Hallo allemaal,
Via onder andere de pricewatch heb ik zelf een systeem samengesteld. Graag krijg ik van jullie wat feedback over het samengestelde systeem en antwoord op enkele vragen. Elk (on topic) advies is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral huis- tuin- en keukengebruik. Games die ik er eventueel op zou willen spelen zijn Master of Orion en Civilization (de nieuwe, niet die uit begin jaren '90 ha ha). Op het moment speel ik af en toe een potje Age of Empires II
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment, rond 400-500€. Bijvoorbeeld een betere videokaart of meer geheugen kan ik er later nog inzetten. Processorupgrade kan later ook nog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Grafische kaart: in mijn huidige systeem zit een passief gekoelde Nvidia GeForce GT 710
Harddisk: in mijn huidige systeem zit een Samsung SSD 840 serie 120gb. Mogelijk meenemen, mogelijk een nieuwe aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen Asus
Processor liefst van Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat hij stil is en later uit te breiden is.
Het moet er goed uitzien, vooral aan de buitenkant.
Kabels in de kast netjes kunnen wegwerken.
Ga je overklokken?
Nee.
Overig
Mijn huidige systeem heeft een Athlon X2 5200+ dual core. Hier red ik mij prima mee, vandaar dat ik de dual core i3 heb geselecteerd. Bovendien is de prijs gunstig. Ik heb ook overwogen om een 2e hands processor te kopen, maar dat is mogelijk wat riskant
Zwaardere videokaart ben ik van plan tweedehands te kopen (als ik er een aanschaf).
Wat ik ook nog nodig heb is een 64 bit Windows licentie, ik heb nu 32 bit.
Over de cpu koeler
Hij is nogal groot, maar hij houdt alles lekker koel, zonder snel draaiende fan. Bovendien is het een gaaf ding.
Hoe meet ik of hij in de kast past? Ik neem aan dat tussen het moederboard en de kast ook nog wat ruimte zit, zodat de koeler niet in de volledige breedte in de kast geplaatst kan worden.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik jullie mening over het door mij samengestelde lijstje componenten.
Verder heb ik nog wat vragen:
-Is het verstandig ook een nieuwe ssd aan te schaffen?
-Is het de moeite waard om er ook casefans bij te kopen?
-Is het systeem geschikt (te maken) voor weergave van 3d content (bijvoorbeeld Occulus Rift of HTC Vive)?
-Welke guide raden jullie aan voor het in elkaar bouwen van het systeem? Componenten in elkaar zetten is geen probleem, maar hoe werk ik de kabels netjes weg en richt ik de kast mooi in? Wat heb ik nodig aan tie wraps etc?
Bedankt alvast,
soldeerbout0
De lijst met onderdelen die ik zelf heb uitgezocht
Via onder andere de pricewatch heb ik zelf een systeem samengesteld. Graag krijg ik van jullie wat feedback over het samengestelde systeem en antwoord op enkele vragen. Elk (on topic) advies is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral huis- tuin- en keukengebruik. Games die ik er eventueel op zou willen spelen zijn Master of Orion en Civilization (de nieuwe, niet die uit begin jaren '90 ha ha). Op het moment speel ik af en toe een potje Age of Empires II
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment, rond 400-500€. Bijvoorbeeld een betere videokaart of meer geheugen kan ik er later nog inzetten. Processorupgrade kan later ook nog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Grafische kaart: in mijn huidige systeem zit een passief gekoelde Nvidia GeForce GT 710
Harddisk: in mijn huidige systeem zit een Samsung SSD 840 serie 120gb. Mogelijk meenemen, mogelijk een nieuwe aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen Asus
Processor liefst van Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat hij stil is en later uit te breiden is.
Het moet er goed uitzien, vooral aan de buitenkant.
Kabels in de kast netjes kunnen wegwerken.
Ga je overklokken?
Nee.
Overig
Mijn huidige systeem heeft een Athlon X2 5200+ dual core. Hier red ik mij prima mee, vandaar dat ik de dual core i3 heb geselecteerd. Bovendien is de prijs gunstig. Ik heb ook overwogen om een 2e hands processor te kopen, maar dat is mogelijk wat riskant
Zwaardere videokaart ben ik van plan tweedehands te kopen (als ik er een aanschaf).
Wat ik ook nog nodig heb is een 64 bit Windows licentie, ik heb nu 32 bit.
Over de cpu koeler
Hij is nogal groot, maar hij houdt alles lekker koel, zonder snel draaiende fan. Bovendien is het een gaaf ding.
Hoe meet ik of hij in de kast past? Ik neem aan dat tussen het moederboard en de kast ook nog wat ruimte zit, zodat de koeler niet in de volledige breedte in de kast geplaatst kan worden.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik jullie mening over het door mij samengestelde lijstje componenten.
Verder heb ik nog wat vragen:
-Is het verstandig ook een nieuwe ssd aan te schaffen?
-Is het de moeite waard om er ook casefans bij te kopen?
-Is het systeem geschikt (te maken) voor weergave van 3d content (bijvoorbeeld Occulus Rift of HTC Vive)?
-Welke guide raden jullie aan voor het in elkaar bouwen van het systeem? Componenten in elkaar zetten is geen probleem, maar hoe werk ik de kabels netjes weg en richt ik de kast mooi in? Wat heb ik nodig aan tie wraps etc?
Bedankt alvast,
soldeerbout0
De lijst met onderdelen die ik zelf heb uitgezocht
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-6100 Tray | € 110,- | € 110,- |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Fractal Design Define S | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 36,52 | € 36,52 |
1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 61,50 | € 61,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 419,72 |
[ Voor 0% gewijzigd door soldeerbout0 op 17-09-2016 11:56 . Reden: Verduidelijking 3d content ]