Hoe overschrijdingen TELE2 abonnement blokkeren? :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 1.125 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
Sinds we voor onze dochter in Mei een abonnement hebben genomen bij Tele2 probeer ik zoveel mogelijk te blokkeren. helaas is dat ondanks mijn inspanningen niet gelukt. Keer op keer als ik naar mijn tele2 ga en inlog krijg ik dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YUsuREHQ1rViGzUasMU1ZfAf/full.png?nohitcount=1

Zowel in Firefox, Edge als Internet Explorer en zowel op 2 pc's thuis als op mijn werk, en vanaf het begin, ronduit beschamend dat ze dit niet oplossen.

Toen maar de App geïnstalleerd, dat gaat niet veel beter, ze nemen wel de tijd om het probleem op te lossen :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RafB7fgmfWMPTArsXBohm2dS/full.png?nohitcount=1

Ik probeerde dit te melden bij Tele2, maar klantenservice bestaat niet bij hun, Geen email adres, geen mogelijkheid om een vraag of klacht neer te leggen, Wel ergens ver weggestopt een telefoonnummer en email adressen voor de pers. Ik heb de sterke indruk dat zij dit bewust doen om extra inkomsten te genereren.

Zojuist kreeg ik een rekening van € 158.47. en wat ik wilde voorkomen is uitgekomen, Mijn dochter heeft al dan niet expres een uur naar het buitenland gebeld. Ik ben natuurlijk behoorlijk pissed. :( . In de app werd overigens geen melding gegeven van deze overschrijding, kan je dus ook niet op vertrouwen.

Nu heeft Tele2 al een slechte reputatie en heb er spijt van dat *knip* in zee ben gegaan. Heeft iemand nog een suggestie om het abonnement zo in te stellen dat alleen vanuit de bel\internet bundel gewerkt kan worden en alles daarbuiten geblokkeerd wordt ? Ik zit nog 1,5 jaar vast aan dit *knip* abonnement.

Heeft iemand een email adres van Tele2 waar ik deze screendumps naar toe kan mailen zodat ze het eindelijk gaan oplossen. Dit probleem moet toch iedereen hebben lijkt me. Ik denk dat ik haar maar een prepaid kaartje geef en de Tele2 simkaart ergens diep in een la stop.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 19-09-2016 08:58 ]

Beste antwoord (via rens-br op 19-09-2016 09:02)

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Hoezo klantenservice onbereikbaar?
https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Je kunt ze dan op Twitter/Facebook/telefoon/email/post bereiken.

Vanaf mobiel kun je gewoon 1200 bellen, dan gaat het rechtstreeks naar de klantenservice.

Tevens wel raar dat je een rekening van 160 euro kan krijgen ik dacht dat ze bij 60 euro het automatisch afkappen.

Edit: net geprobeerd om de pagina te bereiken en voor mij werkt het gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Xepos op 16-09-2016 17:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Hoezo klantenservice onbereikbaar?
https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Je kunt ze dan op Twitter/Facebook/telefoon/email/post bereiken.

Vanaf mobiel kun je gewoon 1200 bellen, dan gaat het rechtstreeks naar de klantenservice.

Tevens wel raar dat je een rekening van 160 euro kan krijgen ik dacht dat ze bij 60 euro het automatisch afkappen.

Edit: net geprobeerd om de pagina te bereiken en voor mij werkt het gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Xepos op 16-09-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Als je tele2 googled is letterlijk het eerste wat je vindt:
Klantenservice: 020 754 4444

Daarnaast hebben ze op hun website een grote knop KLANTENSERVICE.
En daar zit een "virtuele assisten". Waarmee je kan chatten met de klantenservice.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Bedankt voor jullie snelle reacties, Telefonisch uitleggen wat het probleem is lastig, Ik heb daarom deze screendumps hierbij geplakt. Twitter en Facebook is openbare media, De virtuele assistent is waardeloos, je praat dan tegen een semi intelligente domme computer die niets snapt (maar wel lekker kan beledigen :-) )
Ik zoek een good old email adres waar ik duidelijk alles kan uitleggen met screendumps. Of moet ik terugvallen naar snailmail (brief via post.nl) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
pandit schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:55:
Bedankt voor jullie snelle reacties, Telefonisch uitleggen wat het probleem is lastig, Ik heb daarom deze screendumps hierbij geplakt. Twitter en Facebook is openbare media, De virtuele assistent is waardeloos, je praat dan tegen een semi intelligente domme computer die niets snapt (maar wel lekker kan beledigen :-) )
Ik zoek een good old email adres waar ik duidelijk alles kan uitleggen met screendumps. Of moet ik terugvallen naar snailmail (brief via post.nl) :-(
Via FB en Twitter hoeft niet openbaar je kunt ze privé benaderen dmv een bericht te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Xepos schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:00:
[...]

Via FB en Twitter hoeft niet openbaar je kunt ze privé benaderen dmv een bericht te sturen
Oh, bedankt wist ik niet. Ik doe een poging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom zou je screenshots nodig hebben om iets te laten blokkeren?

Je dochter leren met een telefoon en abonnement om te gaan is trouwens veel waardevoller, voor jou én je dochter.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Vroegâh hadden wij altijd een prepaid sim kaartje. Op=op. Het leren omgaan met een abbonement hoort erbij, provider dient hier niet een oplossing voor te bieden.

[ Voor 47% gewijzigd door Lawwie op 16-09-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pandit schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:23:
Mijn dochter heeft al dan niet expres een uur naar het buitenland gebeld
Leer je dochter(tje) met een telefoon omgaan. Waarom zou zei naar het buitenland bellen, hoe oud is je dochter ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
In Chrome even geprobeerd, maar ook hetzelfde scherm:

(https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/)

Ze is 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Lawwie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:06:
Vroegâh hadden wij altijd een prepaid sim kaartje. Op=op.
Precies. Hij heeft de verkeerde dienst voor het beoogde doel.
Het leren omgaan met een abbonement hoort erbij, provider dient hier niet een oplossing voor te bieden.
Daar valt veel op af te dingen. Elke provider verdient zijn geld namelijk door misleiding al heet het dan buiten bundel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Rukapul schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:13:
[...]

Precies. Hij heeft de verkeerde dienst voor het beoogde doel.

[...]

Daar valt veel op af te dingen. Elke provider verdient zijn geld namelijk door misleiding al heet het dan buiten bundel gebruik.
Ik verwacht ook bescherming, twee maanden op rij dik over de 100 euro. zoals Xepos noemde, Ik ben boos omdat ik dit wilde voorkomen, maar de techniek bij Tele2 mij in de steek laat. Deze keer laat ik her er niet bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

check for add blockers of je beveiligingsinstellingen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
pandit schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:17:
[...]

Ik verwacht ook bescherming, twee maanden op rij dik over de 100 euro. zoals Xepos noemde, Ik ben boos omdat ik dit wilde voorkomen, maar de techniek bij Tele2 mij in de steek laat. Deze keer laat ik her er niet bij zitten.
Sorry hoor, maar dat moet je toch echt zelf in de hand houden, of je dochter in toom houden. Dat is niet de taak van een provider maar van de ouders. Jijzelf dus. Je bent boos omdat je dochter dus geen maat weet te houden? Je dochter erop aanspreken. Helpt het niet, telefoon afpakken. Maar Tele2 of welke provider dan ook is niet verantwoordelijk voor het gedrag van jou kroost.

En wat let je om er eens een telefoontje aan te wagen? Dat heb je volgens mij nog steeds niet gedaan nu het niet op internet lukt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:05

Speedmaster

Make my day...

Allerlei technische blokkeringen zal het gedrag van je dochter niet veranderen. Een goed gesprek met duidelijke afspraken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
arbraxas schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:26:
[...]

Sorry hoor, maar dat moet je toch echt zelf in de hand houden, of je dochter in toom houden. Dat is niet de taak van een provider maar van de ouders. Jijzelf dus. Je bent boos omdat je dochter dus geen maat weet te houden? Je dochter erop aanspreken. Helpt het niet, telefoon afpakken. Maar Tele2 of welke provider dan ook is niet verantwoordelijk voor het gedrag van jou kroost.

En wat let je om er eens een telefoontje aan te wagen? Dat heb je volgens mij nog steeds niet gedaan nu het niet op internet lukt.
Gedeeltelijk mee eens. Mijn dochter heeft 1 uur gebeld met haar nichtje in het buitenland, a raison €2,- minuut.. Daarvoor meerdere keren geprobeerd dit te voorkomen waarbij Tele2 dit systematisch heeft getraineerd door geen mogelijkheid te bieden dit te blokkeren * zie mijn eerste mail. en een fatsoenlijke manier om dit te melden hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pak d'r telefoon, bel 1200, en het wordt direct gefixed om betaal en buitenlandse nummers te blokkeren. Dat had je direct in mei al kunnen doen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Primair blijft dus je dochter het probleem en zoals gezegd, je kunt niet met klantenservice bellen zodat die de buitenlandse nummers blokkeren?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Maar dan nog heeft hij het verkeerde abonnement. Een volgende keer zal het excessief bellen of wat anders zijn wat voor kostenoverschrijding zorgt.

Je wilt hoe dan ook een cap op de uitgaven. Zat providers die dat bieden. Sommige richten zich daar zelfs specifiek op met belplafonds etc.

Je geeft een ander toch geen blanco cheque?

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 16-09-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dat de site het niet doet, kan ik beamen en dat is al een tijdje;

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/npMAwW8.png

Aan de console te zien gaat er flink wat mis achter de schermen daar.

Ik heb zelf een app gemaakt om je beltegoed te controleren op Windows Mobile, bij Tele2 en kan al zeker een week niet inloggen op de site (mijn app doet het dan weer wel, ha ha).

[ Voor 14% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 16-09-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar de site werkt prima hoor. Kan gewoon inloggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QXrDK9m.png

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

btw; Mijn dochter van 15 heeft ook een Tele2 ab. hoor ik net en ook blokkades voor bellen naar buitenland en 0900 betaal nummers.

Tele2 is de afgelopen dagen wat moeilijk te bereiken door wat ze zelf zeggen grote interesse voor iPhone 7

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:14:

[afbeelding]
Website werkt het best in Firefox

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:15

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:14:

[afbeelding]
Wellicht handig om ook je telefoonnummer te maskeren?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
vr6-only schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:32:
[...]

Wellicht handig om ook je telefoonnummer te maskeren?
Bel hem anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien er al meerdere keren gelinkt is naar verschillende manieren om contact op te nemen met de klantenservice, lijkt me dat de vraag beantwoord is.

Discussie over het opvoeden van de dochter van de TS en het dan wel online of offline zijn van de Tele2 website is offtopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.