Beste Tweakers,
Helaas ben ik zelf radeloos.
Ik heb helaas een vreemd probleem met mijn nieuwe (zelfgebouwde) PC.
Elke keer als mijn computer voor de eerste keer op een dag aan gaat, start hij niet.
Een aantal dagen geleden kwam ik niet voorbij het "Gigabyte" scherm (er was geen spinner en het scherm bleef hangen) en na wat rondgekeken te hebben op internet en wat kabels veranderd te hebben geeft hij sinds vandaag geen signaal meer op het beeld scherm.
Als ik vervolgens de computer opnieuw opstart door op het restart knopje van de case te klikken, werkt het opstarten en de PC zelf prima.
Ook als ik de PC volledig uitzet en een uurtje wacht werkt het ook nog. Het lijkt dus echt dat er een behoorlijk aantal uur tussen moet zitten voordat dit probleem zich afspeelt.
Een aantal opmerkelijke bevindingen/belangrijke informatie:
- Case fan draait prima
- CPU fan draait prima
- GPU fan draait de eerste keer niet, de volgende keren weer wel.
- Ik hoor geen piepjes door de speakers bij het opstarten
- SSD werkt prima eveneens als andere HDD's die zijn aangesloten (reeds een test gedaan).
- RAM test wijst niets vreemds uit (PassMark MemTest86)
- Alle drivers zijn geïnstalleerd
- De twee monitors zijn aangesloten via HDMI op de videokaart
Mijn set-up:
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wat er aan de hand is?
Groetjes,
Yorrick
EDIT:
Ondertussen ga ik nog even kijken of een een nieuwe BIOS versie beschikbaar is en deze zo nodig flashen, ik houd jullie op de hoogte!
Helaas ben ik zelf radeloos.
Ik heb helaas een vreemd probleem met mijn nieuwe (zelfgebouwde) PC.
Elke keer als mijn computer voor de eerste keer op een dag aan gaat, start hij niet.
Een aantal dagen geleden kwam ik niet voorbij het "Gigabyte" scherm (er was geen spinner en het scherm bleef hangen) en na wat rondgekeken te hebben op internet en wat kabels veranderd te hebben geeft hij sinds vandaag geen signaal meer op het beeld scherm.
Als ik vervolgens de computer opnieuw opstart door op het restart knopje van de case te klikken, werkt het opstarten en de PC zelf prima.
Ook als ik de PC volledig uitzet en een uurtje wacht werkt het ook nog. Het lijkt dus echt dat er een behoorlijk aantal uur tussen moet zitten voordat dit probleem zich afspeelt.
Een aantal opmerkelijke bevindingen/belangrijke informatie:
- Case fan draait prima
- CPU fan draait prima
- GPU fan draait de eerste keer niet, de volgende keren weer wel.
- Ik hoor geen piepjes door de speakers bij het opstarten
- SSD werkt prima eveneens als andere HDD's die zijn aangesloten (reeds een test gedaan).
- RAM test wijst niets vreemds uit (PassMark MemTest86)
- Alle drivers zijn geïnstalleerd
- De twee monitors zijn aangesloten via HDMI op de videokaart
Mijn set-up:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 202,95 | € 202,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 8G | € 256,50 | € 256,50 |
| 1 | BitFenix Comrade Window Wit | € 37,99 | € 37,99 |
| 2 | BenQ GW2270H Zwart | € 98,90 | € 197,80 |
| 1 | Logitech Z333 | € 46,63 | € 46,63 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 31,69 | € 31,69 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,90 | € 69,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 947,40 | |
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wat er aan de hand is?
Groetjes,
Yorrick
EDIT:
Ondertussen ga ik nog even kijken of een een nieuwe BIOS versie beschikbaar is en deze zo nodig flashen, ik houd jullie op de hoogte!
[ Voor 2% gewijzigd door YorrickNL op 16-09-2016 17:19 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]
Bekijk ook eens mijn productreviews!