4 Monitoren Aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• stanniemeijer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-07-2021
Hallo ik ben Stan,
Ik heb 2 DVI poorten in mijn pc maar ik wil 4 beeldschermen aansluiten.
Dus ik heb daarvoor 2 splitsers voor gehaalt ( https://www.kabelshop.nl/...32950B02-i3084-t2160.html ) toen heb ik de beeldschermen aangesloten maar er komen er maar 2 in het systeem te staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???? Afbeeldingslocatie: https://gflex.nl/wp-content/uploads/2015/09/beeldscherm-aanpassen.png

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:31

Sorbo

Uw hulp in huis!

De site die je linkte gaf het al aan:
Wanneer u twee schermen (o.a. LCD of plasma) met DVI-D aansluiting tegelijk op een apparaat met DVI-D verbinding wilt aansluiten is deze DVI-D (24+1 pin) mannelijk naar 2x DVI-D (24+1 pin) vrouwelijk splitterkabel uitermate geschikt. U kunt zo op twee schermen tegelijk 1 en hetzelfde beeld weergeven.
Het is dus niet mogelijk met de splitters die je gekocht hebt. Er wordt maar signaal uitgestuurd voor 1 monitor tegelijk, en als je daar twee monitoren aanhangt krijgen die dus allebei hetzelfde signaal binnen.

Welke videokaart heb je?

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

stanniemeijer schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:24:
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen????
Ik heb net via DM gehoord dat je de GTX970 hebt, maar het is makkelijker als je het in dit topic neerzet. Als je mijn (of iemand anders) bericht quote (rechtsboven in mn reactie), krijg ik automatisch een melding dat je gereageerd hebt. Daarmee kan iedereen meelezen, wel zo makkelijk :)

De GTX 970 dus, maar belangrijker is nog welke GTX 970. Fabrikanten varieren soms hoeveel aansluitingen ze op bepaalde kaarten plaatsen. Ik zie in je inventaris dat je waarschijnlijk de MSI GTX970 Gaming hebt, dus ik ga daar voor nu van uit. Als dit niet het geval is, zeg het zeker :)

De GTX970 kan zeker 4 schermen aan, maar ze hebben wel allemaal een eigen aansluiting nodig.

Welke schermen gebruik je? En welke aansluitingen hebben ze?

En misschien ook belangrijk: Wat wil jer er mee doen? Ga je gamen op alle 4 schermen tegelijk?

• stanniemeijer
Sorbo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:12:
[...]

Ik heb net via DM gehoord dat je de GTX970 hebt, maar het is makkelijker als je het in dit topic neerzet. Als je mijn (of iemand anders) bericht quote (rechtsboven in mn reactie), krijg ik automatisch een melding dat je gereageerd hebt. Daarmee kan iedereen meelezen, wel zo makkelijk :)

De GTX 970 dus, maar belangrijker is nog welke GTX 970. Fabrikanten varieren soms hoeveel aansluitingen ze op bepaalde kaarten plaatsen. Ik zie in je inventaris dat je waarschijnlijk de MSI GTX970 Gaming hebt, dus ik ga daar voor nu van uit. Als dit niet het geval is, zeg het zeker :)

De GTX970 kan zeker 4 schermen aan, maar ze hebben wel allemaal een eigen aansluiting nodig.

Welke schermen gebruik je? En welke aansluitingen hebben ze?

En misschien ook belangrijk: Wat wil jer er mee doen? Ga je gamen op alle 4 schermen tegelijk?
Ik heb 2 beeldschemen van iiyama prolite E2473HS en 2 beelschemen van benq lcd monitor et-0036-n
en ze hebben allebij de aansluiting DVI

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

stanniemeijer schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:26:
[...]

Ik heb 2 beeldschemen van iiyama prolite E2473HS en 2 beelschemen van benq lcd monitor et-0036-n
en ze hebben allebij de aansluiting DVI
Ok, als het alle 4 DVI schermen zijn kun je twee schermen aansluiten via DVI (doh), en voor de andere twee heb je twee verloopkabeltjes nodig:

-Eentje van HDMI-DVI, dat zijn goedkope adapters.

-Eentje van DisplayPort-DVI, daarvan kun je als het goed is ook de goedkopere (passieve) adapters van gebruiken.

Dan heeft iedere monitor zijn eigen output, en dan zie je dus wel 4 losse schermen in windows. Let wel op dat je GPU mogelijk moeite kan hebben met het weergeven van games op 4x1080p, dat vraagt natuurlijk een stuk meer kracht van je GPU dan op een enkel scherm gamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sorbo op 16-09-2016 20:50 ]

• stanniemeijer
Sorbo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:47:
[...]

Ok, als het alle 4 DVI schermen zijn kun je twee schermen aansluiten via DVI (doh), en voor de andere twee heb je twee verloopkabeltjes nodig:

-Eentje van HDMI-DVI, dat zijn goedkope adapters.

-Eentje van DisplayPort-DVI, daarvan kun je als het goed is ook de goedkopere (passieve) adapters van gebruiken.

Dan heeft iedere monitor zijn eigen output, en dan zie je dus wel 4 losse schermen in windows. Let wel op dat je GPU mogelijk moeite kan hebben met het weergeven van games op 4x1080p, dat vraagt natuurlijk een stuk meer kracht van je GPU dan op een enkel scherm gamen.
Kunt u heel misschien voor mij de linkjes verzamelen want ik heb er niet heel veel verstand van.
Pagina: 1