Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Vraag
Beste antwoord (via Erw op 06-12-2017 16:17)
Backup was gemaakt zonder wachtwoord en bij het restoren vroeg hij om een ww.
Workaround is: Zet encryptie aan, vul een wachtwoord in.
Start hierna opnieuw de restore en vul het zojuist aangemaakte wachtwoord in.
Dit pakt hij als het goed is wel! Bij de collega is het wel gelukt en hij is erg blij.
Succes.
Alle reacties
macOS 15.5
raar maar waar
macOS 15.5
Er staan zoveel benamingen voor wachtwoorden in sleutelhanger dat ik op zoek ben naar de benaming waar deze onder weg geschreven isRemco V schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:08:
Als het wachtwoord niet te vinden is in je KeyChain is er helaas geen manier om het wachtwoord te achterhalen.
macOS 15.5
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
heb wat geprobeerd en de naam is inderdaad iphone backup.
Conclusie ben het wachtwoord kwijt en zit ook niet in de sleutelhanger
Zullen we het maar positief benaderen, Na 8 jaar iphone staat er ook een hoop op dat niet meer gebruikt wordt. En een schone start maakt dan veel plaats
[ Voor 71% gewijzigd door error33 op 17-09-2016 10:07 ]
macOS 15.5
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat al eens gedaan dan? Als een backup met wachtwoord gemaakt is, staat dat ook op je device. Je zult dus eerst nadat je dat vinkje uitzet, het pw in moeten voeren.Donstil schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:33:
Maak je toch gewoon even een nieuwe backup (wachtwoord vinkje uitzetten) en zet je die terug.
Herstel is de enige optie.
http://yor.minitroopers.com
Ooh kan dat niet? Dan niet iddYor schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:39:
[...]
Dat al eens gedaan dan? Als een backup met wachtwoord gemaakt is, staat dat ook op je device. Je zult dus eerst nadat je dat vinkje uitzet, het pw in moeten voeren.
Herstel is de enige optie.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Helaas lukt dat inderdaad nietDonstil schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:33:
Maak je toch gewoon even een nieuwe backup (wachtwoord vinkje uitzetten) en zet je die terug.
macOS 15.5
Dit pakt hij als het goed is wel! Bij de collega is het wel gelukt en hij is erg blij.
Succes.
Zet encryptie aan?Microvos schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:20:
Net hetzelfde probleem meegemaakt bij een collega. Nieuwe telefoon, restore van backup.
Succes.
Zal wel een digibeet zijn, maar kun je iets meer uitleg daarover geven (Windows 10)
Vast bedankt.
Verwijderd
U kunt een gecodeerde reservekopie niet herstellen zonder het wachtwoord ervan. In iOS 11 of hoger kunt u een nieuwe gecodeerde reservekopie maken van een apparaat door het wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit moet u doen:
Ga op uw iOS-apparaat naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in'.
Tik op 'Herstel alle instellingen' en voer uw iOS-toegangscode in.
Volg de stappen om uw instellingen opnieuw in te stellen. Dit heeft geen invloed op uw gebruikersgegevens of wachtwoorden, maar instellingen als beeldschermhelderheid, beginscherm en achtergrond worden hersteld. Ook het wachtwoord van uw gecodeerde reservekopie wordt verwijderd.
Verbind het apparaat opnieuw met iTunes en maak een nieuwe gecodeerde reservekopie.
https://support.apple.com/nl-nl/HT205220
Ik kan je wel kussen!!Microvos schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:20:
Net hetzelfde probleem meegemaakt bij een collega. Nieuwe telefoon, restore van backup.
Succes.
Het lukte eerst niet om dat wachtwoord in te stellen, maar dat kwam omdat ik de iPhone dus had herstelt en hem eerst gewoon als nieuw moest configureren. Van zodra dat in orde was gewoon ww ingesteld en dat ww gebruikt om de reservekopie terug te plaatsen. Lijkt me duidelijk een bug in de 'herstel iPhone' routine.
Hij bedoelt dat je in het venster om een reservekopie te maken, moet aanvinken 'versleutel lokale reservekopieën'. Dan moet je een wachtwoord ingeven. Even geduld hebben. Daarna kun je met het net ingegeven ww de laatste reservekopie terugplaatsen.boooootje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:51:
[...]
Zet encryptie aan?
Zal wel een digibeet zijn, maar kun je iets meer uitleg daarover geven (Windows 10)![]()
Vast bedankt.
Zoals ik hierboven zei, moet je de iPhone wel eerst configureren als je hem opnieuw hebt geïnstalleerd.
Nee dat is het dus niet.Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:50:
Het wachtwoord is idem als dat voor uw AppleID (dat was het bij mij althans)
Overigens is dit een setting van ios, als je OOIT een reservekopie hebt gemaakt die je had geencrypt dan onthoudt ios dat dus en als je dus weer een nieuwe kopie wilt trekken van dat toestel dan wordt hij dus weer geencrypt ondanks dat de setting uit staat. En kan je hem dus niet restoren.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Wel als je dat zelf zo als wachtwoord hebt ingesteld natuurlijk.
Je backup versleutelen is over ‘t algemeen wel een erg slimme zet trouwens en dan pakt ie ook meer mee, Health data wordt bijvoorbeeld niet meegenomen bij onversleutelde backups.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ergens in de krochten van het internet vond ik dit: "It is possible that iTunes will ask for a password you’ve never set when you restore from a backup. This situation happens for reasons especially when you update your iOS version or have your iPhone fixed out of some hardware problems. After lots of search, evidence shows that Apple is secretly and randomly picking passwords from what you previously used to encrypt your iTunes backups without informing you."
In mijn geval bleek het uiteindelijk mijn default password van 10 jaar geleden te zijn! Idioot, wie programmeert nou zoeits!