Opzoek naar een provider met internet pakket zonder tv.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.243 views

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 01:30
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een provider die enkel internet aanbied zonder alle extra dingen waarvan ik geen of nauwelijks gebruik van maak. Ik heb nu de complete pakket bij Ziggo. Als ik deze wil downgraden naar de basis om 2 euro per maand te besparen moet ik 17.50 euro aansluit kosten betalen ( 8)7 Als een vaste klant voor over een jaar nu.) Dat wilt zeggen dat het nog ruim 8 maanden duurt voordat ik eindelijk bespaar. Hier ligt jammer genoeg geen glasvezel en moet ik het doen met de kabel maar wil toch graag af van dat Ziggo. Iemand met een tip voor mij? Regio Z-H.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Een adsl abbo voor paar tietjes heb je zo.Wat zijn je eisen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 01:30
mell33 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:02:
Een adsl abbo voor paar tietjes heb je zo.Wat zijn je eisen?
ik stream wel netflix, spotify etc en daarnaast game ik online maar stream ik niet. Dus een stabiele relatief internet snelheid dat een video streamen en gamen tegelijkertijd kan staande houden zou wel fijn zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is het enige zinnige alternatief ADSL/VDSL Doe eens een postcode check om te zien wat je kunt halen. Als je bijv niet boven de 8Mb/s uit kan komen, dan heeft het niet zo heel gek veel zin om over te stappen.

Alternatieven als satelliet, 4G of iets dergelijks wil je eigenlijk niet, omdat het duur en traag is in vergelijking met je kabel abo

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:34:
Dan is het enige zinnige alternatief ADSL/VDSL Doe eens een postcode check om te zien wat je kunt halen. Als je bijv niet boven de 8Mb/s uit kan komen, dan heeft het niet zo heel gek veel zin om over te stappen.
En die postcode check vind je hier.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:18
Ik ben kosteloos overgestapt naar ziggo zakelijk. Gewoon effe bellen en het is binnen 5 min gepiept.

Heb nu een internet only abbo bij hun.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
powerboat schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:18:
Ik ben kosteloos overgestapt naar ziggo zakelijk. Gewoon effe bellen en het is binnen 5 min gepiept.

Heb nu een internet only abbo bij hun.
Volgens mij zit daar nog steeds analoge kabel TV in voor € 18,70 per maand. Ik denk dat xDSL in dit geval de meest reële optie is.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:18
ANdrode schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:01:
[...]

Volgens mij zit daar nog steeds analoge kabel TV in voor € 18,70 per maand. Ik denk dat xDSL in dit geval de meest reële optie is.
Analoog signaal zit er sowieso op, ook als je bij ziggo weg gaat blijft het erop. Ziggo vind het te veel moeite om je fysiek af te sluiten.

Voordeel van zakelijk binnen 4 uur nieuw modem als ie stuk gaat en een professionelere supportdesk (althans mijn ervaring).

Kijk ik terug naar dsl dan is dat voor mij geen optie. Ik kan nergens 30up of meer krijgen aangezien glas hier niet beschikbaar is.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Met VDSL haal je bijna altijd wel 30Mbps up, hoewel het niet geadverteerd word. Ik kan volgens de postcodecheck netjes 100Mbps halen. En dan krijg ik netjes 103,5Mbps down en 28,7Mbps up volgens mijn modem. De waardes fluctueren een ietwat afhankelijk van de tijd en drukte, maar gemiddeld is 25+Mbps upload gewoon te halen.

Ik zit op 150~250 meter van de straatkast, deze staat letterlijk onder het raam van mijn appartement. Helaas gaat de kabel eerst naar de voordeur en dan langs de straat terug naar de straatkast. Maar als er 100Mbps downstream te krijgen is dan moet 25+Mbps upstream ook haalbaar zijn :)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06
Xudonax schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:16:
Met VDSL haal je bijna altijd wel 30Mbps up, hoewel het niet geadverteerd word. Ik kan volgens de postcodecheck netjes 100Mbps halen. En dan krijg ik netjes 103,5Mbps down en 28,7Mbps up volgens mijn modem. De waardes fluctueren een ietwat afhankelijk van de tijd en drukte, maar gemiddeld is 25+Mbps upload gewoon te halen.

Ik zit op 150~250 meter van de straatkast, deze staat letterlijk onder het raam van mijn appartement. Helaas gaat de kabel eerst naar de voordeur en dan langs de straat terug naar de straatkast. Maar als er 100Mbps downstream te krijgen is dan moet 25+Mbps upstream ook haalbaar zijn :)
Indien je op een nieuwe straatkast bent aangesloten, dan heb je inderdaad een dikke lijn met die 100/30Mb

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5437459439.png
Pakket met 60Mb

Zit je echter nog op de wijkcentrale aangesloten, dan krijg je niet meer dan 10Mb upload (en max 50Mb down op 1 aderpaar waar dat met VDSL buitenring 100Mb per aderpaar is)

Nog niet iedereen zit dus op een nieuwe VVDSL netwerk, waaronder ik. Hierdoor maximaal 50/10Mb (overigens prima te doen en snel zat)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5594046986.png

Daar dien je dus nog rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakwondo schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:58:
moet ik 17.50 euro aansluit kosten betalen ( 8)7 Als een vaste klant voor over een jaar nu.) Dat wilt zeggen dat het nog ruim 8 maanden duurt voordat ik eindelijk bespaar.
Die snap ik niet helemaal. Je bent vaste klant, maar het duurt nog 8 maanden voordat je bespaart? Heb je in de tussentijd je contract verlengd dan zul je deze dus moeten blijven uitzitten tot einde contract. Heb je, je jaar erop zitten? Bel dan 1200 en kies voor opzeggingen (retentie).

Je hoeft niet direct op te zeggen, maar je kunt hier wel je situatie uitleggen en vragen om een verlengingsaanbod. Retentie kan veelal een beter aanbieding doen dan de klantenservice zelf.

€ 17,50 is van toepassing op nieuwe overeenkomsten of aanvullende diensten die je later afneemt. Stel dat je nu Internet + TV afneemt en je wilt digitale TV met een ontvanger, dan betaal je € 17,50 omdat een ontvanger moet worden opgestuurd etc. etc. Wanneer je na je contractperiode besluit om internet+TV te behouden maar digitale TV (met ontvanger) en telefonie eruit wilt hebben, zul je dus niets extra hoeven betalen. Woonachtig in oud-UPC gebied? Zul je dus de ontvanger via PostNL moeten retourneren.

Maar nogmaals, binnen contract (12 maanden) kun je wel zoeken naar een alternatieve provider voor alleen internet maar zul je ook de resterende maanden moeten betalen. Buiten de contract van 12 maanden is wijzigen ten alle tijden kosteloos en betaal je ook geen € 17,50 mits je een extra dienst afneemt waarvoor extra apparaten benodigd zijn.

Anders is inderdaad alleen ADSL of VDSL iets dat tot de mogelijkheden behoort mits je wel hoge snelheden kunt behalen maar deze kun je controleren via een url die reeds ergens in deze topic is genoemd :)
powerboat schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
Analoog signaal zit er sowieso op, ook als je bij ziggo weg gaat blijft het erop. Ziggo vind het te veel moeite om je fysiek af te sluiten.
In tegendeel, ik heb in zowel UPC als in Ziggo gebied gewoond (in een periode van afgelopen 6 jaar en een familielid bij Ziggo werken die eveneens bevestigt dat dit nooit anders is geweest.

Bij beide providers wordt het signaal eraf gehaald als jij geen enkele dienst meer afneemt. De gemiddelde tijd die men ervoor nodig heeft ligt veelal tussen de 3 en 6 maanden. Dit is omdat er fysiek bij de eindversterker de kabel moet worden losgehaald. Men doet dit omdat mensen anders gewoon gebruik zouden kunnen maken van de diensten terwijl ze er niet voor betalen. Voor nu met DSL en Glasvezel als alternatieven natuurlijk erg prettig als er een storing zou zijn... dus neen, fysiek afsluiten gebeurt wel degelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:17:
[...]
In tegendeel, ik heb in zowel UPC als in Ziggo gebied gewoond (in een periode van afgelopen 6 jaar en een familielid bij Ziggo werken die eveneens bevestigt dat dit nooit anders is geweest.

Bij beide providers wordt het signaal eraf gehaald als jij geen enkele dienst meer afneemt. De gemiddelde tijd die men ervoor nodig heeft ligt veelal tussen de 3 en 6 maanden. Dit is omdat er fysiek bij de eindversterker de kabel moet worden losgehaald. Men doet dit omdat mensen anders gewoon gebruik zouden kunnen maken van de diensten terwijl ze er niet voor betalen.
Ik heb Ziggo hier anderhalf jaar geleden opgezegd en zit nog steeds met een werkend TV signaal. Digitaal kan ik NPO1, 2, en 3 bekijken, analoog het volledige basispakket. (Overigens maak ik daar geen gebruik van, maar als ik de TV aanzet voor Netflix krijg ik eerst een paar seconden TV te zien voordat ik apps kan opstarten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:01:
Ik heb Ziggo hier anderhalf jaar geleden opgezegd en zit nog steeds met een werkend TV signaal. Digitaal kan ik NPO1, 2, en 3 bekijken, analoog het volledige basispakket. (Overigens maak ik daar geen gebruik van, maar als ik de TV aanzet voor Netflix krijg ik eerst een paar seconden TV te zien voordat ik apps kan opstarten.)
Dan is dit bij planning niet helemaal lekker gegaan, normaliter worden binnen een tijdsbestek van 3-6 maanden de aansluitingen ook fysiek losgehaald in de eind-versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:05:
[...]

Dan is dit bij planning niet helemaal lekker gegaan, normaliter worden binnen een tijdsbestek van 3-6 maanden de aansluitingen ook fysiek losgehaald in de eind-versterker.
Naar aanleiding van deze opmerkingen zelf toch ook maar eens mijn analoge verbinding gecheckt: reeds 8 maanden bij Ziggo weg en toch nog steeds analoog signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06
Meestal combineren ze dat als een andere klant wordt aangesloten. Het is te duur om speciaal naar een kastje te gaan om je af te laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:45
Ik zou gewoon op breedbandwinkel.nl of een vergelijkbare website kijken wat het beste bij je past. Er zijn al abonnementen vanaf 20 euro dus er valt genoeg te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier glasvezel maar doe er niks mee, beetje wrangig, of vermist kind na 20 jaar bijna terug vinden, maar net busongeluk, is dat pas wrang? Hoe ook, wat me het hoogst zit is de vraag: .............. laat ook maar eigenlijk, doeg.

Whazuuuupp buurt dyslexie (met speciale belasting ontduikende e.a. verborgen sjoemelarijerige praktijken, arm onschuldige schaapjes abonnement) ! Download ups,..... ups ups ups, wha ha ha hazzz ups,..... ups ups ups ups ups ups ups uhuuu uhu uhh uh uhu uphpssss pppssss pprrlllgrlmssss pffrrrllzzss uhzsssllhhss,,................ uuhhgrllhhhh---- -------------------------------------------

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik woon in Den Haag en zat met dezelfde vraag. Wel digitale tv opgezegd (€5-, besparing, maar ging meer om principe tegen al die reclame). Heb nu dus nog wel analoog (eigenlijk ook niet want de kabel zit gewoon niet aangesloten). Maar na redelijk wat onderzoek ben ik iig tot de conclusie gekomen dat Ziggo gewoonweg de gunstigste aanbieder is voor waar ik woon. Snelheid is prima. Betaal €39.95 p/m en de werkelijke snelheid is 4.8 megabyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:06:
En hier glasvezel maar doe er niks mee, beetje wrangig, of vermist kind na 20 jaar bijna terug vinden, maar net busongeluk, is dat pas wrang? Hoe ook, wat me het hoogst zit is de vraag: "Mist in tweede post met opzet een n uit vermeld geld bedrag, of is het echt een onbedoelde spelfout".

Whazuuuupp buurt dyslexie (met speciale belasting ontduikende e.a. verborgen sjoemelarijerige praktijken, arm onschuldige schaapjes abonnement) !
Wat? Hier kunnen zelfs de meisjes van verkade maar moeilijk chocola van maken! :D

OT: Zat hier met dezelfde vraag en ben al een aantal jaren tevreden Telfort gebruiker voor een internet-only abo.
Het doet wat het moet doen, geen toeters en bellen; gewoon prima (alleen de snelheid houdt hier niet echt over maar da's vooral vanwege een lokaal glasvezelproject waar het gros van de inwoners op overgestapt is waardoor kpn niet meer wil investeren in upgrades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier een Tele2 abonnement met alleen internet, kost mij €23 nog iets per maand. Dikke prima voor in ieder geval Netflix en wat websurfen met 2 laptops en 2 telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jongens, start even een nieuw topic, in plaats van een oudje te hergebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.