide kanten uitleggen wat de bedoeling is.

• Hanzo_
Refro schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:51:
Bij mij is het meestal andersom. Met door ons ontwikkelde protos van printplaten naar de VS. Is nooit een probleem al mag ik geregeld aan beide kanten uitleggen wat de bedoeling is.
Heb je daarvoor een speciale werk verklaring nodig of leg je dat gewoon informeel uit?

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:17
jwtje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:54:
[...]

Pas hier weer mee op. Je mag geen Litium spullen in je checkin bagage hebben bijv een laptop incl batterij. Op een eventuele scan kan electronica er raar uitzien en kunnen ze besluiten je koffer open te maken.
Ze kunnen altijd besluiten je koffer te openen. Krijg je zo'n leuk briefje in je koffer dat er een inspectie plaats gevonden heeft. Ik heb nog wel een aantal van die TSA papiertjes liggen die ik tijdens reizen in mijn koffers gevonden heb :p.

En komen ze er niet in, dan forceren ze het slot wel als ze willen. Overigens diverse lithium producten mag je wel degelijk in je check-in bagage hebben. Zie bijvoorbeeld voor British Airways regulations:
http://www.britishairways.../pdfs/lithium_battery.pdf

En voor wat betreft het aangeven bij de douane. Dit is afhankelijk van de waarde van de videokaart. Koop jij bijvoorbeeld een gtx 1080, dan ja, behoor je deze aan te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door psychodude op 17-09-2016 13:04 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

psychodude schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:02:
[...]

Ze kunnen altijd besluiten je koffer te openen. Krijg je zo'n leuk briefje in je koffer dat er een inspectie plaats gevonden heeft. Ik heb nog wel een aantal van die TSA papiertjes liggen die ik tijdens reizen in mijn koffers gevonden heb :p.

En komen ze er niet in, dan forceren ze het slot wel als ze willen. Overigens diverse lithium producten mag je wel degelijk in je check-in bagage hebben. Zie bijvoorbeeld voor British Airways regulations:
http://www.britishairways.../pdfs/lithium_battery.pdf

En voor wat betreft het aangeven bij de douane. Dit is afhankelijk van de waarde van de videokaart. Koop jij bijvoorbeeld een gtx 1080, dan ja, behoor je deze aan te geven.
Ze kunnen je koffer dan ook gewoon weigeren of achterlaten.

Je link is trouwens een PDF van Feb 2016. De nieuwe IATA regels (waar BIA zich ook aan houd) zijn April 2016 in gegaan en een stuk strenger >> http://www.iata.org/whatw...es/lithium-batteries.aspx

Maar goed, een videokaart is geen lithium batterij. Wel kan de anti-statische verpakking voor gezeur opleveren.

Anoniem: 320788

Niks aangeven. Punt.

Gewoon in je handbagage en wanneer je bij de controle komt bied je deze net als je laptop en tablet los van je tas/koffer aan.
Tas is bak 1, tablet en laptop en kaart in bak 2. Etc.

Douane is pas in nld een probleem. Als ze er al staan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hanzo_ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:01:
[...]

Heb je daarvoor een speciale werk verklaring nodig of leg je dat gewoon informeel uit?
Ik heb aantal keer binnen Europa gevlogen met een doos(je) vol elektronica in mijn handbagage (denk aan zooi printplaten, kabels, etc). Geen één keer hebben ze uberhaupt ernaar gevraagd.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jwtje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:54:
[...]

Pas hier weer mee op. Je mag geen losse Lithiumaccu's spullen in je check-in baggage hebben, maar bijv. een laptop incl batterij mag wel.
fixed that for you :)
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:28:
Gewoon in je handbagage en wanneer je bij de controle komt bied je deze net als je laptop en tablet los van je tas/koffer aan.
Tas in bak 1, tablet en laptop en kaart in bak 2. Etc.
Wat hij zegt.

• Hanzo_
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:28:
Niks aangeven. Punt.

Tas is bak 1, tablet en laptop en kaart in bak 2. Etc.

Douane is pas in nld een probleem. Als ze er al staan.
Ja dat denk ik ook. De videokaart is toch niet meer waard dan €430,- en zal dan niet aangegeven moeten worden. Misschien wel een aardigheidje als ik dat uit eigen hoffelijkheid aanbied bij de duoane.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 99% gewijzigd door Borromini op 17-09-2016 22:05 . Reden: Onzin. ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Refro
  • Laatst online: 05-05 11:56
Hanzo_ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:01:
[...]

Verder als een eventuele bestelbon van de pcb leverancier of een schema van de print kom ik niet. Gewoon uitleggen is altijd zat geweest. Ze hebben 1 keer contact met het moederbedrijf opgenomen om het verhaal te verifiëren. Het kost wat tijd maar dat kost de vs inkomen tegenwoordig zowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 16:12
Sissors schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:38:
[...]

Ik heb aantal keer binnen Europa gevlogen met een doos(je) vol elektronica in mijn handbagage (denk aan zooi printplaten, kabels, etc). Geen één keer hebben ze uberhaupt ernaar gevraagd.
Ik heb op en neer gevlogen vanaf Schiphol naar Salzburg met mijn fotoapparatuur bij mij, een paar jaar terug. Hele tas kon leeg voor een extra scan, terwijl ik het duidelijk had aangegeven, alle batterijen, accu's, lenzen, body's e.d. moesten eruit. Gelukkig was het rustig (kerstavond) want had wel een flink aantal bakjes nodig. Was verder geen probleem, maar zo kan het dus verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

*als monteur op schiphol.
Kan ik je alleen maar aangeven dat het altijd maar weer afwachten is met de controles.
de ene keer loop je er met alles zo doorheen als passagier en de andere keer wordt alles binnenste te buiten gekeerd.

Overigens heeft de douane zo'n mooie app, en wat hierboven al gezegd is tot een X bedrag mag het gewoon. Let wel dat dit bedrag geld voor het totaal wat je nieuw meeneemt. Dus eventuele kleding en andere dingen vallen er ook onder en dan is 430 euro niet echt veel.

Overigens bij apparatuur dat je meeneemt wat je niet nieuw koopt neem dat niet mee in verkoopverpakkingen dat geeft vraagtekens. Daarnaast bewaar de aankoop bonnen van wat je nieuw koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Refro schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:51:
Je beschrijft een totaal andere situatie. TS wil nieuw gekochte spullen importeren, dat is heel simpel: tot €430 zonder invoerkosten, daarboven wel. Aangeven is verplicht. Wat jij doet is gewoon eigendom meenemen. Of dat nu een zelf ontwikkelde printplaat is of een 6 jaar oude spijkerbroek.
Anoniem: 217290 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:56:
(...) Daarnaast bewaar de aankoop bonnen van wat je nieuw koopt.
Liefst wel apart van het product, anders is het meteen duidelijk dat het een nieuw product betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

pietje63

RTFM

Aikon schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:04:

[...]

Liefst wel apart van het product, anders is het meteen duidelijk dat het een nieuw product betreft.
Of juist samen met, om aan te tonen dat de waarde onder < € 430 is.
Als de waarde > € 430 is gewoon aangeven en betalen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 12:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

De 430 grens is dermate laag dat met de huidige dollar koers het voor mij niet meer de moeite om iets significants mee te nemen. Als je hier nog de BTW moet gaan aftikken + invoers kosten, dan is een eventueel koersverschil al wel ingelopen door de lokale belastingen in de VS.

Tel daarbij op de kans op schade tijdens transport, evt garantie issues, gewicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 09:19
[...]
Bij de Douane op Schiphol lopen slimme Douaniers rond. Zij hebben goed kijk op wat de nieuwe ontwikkelingen/producten zijn en wat de waarde daarvan is.

Daarnaast als ze twijfelen over of het product nieuw is of over de waarde kunnen ze hem gewoon in beslag nemen en dan moet je aantonen wat de waarde ervan is als je het terug wilt hebben.

Dus mijn mening: als je wilt gokken, doe het. Maar dan moet je niet gaan zitten 'klagen' dat het product ineens zoveel duurder is geworden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 19-09-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 07:27
Dat zien ze toch wel onmiddellijk aan de doos en/of serienummer. Weet niet zeker of het nu nog steeds zo is, maar een tijdje geleden stond de douane er gegarandeerd met maximale bezetting na vluchten uit de VS. Vroegen ze letterlijk waar je vandaan kwam, niet VS mocht je zo door lopen, bij VS mocht alles open. Beroemd/berucht waren een tijdje drivers (golfstokken) van bepaalde merken. Scheelde heel veel geld, en de truc was dan om die daar al te gebruiken zodat ze niet meer nieuw waren, maar met je golftas werd je gegarandeerd grijnzend uit de rij gepikt. Vervolgens pakten ze ook feilloos de juiste stokken eruit, en wisten ze uit hun hoofd hoe europese en amerikaanse serienummers verschilden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTweak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Welke GPU wil je meenemen naar Nederland?

En wat als het product terug in Nederland niet blijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
JustTweak schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:55:

Ik ga de pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC meenemen.

En als het niet werkt dan heb ik helaas pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

JustTweak schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:55:

Dan meld TS de kaart aan bij de fabrikant. En hopen dat ze deze regel niet al te strikt nemen:
all warranty enquires are to be directed to your initial place of purchase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTweak
Die kaart is maar 300,-. Wat win je er mee om hem in de VS te kopen? Is ie daar zoveel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JustTweak schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:56:
Die kaart is maar 300,-. Wat win je er mee om hem in de VS te kopen? Is ie daar zoveel goedkoper?
Als ik op Newegg.com kijk zit ie rond de $300. Dat is omgerekend zo'n €270. €30 voordeel... Whooptiedoo

Daar zou ik geen moeite voor gaan doen met 1) transport (gooien met koffers anyone)? 2) douane en 3) garantie/reparaties.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
JustTweak schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:56:
Ik kan hem daar voor €240,- kopen. Ik zit namelijk op een budget, dus die €60,- kun ik mooi in een goede monitor stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Tenzij je voor zaken naar Amerika gaat, kan ik me niet voorstellen dat je die 60 gaat merken op je reissom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
garriej schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:39:
Tenzij je voor zaken naar Amerika gaat, kan ik me niet voorstellen dat je die 60 gaat merken op je reissom.
Daarme ben ik het je eens, maar ik ben toevallig daar voor vakantie vandaar mijn topic/vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Hanzo_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:41:
[...]

Daarme ben ik het je eens, maar ik ben toevallig daar voor vakantie vandaar mijn topic/vraag.
Ik ben twee jaar geleden geweest en was in totaal 6000 euro per persoon kwijt(3 weken). Dus nogmaals die 60 euro merk je niet. Aan de andere kant, je zal ook wel gek zijn als je 60 euro kan verdienen en dit niet doet.

Gewoon in de doos houden en in je koffer tussen de kleding, kapot gaan zal wel meevallen, de kans is groot dat ie niet voor het eerste vervoerd wordt :+

Je hoeft het niet aan te geven, tenzij je ook nog andere spullen meeneemt en dus over die 430 euro heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTweak
De vraag is of die 60euro de eventuele problemen op het vliegveld, of bij gebreken het waard is...

Persoonlijk zou ik over 6 tientjes mn billen echt niet willen branden. Maargoed dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
garriej schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:45:
[...]

Ik ben twee jaar geleden geweest en was in totaal 6000 euro per persoon kwijt(3 weken). Dus nogmaals die 60 euro merk je niet. Aan de andere kant, je zal ook wel gek zijn als je 60 euro kan verdienen en dit niet doet.

Gewoon in de doos houden en in je koffer tussen de kleding, kapot gaan zal wel meevallen, de kans is groot dat ie niet voor het eerste vervoerd wordt :+

Je hoeft het niet aan te geven, tenzij je ook nog andere spullen meeneemt en dus over die 430 euro heen gaat.
Yes, Ik doe hem wel in mijn laptop tas ipv de koffer. En ik zal het uiteraard aangeven als ik boven de grens kom, maar dat verwacht ik in alle zekerheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
JustTweak schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:59:
De vraag is of die 60euro de eventuele problemen op het vliegveld, of bij gebreken het waard is...

Persoonlijk zou ik over 6 tientjes mn billen echt niet willen branden. Maargoed dat ben ik.
Daar zit ik ook mee, maar ik vind het in dit geval wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
Hanzo_ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:33:
[...]

Ja dat denk ik ook. De videokaart is toch niet meer waard dan €430,- en zal dan niet aangegeven moeten worden. Misschien wel een aardigheidje als ik dat uit eigen hoffelijkheid aanbied bij de duoane.
Ik zou het aardigheidje laten. Wanneer je voor alle zekerheid iets aangeeft dat duidelijk onder de grens zit, kan gedacht worden dat het een afleidingsmaneuver is en laten ze je voor alle zekerheid je koffers uitpakken. Kan geen kwaad wanneer je niets bij je hebt wat problemen op kan leveren, maar het kost wel een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ja je mag reizen met computeronderdelen, en nee je hoeft niks aan te geven, je zit onder de gestelde bovengrens van 430 euro.
(wel handig: zorg dat je het bonnetje bij je hebt, desnoods op de doos zelf geplakt)
(wel handig2: koop je 3dkaart met een creditcard, 180 dagen verzekerd tegen verlies/diefstal/breuk)

uitgaande dat je met ruimbagage vliegt: waarom neem je dit mee in je handbagage? kost je een boel volume. kan je beter een selectie "moeilijker misbaar" in je handbagage duwen zoals een paar -lekker ingelopen- schoenen, als je toch houdt van wat gewicht in je tas.

(Je ruimbagage valt ook gewoon onder je reisverzekering, mocht er onverhoopt iets misgaan dan heb je dus je creditcard claim + reisverzekering)

Ik geef je groot gelijk dat je de 60euro meepakt op deze manier, toch lekker "in de pocket" voor de kleine moeite die het kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
dyrc schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:58:
ja je mag reizen met computeronderdelen, en nee je hoeft niks aan te geven, je zit onder de gestelde bovengrens van 430 euro.
(wel handig: zorg dat je het bonnetje bij je hebt, desnoods op de doos zelf geplakt)
(wel handig2: koop je 3dkaart met een creditcard, 180 dagen verzekerd tegen verlies/diefstal/breuk)

uitgaande dat je met ruimbagage vliegt: waarom neem je dit mee in je handbagage? kost je een boel volume. kan je beter een selectie "moeilijker misbaar" in je handbagage duwen zoals een paar -lekker ingelopen- schoenen, als je toch houdt van wat gewicht in je tas.

(Je ruimbagage valt ook gewoon onder je reisverzekering, mocht er onverhoopt iets misgaan dan heb je dus je creditcard claim + reisverzekering)

Ik geef je groot gelijk dat je de 60euro meepakt op deze manier, toch lekker "in de pocket" voor de kleine moeite die het kost!
Bedankt voor jou reactie, ik heb hem liever bij de hand dan weet ik met 100% zekerheid dat ie geen schade kan oplopen tijdens het reizen. Toch wel een handige tip om hem in de koffer te stoppen in het geval van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Is dat echt de moeite? 300 euro voor die kaart, ik verwacht niet dat je er veel vanaf krijgt (bedenk dat in de USA prijzen EXCL. BTW worden getoond. Die verschilt per staat en daar boven op komt nog eens een percentage voor de county, dus staar je niet blind op de prijs in USD, maar kijk wat er nog bij komt. gemiddeld ongeveer 10%, soms 0 soms meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
LOTG schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:54:
Is dat echt de moeite? 300 euro voor die kaart, ik verwacht niet dat je er veel vanaf krijgt (bedenk dat in de USA prijzen EXCL. BTW worden getoond. Die verschilt per staat en daar boven op komt nog eens een percentage voor de county, dus staar je niet blind op de prijs in USD, maar kijk wat er nog bij komt. gemiddeld ongeveer 10%, soms 0 soms meer).
Prijs is omgerekend €237.58 incl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:04

LankHoar

Langharig tuig

Indien de kaart niet naar behoren werkt kan TS zich toch altijd nog op de 2 jaar fabrieksgarantie beroepen? Die hangt toch niet af van locatie?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

LankHoar schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:51:
Indien de kaart niet naar behoren werkt kan TS zich toch altijd nog op de 2 jaar fabrieksgarantie beroepen? Die hangt toch niet af van locatie?
Twee jaar garantie = Europees consumentenrecht. Amerikaans weet ik zo niet. Maar of je het gedoe met langdurig wachten en op en neer sturen van spullen moet willen en kans dat het kwijtraakt over zo'n lang traject, weet ik ook niet....

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 20:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En aan het opsturen naar een winkel in de VS ben je ook zeker 20 euro kwijt..

[ Voor 19% gewijzigd door Mr_gadget op 19-09-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57
Meerdere malen gedaan, voor de zekerheid spullen over meerdere koffers spreiden. En natuurlijk alles testen zodat je dingen nog kunt ruilen.

PC onderdelen in de VS halen scheelt altijd een berg met NL, Newegg (online) en Microcenter /Compusa/Frys (winkel) hebben echt leuke deals

Paar jaar terug I7 3770K voor $200, GTX670 voor $300, 16gb ram voor $60. Daarbovenop natuurlijk de gunstige exchange rate. Afhankelijk van de staat een lage tax of online geen tax at all.

Vooral rond de kerst is het een gekkenhuis en kan je supermooie dealtjes scoren.

[ Voor 5% gewijzigd door InfinityG35 op 19-09-2016 20:30 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
Racing_Reporter schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:00:
[...]

Twee jaar garantie = Europees consumentenrecht. Amerikaans weet ik zo niet. Maar of je het gedoe met langdurig wachten en op en neer sturen van spullen moet willen en kans dat het kwijtraakt over zo'n lang traject, weet ik ook niet....
Hangt ervan af inderdaad. Waar ik hem ga kopen (newegg) heb je een standaard 2 jaar garantie voor onderdelen en reparaties.

Het opsturen van de kaart kost me ~€20 euro. Dat kan ik wel accepteren vooral als ik al +€60 kan besparen door hem in de VS te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hanzo_ op 19-09-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hanzo_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:44:
[...]

Hangt ervan af inderdaad. Waar ik hem ga kopen (newegg) heb je een standaard 2 jaar garantie voor onderdelen en reparaties.

Het opsturen van de kaart kost me ~€20 euro. Dat kan ik wel accepteren vooral als ik al +€60 kan besparen door hem in de VS te kopen.
Weet niet hoe je wil betalen maar mijn ervaring met oa. Newegg (en andere retailers) is dat ze soms geen internationale creditcards accepteren voor bepaalde producten (oa. ivm garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo_
Kenzi schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 05:29:
[...]

Weet niet hoe je wil betalen maar mijn ervaring met oa. Newegg (en andere retailers) is dat ze soms geen internationale creditcards accepteren voor bepaalde producten (oa. ivm garantie).
Klopt, newegg accepteert geen creditcard, debit, paypal dat niet een amerikaanse adres heeft. Gelukkig heb ik een famielid die in de VS woont, dus dat was geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 11:42

pietje63

RTFM

Hanzo_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:44:
[...]

Let op dat de belastingregels anders zijn bij versturen per post en zelf meenemen. De producten gelden niet langer als reizigersbagage waardoor eerder btw en invoerrechten verschuldigd worden.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1