Na de update van Windows 10 (was Windows 7) heb ik er voor gekozen om Explorer 11 te blijven gebruiken. Dus deze is als standaard ingesteld. Favorieten startte ik altijd op vanuit de map in Windows Verkenner. Na een automatische update van Windows 10 is dat opstarten niet meer mogelijk en komt er een melding over bepaalde risico’s en wordt er verwezen naar beveiliging. De favorieten-bestanden zijn in de Verkenner dus kennelijk niet meer gekoppeld aan de software van Explorer. Hoe krijg ik dat weer zoals ik hebben wil?
Vraag
Alle reacties
Heb hier hetzelfde probleem,is met de laatste update meegekomen.
Trouwens op mijn laptop hetzelfde probleem en daar staat windows 8.1 op.
KB3189866 is hier verantwoordelijk voor,heb hem eruit gegooid en wushowhide.diagcab gebruikt voor hem te verstoppen.
Trouwens op mijn laptop hetzelfde probleem en daar staat windows 8.1 op.
KB3189866 is hier verantwoordelijk voor,heb hem eruit gegooid en wushowhide.diagcab gebruikt voor hem te verstoppen.
Ik instaleer laatste updates normaal een keer in de week. Na lezen posts heb ik naar laatste updates gezocht maar KB3189866 stond er niet bij. Misschien hebben ze hem eruitgehaald?
Nou hier staat hij er nog altijd in hoor.....
oke. Ik heb Windows 8.1 Ik heb meerdere keren naar nieuwe updates gezocht maar hij staat er niet bij, ook niet bij geinstalleerde updates.
Probleem doet zich voor in windows 10 windows 8.1 en windows 7.......................
Dus jij hebt een aparte windows die betreffende update niet krijgt,erg vreemd.8mile13 schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:28:
oke. Ik heb Windows 8.1 Ik heb meerdere keren naar nieuwe updates gezocht maar hij staat er niet bij, ook niet bij geinstalleerde updates.
Waaruit haal je dat de koppeling weg is? Dat IE onveilig is, is algemeen bekend, dus dat je die wil blijven gebruiken is eigen risico. Ik zou eens overwegen te gaan overstappen naar een andere browser.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:15:
Na de update van Windows 10 (was Windows 7) heb ik er voor gekozen om Explorer 11 te blijven gebruiken. Dus deze is als standaard ingesteld. Favorieten startte ik altijd op vanuit de map in Windows Verkenner. Na een automatische update van Windows 10 is dat opstarten niet meer mogelijk en komt er een melding over bepaalde risico’s en wordt er verwezen naar beveiliging. De favorieten-bestanden zijn in de Verkenner dus kennelijk niet meer gekoppeld aan de software van Explorer. Hoe krijg ik dat weer zoals ik hebben wil?
I reject your reality and substitute my own
Dat heeft er niks mee te maken die genoemde update heeft ervoor gezorgt dat de URL links een hogere security aanduiding hebben gekregen in de Favorites folder (andere mappen kan je "snel"koppelingen naar internet locaties zonder waarschuwing gewoon openen)nelizmastr schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:33:
[...]
Waaruit haal je dat de koppeling weg is? Dat IE onveilig is, is algemeen bekend, dus dat je die wil blijven gebruiken is eigen risico. Ik zou eens overwegen te gaan overstappen naar een andere browser.
De oplossing vanuit administrative command prompt is:
ICACLS "C:\Users\%username%\Favorites" /Setintegritylevel (OI)(CI)M
Ik ga er hierbij vanuit dat je de favorieten niet verplaatst hebt naar een andere map, indien dit wel zo is vervang de locatie naar je de locatie waar de Favorieten naartoe hebt verplaatst.
[ Voor 20% gewijzigd door Starke op 19-09-2016 16:38 ]
Pagina: 1