Laptop crashed bij video's fullscreen

Pagina: 1
Acties:

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-01 11:46
Hallo,

Om het maar even kort te houden: Mijn laptop crashed als ik video's van vrijwel alle videospelers op fullscreen probeer af te spelen. Ik krijg een BSOD met een driver error (Driver IRQL Not Less Or Equal). Mijn oplossing was dus ook om mijn drivers te updaten, en het werkte! Helaas was het probleem terug na een reboot.

Het probleem begon allemaal toen ik mijn laptop opnieuw installeerde met Windows 10 (compleet schoon dus).
Iemand die mij wellicht kan helpen?

Videokaart: GTX 650M

[ Voor 4% gewijzigd door igi0n op 16-09-2016 22:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor hardware hebben we het hier over?
Heb je al eens een memtest gedaan?

• igi0n
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:24:
Wat voor hardware hebben we het hier over?
Heb je al eens een memtest gedaan?
Ik dacht dat het vooral videokaart gerelateerd was, omdat het probleem ook opgelost is zodra ik de drivers opnieuw installeer.

Heb recent nog een memtest gedaan, kwam niks uit na een hele hoop passes.

Specs: pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H

[ Voor 7% gewijzigd door igi0n op 16-09-2016 22:28 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Chipset drivers ook netjes bijgewerkt?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• igi0n
nelizmastr schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:45:
Chipset drivers ook netjes bijgewerkt?
Net gedaan, zelfde error.
DXGMSS1.SYS is trouwens de boosdoener (volgens BSOD)

edit:
Nog iets: het gebeurt alleen als ik filmpjes kijk via mijn externe videokaart, en niet via de ingebouwde intel graphics.

[ Voor 21% gewijzigd door igi0n op 16-09-2016 23:16 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Om toch een hardwareprobleem uit te sluiten zou ik eens een Linux distro proberen en dan de Nvidia kaart daar even aan het werk te zetten. Als je dan een kernel panic krijgt of andere "tell-tale signs" dan kan je er vanuit gaan dat de kaart de geest aan het geven is.

Er is een reden dat Apple een reparatieprogramma heeft lopen voor de GT650M....

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 16:18
Gek genoeg kreeg ik deze error erg vaak tijdens het overclocken van mijn cpu, dan voegde ik wat v Core bij en was het opgelost. Ik denk dat je cpu te weinig volt krijgt (wrs 0.05 ofzo). Als je niet weet hoe dit werkt, Help ik je graag. Dit kun je in principe zeer eenvoudig, veilig en omkeerbaar doen.

Het feit dat dit gebeurde met een update doet mijn vermoeden versterken, toen ik zelf naar win 10 ben geupgradetet moest ik mijn vcore ook verhogen (echter heb ik het hier over een 5 ghz cpu).

Als het een desktop was zou ik ook proberen met 1 Ram stick, weet niet of je dit eenvoudig kan doen met deze laptop maar goed.. misschien heb je maar 1 stick.

Misschien zit ik er compleet naast, maar het is zo getest.

Succes! Dit gaat zeker goed komen

[ Voor 20% gewijzigd door Milanees op 18-09-2016 08:28 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 18:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

nelizmastr schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:03:
Om toch een hardwareprobleem uit te sluiten zou ik eens een Linux distro proberen en dan de Nvidia kaart daar even aan het werk te zetten. Als je dan een kernel panic krijgt of andere "tell-tale signs" dan kan je er vanuit gaan dat de kaart de geest aan het geven is.

Er is een reden dat Apple een reparatieprogramma heeft lopen voor de GT650M....
Eh, het is mij nog nooit gelukt om een ingebouwde switching Nvidia gpu deftig te laten draaien onder linux. Ik had altijd wel last van stuttering, geen beeld, foute resoluties e.d. Ik zou beginnen bij troubleshooten onder een OS waar hardwareondersteuning voor laptops beter werkt.

Ik zou persoonlijk beginnen met je driver volledig te verwijderen (met een driver cleaner) en dan een clean install van de driver te doen. Kans is groot dat hij het dan al doet :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1