Beveiligde usb stick

Pagina: 1
Acties:

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22
Ik ben op zoek naar een beveiligde usb stick.
De reden is dat ik er 1 wil is dat er belangrijke bestanden op komen te staan die ik ook als het nodig is op een andere pc kan openen en wil de bestanden niet in de cloud hebben staan.

De volgende heb ik gevonden
pricewatch: Kingston Vault Privacy 3.0 Management-Ready 8GB Blauw

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 11:36
En wat is nu precies je vraag? Een simpele Google opdracht levert je vast een hele sloot informatie op over software en hardware oplossingen. Maar misschien wil je iets specifiek's weten? Breid je topic start even uit :)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:58
je kan als je een beetje recente Windows heb met bitlocker al je usb sticks encrypten scheelt je een dure speciale usb stick

Cloud ☁️

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Of veracrypt(fork truecrypt), enkel heb je er wel een programma voor nodig. Door twee partities te maken is het mogelijk om deze op de USB te starten.

• mbenjamins
Voor bitlocker heb je de pro versie nodig van Windows en er is geen garantie dat ik die altijd tot mijn beschikking heb.
Het is ook een soort back-up van de bestanden die er op komen te staan.
De usb-stick mag ook wel wat kosten niet te duur want vindt het belangrijk dat de bestanden veilig zijn en toch ergens anders kan openen als het nodig is.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar wil je je tegen wapenen? Dat bepaalt wat voor beveiliging je nodig hebt (en het budget dat je beschikbaar mag stellen)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• mbenjamins
Ik wil niet als iemand het in handen krijgt en de usb-stick in de zijn/haar computer doet dat die dan de bestanden kan bekijken, en als iemand met slechte bedoelingen het in handen krijg wil ik ook niet dat die op wat voor manier dan ook er bij kan.
Kort gezegd ik wil als enige er bij kunnen en het moet ook bruikbaar zijn in de computers die niet van mij zijn.

Budget is rond de €50,- en kwa opslag hoef de usb-stick niet groot te zijn.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
mbenjamins schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:56:
Ik wil niet als iemand het in handen krijgt en de usb-stick in de zijn/haar computer doet dat die dan de bestanden kan bekijken, en als iemand met slechte bedoelingen het in handen krijg wil ik ook niet dat die op wat voor manier dan ook er bij kan.
Kort gezegd ik wil als enige er bij kunnen en het moet ook bruikbaar zijn in de computers die niet van mij zijn.

Of je gebruikt gewoon VeraCrypt.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
pricewatch: iStorage datAshur IS-FL-DA-256-4 4GB Zwart
Vind ik zelf de mooiste oplossing. Geen gezeur met software oplossingen, sterker nog kon (veilig ;)) MP3's in de auto afspelen met deze stick.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mbenjamins schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:56:

Okay en die iemand is je buurjongen, een crimineel of een inlcihtingendienst?

DIe 50E stick lijkt me prima voor je eisen, maar truecrypt/veracrypt is ook prima.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1