ronde ide kabels aanschaffen maar...

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01
deze zijn bij ocshop alleen voor ATA100 (66) maar weet iemand of ik ergens ook gewoon ide kabels rounded kan kopen? dus voor mijn cdrom speler etc...
kan geen ata100 (66) kabel voor cdrom gebruiken lijkt me.

search leverde mij geen concreet antwoord op mijn vraag.

Verwijderd

je kan ze ook zelf maken.....

• JeroenNietDoen
ik denk niet dat dat voor mij is weggelegd. zo handig ben ik namelijk niet...
ik zal wel effe de search gebruiken om wel alvast een tutorial daarvoor te bookmarken.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50
ata 66 kables zijn backward compatible. Dus je kunt die kabel zonder problemen gebruiken. Het verschil met ata 33 kabels, is het aantal "draden". In ata 66 kabel zitten meer draden tegen storing. De aansluiting is echter gelijk.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
>> DOC <<

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
je kan die kabel ook gewoon gebruiken hoor, geen probleem

Verwijderd

Is toch niet zo heel moeilijk. Ik zal wel even snel een tutorial hieronder typen.

Men neme:
- een IDE-kabel
- een scherp hobby mesje met een redelijk dun blad
- zwarte tape (mag ook andere kleur zijn)
- van die bindstrips (je weet wel die trek je door zo'n hoesje heen en dan zitten ze vast)

Je pakt de IDE-kabel. Je snijdt een inkepinkje tussen twee kabeltjes in. Dus in het gedeelte waar geen kabel zit en waar ze aan elkaar vast zitten. Als de inkeping groot genoeg is, kun je nu met je vingers de kabel vast pakken en vanuit de inkeping de kabel rustig los trekken. Dit doe je nu voor alle kabeltjes aan de IDE-kabel. Nu pak je zo'n bindstrip. Je pakt alle losse kabeltjes en doet ze bij mekaar, ongeveer 2 centimeter onder de connector maak je die bindstrip vast, dit doe je nu ook aan de andere kant. Doe dit wel zo dat je kabel al een beetje rond wordt. Nu pak je die tape en begin je die erom heen te rollen. Als je helemaal klaar bent, heb je een rounded IDE-kabel. Dit is toch niet zo heel erg moeilijk of wel??? 8-)

• JeroenNietDoen
ok effe voor de duidelijkheid...
ik kan die ATA100 (66) kabel dus gewoon op mijn cdrom speler en Plextor brander aansluiten?

mooi, als dat zo is, dan bestel ik vanmiddag effe 4 kabeltjes en een floppydiskkabel.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
JA dat kan... suc6 :)
btw, ga je ze nu zelf maken, of toch maar kopen?

• JeroenNietDoen
ik koop ze, mischien van de kabels die overblijven zelf proberen.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
Op donderdag 28 juni 2001 11:40 schreef Kaap het volgende:
ik kan die ATA100 (66) kabel dus gewoon op mijn cdrom speler en Plextor brander aansluiten?

mooi, als dat zo is, dan bestel ik vanmiddag effe 4 kabeltjes en een floppydiskkabel.
ja dat kan gewoon

• JeroenNietDoen
k heel erg bedankt mannen, straks eindelijk normale airflow door die kast, lompe ide kabels :)

Verwijderd

op www.regenboog.net kun je ze bestellen. Daar hebben ze van allees op het geboed van casemodding etc. Ik vind persoonlijk die bij tegenboog mooier dan zelf gemaakte. Dat is iets wat alleen interessant is als je een raam oid in je pc hebt.

Verwijderd

Vandaag een gerounde floppy kabel van OC-Shop gehad..
Die dingen zijn echt perfect..
Ik had me kabels ook zelf geround maar zo mooi als deze zeker niet..
Dus als je het geld ervoor over heb zeker doen.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:40 schreef Kaap het volgende:

zo, 4 kabels op 1 mobo, of heppie soms een SCSI systeem?? :P

Verwijderd

dat hoeft niet, mijn asus a7v heeft 2 ide poorten, en 2 ata100 poorten, zo kun je dus 4 kabels nodig hebben

Verwijderd

aha... dat wist ik niet.. maar hoe zit dat dan in de bios?? kunt toch maar 4 ide devices hebben.

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:03
ata100 heeft een eigen bios.

Nature will strike back.....

Verwijderd

nooit te oud om te leren ;)

Verwijderd

inderdaad, als ik mijn ata100 schijven niet aansluit op mijn ata100 poorten, en in de bios staat ata100 support aan, dan komt de comp met de melding dat hij de ata100bios niet kan opstarten omdat er geen schijven zijn ge-connect.

• JeroenNietDoen
wel ik heb een Abit BE6-2. 2 IDE sloten en 2 ATA66 sloten.

ik heb 2 HD's, een plextor brander en een cdrom speler. ik geef liever elk apparaat zijn eigen aansluiting dus vandaar 4 kabels.

jah ik ben bij regenboog geweest en die hadden er plaatjes bij en tjongejonge dat ziet er wel mooi uit!

voor een HX08 is 45cm kabels toch wel genoeg?

Verwijderd

Ze zijn idd gewoon mooi en strak..
En gelijk 4 is wel verstandig ja..
ben je gelijk klaar.

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Op donderdag 28 juni 2001 11:40 schreef nicoprevoo het volgende:
Is toch niet zo heel moeilijk. Ik zal wel even snel een tutorial hieronder typen.

Men neme:
- een IDE-kabel
- een scherp hobby mesje met een redelijk dun blad
- zwarte tape (mag ook andere kleur zijn)
- van die bindstrips (je weet wel die trek je door zo'n hoesje heen en dan zitten ze vast)

Je pakt de IDE-kabel. Je snijdt een inkepinkje tussen twee kabeltjes in. Dus in het gedeelte waar geen kabel zit en waar ze aan elkaar vast zitten. Als de inkeping groot genoeg is, kun je nu met je vingers de kabel vast pakken en vanuit de inkeping de kabel rustig los trekken. Dit doe je nu voor alle kabeltjes aan de IDE-kabel. Nu pak je zo'n bindstrip. Je pakt alle losse kabeltjes en doet ze bij mekaar, ongeveer 2 centimeter onder de connector maak je die bindstrip vast, dit doe je nu ook aan de andere kant. Doe dit wel zo dat je kabel al een beetje rond wordt. Nu pak je die tape en begin je die erom heen te rollen. Als je helemaal klaar bent, heb je een rounded IDE-kabel. Dit is toch niet zo heel erg moeilijk of wel??? 8-)
Doe het gewoon zo:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.lingeman/fokke/ride1.JPG

Je hoeft niet eens te snijden, alleen de "spiral wrapping" eromheen te doen. Het is alweer een poosje geleden dat ik dat gedaan heb maar qua prestaties was het verschil minimaal (In Sisoft Sandra).

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.lingeman/fokke/ride2.JPG

[url="http://"http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/121405/1"]Zie ook deze topic.[/url]

P.S. Die voedingskabels zitten ondertussen ook al netjes weggewerkt... ;)

• JeroenNietDoen
duidelijk een Aopen case :)

vraagje: heeft iemand van jullie ronde floppy kabels gekocht en die gebruikt in een Aopen hightower? ik kan een floppydrive kabel kopen maar die is maar 45cm en nu ben ik bang dat ie te kort is.

heb in de huidige situatie er ook al een 30cm verlengstuk aanhangen en dat ziet er lelijk uit.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Op vrijdag 13 juli 2001 00:18 schreef Kaap het volgende:
vraagje: heeft iemand van jullie ronde floppy kabels gekocht en die gebruikt in een Aopen hightower?
Ja, ik heb een Aopen HQ08, en heb ook 4 gerounde kabels en een floppykabel besteld bij de regenboog.
Kabels zijn erg netjes, en ze passen perfect, de floppykabel dus ook.
Kabels waren in 3 dagen in huis.

Mijn Firewizzie

• JeroenNietDoen
heeeeeeeeeeel erg bedankt!
ik bestel ze morgen, ik twijfelde namelijk over de floppy kabel.

• t3q
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

Kaap, waarom klok je je pcu niet over?
Je gooit de fsb op 133 en hoppa! :)

En je hoeft je voltage niet eens te verhogen.

Bij mij niet in ieder geval

Life goes as it goes.

Pagina: 1