Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJxLaurens
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-01-2021
Mijn vraag
Ik heb een Raspberry Pi 1 en een Camera module v2. Als ik mijn Raspberry zonder camera module aan de stroom hang start die de pi wel op. Hang ik de camera module eraan dan start die niet op en brand het power ledje op de pi rood. Wat kan ik hier aan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Raspberry Pi 1
- Raspberry Pi Camera Module v2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al verschillende Samsung opladers geprobeerd maar bij allemaal maakte dat niet uit helaas..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb je de pi aangesloten op een scherm? Zo ja, wat staat er? Zo nee, probeer dat eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJxLaurens
Ja de Pi heb ik ook aangesloten op het scherm maar geeft aan dat er niks is aangezien de Pi ook niet opgestart is.

EDIT:
Hij geeft dus aan "Geen Videosignaal" bij de TV.

[ Voor 20% gewijzigd door DJxLaurens op 16-09-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als je zeker weet dat je hem goed hebt aangesloten, denk ik dat onvoldoende stroom het probleem is, maar ik kan het niet zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJxLaurens
Ja dat denk ik dus ook. Maar je zou verwachten dat een Samsung Oplader met 2a uit voldoende moet zijn.

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:42
DJxLaurens schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:05:
Ja dat denk ik dus ook. Maar je zou verwachten dat een Samsung Oplader met 2a uit voldoende moet zijn.
Dat zou voldoende moeten zijn mits je een goede kabel gebruikt. Er zijn heel veel slechte kabels die het voltage van 5 volt van de oplader reduceren tot een kleine 4 volt ter hooge van de micro USB plug. En dat kan veel te weinig zijn voor de Pi.

Probeer eens met een zo kort mogelijke en zo dik mogelijke kabel. Mocht je een nieuwe kabel moeten aanschaffen dan raad ik je die van het merk Anker aan. Hier vind je nog meer tests. In de "volledige lijst" op die pagina kun je zien welke kabels goed zijn. Kies er eentje waarbij de voltage drop (van de gehele kabel) zo klein mogelijk is.

Ps. Regelmatig besparen fabrikanten op de kosten door zo dun mogelijke aders in hun kabels te gebruiken. Of kiest men om aluminium ipv 100% koper te gebruiken. Die kabels hebben een grote interne weerstand en zijn niet geschikt voor apparaten die relatief veel vermogen nodig hebben. Vooral merkloze kabels (uit China) zijn vaak erg slecht.

[ Voor 22% gewijzigd door Sepio op 17-09-2016 09:23 ]

Pagina: 1