Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 3x trager dan normaal bij opstarten en dergelijke

Pagina: 1
Acties:

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Sinds een maand of 2 is mijn laptop 3 keer zo traag met het opstarten en ook bij het aanzetten van de slaapstand zit er ineens een delay in.

Ik heb een SSD in mijn laptop, en normaal startte hij in 10~15 seconden op, maar nu doet hij er bijna een minuut over. En als ik Fn+F12 druk om de laptop in slaapstand te zetten zit er een seconde of 3~4 vertraging in, terwijl dit altijd direct gebeurde zonder enige vertraging.

Ik heb zelf een vermoeden dat er door een Windows update ergens iets in de war is, maar dat is pure speculatie. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze vertragingen? Mijn SSD is gewoon nog in uitstekende conditie volgens Samsung Magician trouwens.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 15:14

Perkouw

Moderator General Chat
We hebben toch echt wat meer informatie nodig dan ''hij start trager op''. Wat heb je geprobeerd? over welke hardware hebben we het precies? Welke software draait er zoal etc....

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is de SSD belasting hoger dan normaal? Is de CPU belasting hoger dan normaal? Is het geheugen gebruik hoger dan normaal? Met zo weinig info zijn alleen maar meer vragen dan duidelijkheden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Larkinzzz
Perkouw schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:50:
We hebben toch echt wat meer informatie nodig dan ''hij start trager op''. Wat heb je geprobeerd? over welke hardware hebben we het precies? Welke software draait er zoal etc....
Het gaat om mijn MSI: pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2OC-462NL

Zit een Samsung 840 EVO 500GB SSD in.

Ik draai Windows 10, 64-bit. Er staat bijna niks op mijn laptop, GTA V en de standaard shit zoals Utorrent, VLC player, Microsoft Office, Steam, Chrome, Firefox etc.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 15:14

Perkouw

Moderator General Chat
Larkinzzz schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:52:
[...]

Het gaat om mijn MSI: pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2OC-462NL

Zit een Samsung 840 EVO 500GB SSD in.

Ik draai Windows 10, 64-bit. Er staat bijna niks op mijn laptop, GTA V en de standaard shit zoals Utorrent, VLC player, Microsoft Office, Steam, Chrome, Firefox etc.
Kijk anders hier even -> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Want met bovenstaande post kunnen we nog niets.

• Larkinzzz
Perkouw schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:56:
[...]

Kijk anders hier even -> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Want met bovenstaande post kunnen we nog niets.
Het lijkt mij dat er ergens een instelling niet goed is, niet een hardware probleem. Heb verder ook nergens problemen mee behalve dus dat het opstarten zomaar ineens veel langer duurt (na een Windows update denk ik).
Pagina: 1