PC kopen +-€1000 voor video editen en gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joondepoon
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo mensen op Tweakers, ik wil in de herfstvakantie mijn eerste PC bouwen, omdat ik hier dus geen ervaring mee heb wil ik graag jullie mening horen over mijn keuze voor componenten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe PC graag video editen en gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer €1000 uitgeven aan de pc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn eerste PC dus ik heb geen oude componenten

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk persoonlijk dat het fijn zou zijn om meer dan genoeg opslagruimte te hebben en een SSD voor mijn OS en meestgebruikte programma's.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefste een intel processor, maar als ik een groot voordeel kan zien in een amd processor dan kan sta ik ook open voor een andere processor, ditzelfde geldt voor de rest van de componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau en energieverbruik maken mij niet heel veel uit.

Ga je overklokken?
Ik ga, als ik een processor en mobo heb die overklokken ondersteunen overklokken, ik zou sowieso graag de mogeljkheid willen hebben.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over mijn componenten keuze.

Hier is mijn huidige componentenkeuze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,50€ 245,50
1MSI Z170A PC MATE€ 109,72€ 109,72
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 289,50€ 289,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 60,95€ 60,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,50€ 31,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,11

[ Voor 55% gewijzigd door joondepoon op 17-09-2016 17:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je DAA beleid door willen nemen. Hierin vind je dat externe winkelmandjes niet zijn toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joondepoon
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:37:
Zou je DAA beleid door willen nemen. Hierin vind je dat externe winkelmandjes niet zijn toegestaan.
Sorry, ik heb mijn winkelmandje omgezet naar een lijst op tweakers.

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 17:32
Voor mij al weer een tijdje geleden dat ik op het forum heb gekeken. Maar als ik zo naar jou lijstje en eisen kijk ziet het er goed uit. Mooi binnen het budget en goed in verhouding.

Verwijderd

De PC-Mate is een erg budget oc bord want komt daarvoor wat vrm's tekort. Wil je wat serieuzer overklokken dan begint dat bij een pricewatch: ASRock Z170 Extreme4.

De 212 EVO is ook niet erg geschikt voor een oc. Voor een lagere prijs doet een pricewatch: Arctic Freezer i32 het al een stuk beter. Wil je los gaan met je oc dan neem je een pricewatch: Scythe Fuma

Van de goedkopere Carbides ben ik geen fan. Airflow, inbouwgemak en kabelmanagement zouden beter kunnen. Met een pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite) heb je voor niet heel veel meer een veel betere behuizing.

De 850 EVO is met ruim €90,- veel te duur. Een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB is goedkoper, heeft 10% meer opslag en prestatieverschil merk je in dagelijks gebruik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joondepoon
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:08:
De PC-Mate is een erg budget oc bord want komt daarvoor wat vrm's tekort. Wil je wat serieuzer overklokken dan begint dat bij een pricewatch: ASRock Z170 Extreme4.

De 212 EVO is ook niet erg geschikt voor een oc. Voor een lagere prijs doet een pricewatch: Arctic Freezer i32 het al een stuk beter. Wil je los gaan met je oc dan neem je een pricewatch: Scythe Fuma

Van de goedkopere Carbides ben ik geen fan. Airflow, inbouwgemak en kabelmanagement zouden beter kunnen. Met een pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite) heb je voor niet heel veel meer een veel betere behuizing.

De 850 EVO is met ruim €90,- veel te duur. Een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB is goedkoper, heeft 10% meer opslag en prestatieverschil merk je in dagelijks gebruik niet.
Bedankt voor je advies, ik ga nu voor de pricewatch: ASRock Z170 Extreme4 en ik vroeg me af of de pricewatch: Antec Three Hundred Two wel een goede budget behuizing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Antec heb je minder ruimte om kabels weg te werken en de afwerking en installatiegemak is in de door mij genoemde behuizingen beter voor elkaar.

Als kleur je niet heel veel uit maakt zou je een pricewatch: Supermicro GS50-000R kunnen overwegen. Voor nog geen 4 tientjes krijg je heel veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joondepoon
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:04:
In de Antec heb je minder ruimte om kabels weg te werken en de afwerking en installatiegemak is in de door mij genoemde behuizingen beter voor elkaar.

Als kleur je niet heel veel uit maakt zou je een pricewatch: Supermicro GS50-000R kunnen overwegen. Voor nog geen 4 tientjes krijg je heel veel waar voor je geld.
Heel erg bedankt om me op deze case te wijzen, ik ga deze nu gebruiken! _/-\o_
Pagina: 1