ABIT KT7A-RAID Bevriest door USB Apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Hoi iemanden,

Ik heb in de search gelezen dat het probleem vaker voorkomt dat wanneer je USB gebruikt je systeem er mee kapt...
Nu heb ik een aantal USB App. Muis.. Maar met alleen de muis werkt hij wel... Memmorystick lezer... Webcam en met de laatste twee slaat hij dus steeds vast.
Nu kan ik wel mijn moederbord terugbrengen maar dan ben ik ook mijn RAID-0 Gegevens kwijt en moet een tijd wachten op de reparatie.
Is er iemand die het op een andere manier heeft opgelost?

Sign of my Time

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Er was vandeweek ook iemand die vreselijk veel problemen met USB had, met precies hetzelfde bord...

OK, topic gevonden:

[topic=167975]

Een echte oplossing is er niet, dus ik vermoed dat dat bord niet helemaal lekker is met USB. Zelf heb ik een KT7 die probleemloos is, maar die KT133A is een ander verhaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wilfred
Ja dat stukje daar had ik het over.
Ook op de website van ABIT kom ik niets erover tegen. Het is waarschijnlijk de CHIPSET die het niet doet las ik op een andere site:
http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
Maar ik hoopte zo dat ik niet alles opnieuw hoefde te installeren en mijn systeem een tijdje kwijt zou zijn.

Sign of my Time

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Heb zelf gelukkig een non-VIA mobo, maar de mensen die ik ken die een VIA moederbord hebben (Abit KT7, KT7A, etc) hebben allemaal problemen met USB. Systeem zelf is stabiel en snel, maar USB levert problemen op. Tijdens het scannen stopt ie ermee met de melding "blabla corrupte verbinding". Idem met USB printer.

Oplossing daarvoor was een bepaalde bios instelling, die ik niet uit m'n hoofd weet en met BC3 weggevaagd is. Was iets van "enhanced chip performance" op enabled zetten..

Hierdoor werden de USB problemen met scannen en printen enzo flink verminderd. Bijkomend probleem is wel dat de pc's nu af en toe gewoon vastlopen..

Maar je bent dus niet de enige die rare problemen heeft :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 11:52 schreef Burat het volgende:
Oplossing daarvoor was een bepaalde bios instelling, die ik niet uit m'n hoofd weet en met BC3 weggevaagd is. Was iets van "enhanced chip performance" op enabled zetten..

Hierdoor werden de USB problemen met scannen en printen enzo flink verminderd. Bijkomend probleem is wel dat de pc's nu af en toe gewoon vastlopen..
Dat Enhanced Chip Performance moet inderdaad aan staan, maar die staat default al aan. Ik heb een Canon USB scanner, en het scannen is nog nooit fout gegaan. De scanner wordt gevoed door de USB poort, en dat geeft geen problemen. Maar ik snap niet waarom Enhanced Chip Performance voor crashes kan zorgen, want m'n KT7 is retestabiel. Waarschijnlijk zijn de mensen die jij kent allemaal overclockers ;)

Ik heb een KT7 met UL BIOS (een oudje! werkt prima), Windows 2000 en Windows 98 met alle Via/AMD/USB patches, en geen enkel probleem :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het is die A versie die zo bagger is, naar mijn weten zijn de KT-133 retestabiel.

Verwijderd

helpen de VIA usb-filter drivers ook niet? www.viahardware.com, via filter drivers 1.08

Verwijderd

Bij mij draait ie al een paar maand lekker :)

• Wilfred
http://www.viahardware.com/faq/kt7/downloads/Misc/usbf108.exe
Ik zal ze eens proberen... Misschien wel een oplossing.

Sign of my Time

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op donderdag 28 juni 2001 11:22 schreef Exirion het volgende:
Er was vandeweek ook iemand die vreselijk veel problemen met USB had, met precies hetzelfde bord...

OK, topic gevonden:
krach
[topic=167975]

Een echte oplossing is er niet, dus ik vermoed dat dat bord niet helemaal lekker is met USB. Zelf heb ik een KT7 die probleemloos is, maar die KT133A is een ander verhaal.
Mijn KT7-Raid doet het perfect >:)
maar er ik hadpas trouble met mijn Mxstream USB modem ennuh dat was iets in debios ik zal zo ff kijken

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Weet iemand of de KT133E (die zit op de Abit KT7E) chipset ook deze problemen heeft?

Verwijderd

Een webcam vraagt 500 Ma. Een bord levert vaak niet meer dan 500 Ma aan de USB poorten. USB hubje? Je kan trouwens in Windoos(Me) het stroomgebruik van je USB gebeuren volgens mij controleren. 't is volgens mij al de 2e topic hierover vandaag......

• Wilfred
Het vreemde is dat hij vooral vreemd doet wanneer ik een hubje gebruik.

Maar ook zonder slaat hij af en toe ineens helemaal vast.

Na al die kunstgrepen leek hij wel weer stabiel maar hij is toch al weer 2 keer vastgeslagen.

Sign of my Time

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Is je systeem overgeklokt. Ik heb zelf ook dat probleem met mijn MSI K7T266 pro Raid mobo. Maar alleen als ik de FSB flink verhoog.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Dessie
  • Laatst online: 22-09-2025
Nou als je dit zo leest allemaal word je er niet vrolijk van , om te janken zeg!!! :9~

Ik ben van plan een digcam te gaan kopen , maar ik moet eerst maar eens zien of de usb goed aan de praat te krijgen is.

Ik had zo'n webcam go van creative , als je foto's maakt wil ie wel , maar als ik het camgeheugen oproep om de foto's in te laden in mijn comp dan BAM! blauw scherm , beschermingsfout..bla..bla.

Zijn er ook mensen die het opgelost hebben???
:?

En mijn scanner houd er na een tijdje mee op , ook zo vreemd!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Het vreemde is dat mijn KT7 met mijn USB webcam onder WIN98SE absoluut niet wil, ik heb ook zo'n beetje alles geprobeerd. Hoewel, de laatste bios upgrade heb ik nog niet gedaan (3R).

Onder WIN2K advanced server heb ik geen enkel probleem met dezelfde webcam :?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Dessie
Zijn er ook mensen die de usb wel goed op de rails hebben ??? , want ik krijg me toch de neiging om dit modderbord een eind weg te zaaien!!! |:(

• ddZ
  • Laatst online: 01:12

ddZ

Op dinsdag 31 juli 2001 20:00 schreef Destroyer_Dessie het volgende:
Zijn er ook mensen die de usb wel goed op de rails hebben ??? , want ik krijg me toch de neiging om dit modderbord een eind weg te zaaien!!! |:(
Ik heb in het begin ook gezeik gehad met mijn usb-apparaten, maar nu is er nix meer aan de hand. Ik heb gewoon de nieuwste patches die nodig zijn (Via 4 in 1, je weet wel)....

Maar om mijn verhaal even af te maken; ik heb veel gezeik gehad mijn abit, dus de volgende keer geen moederbord met een Via- chipset :(

Verwijderd

mn KT7-RAID (dus niet kt7A) doet USB perfect.

4 poorten op achterkant PC, waarvan een poort naar mn Monitor-usb-voet, welke ook weer 4 usb-poorten heeft. Van hieruit nog eens een poort naar mn usb-bay (3poorts usb, en printer en muis-aansluitingen)

Alle (Root)-hubs met eigen powervoorziening.

Apparaten:

Adaptoid N64 gamecontroller
Trust USB19200 compact scan scanner
Microsoft Intellimouse Explorer
Xerox M750 USB printer
Aten 10Mbit usb2lan adapter

• Dessie
hm ik heb ook gewoon een kt7-raid vreemd!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:58 schreef KillerAce_NL het volgende:
Het is die A versie die zo bagger is, naar mijn weten zijn de KT-133 retestabiel.
Dat denk ik dus ook, ik heb zelf een KT7-RAID. De USB loopt als een zonnetje met meerdere apparaten erop, en een volle computer.

Misschien dat de laatste revisie van de KT7A borden beter is, zo zijn wel de geruchten.
(rev. 1.2 oid)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op dinsdag 31 juli 2001 20:00 schreef Destroyer_Dessie het volgende:
hier draait het prima met usb muis+stuur

heb alleen het stuur aan die extra usb poorten gehangen, anders blijft m'n muis af en toe hangen. die via usb poorten zijn gewoon waardeloos.

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
USB doet hier prima...
USB Filter 1.08 geloof ik.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ik weet niet waar je onder draait, maar ik heb zelf ook wel eens gehad dat het beeld bevroor.
Ik draai op Win98SE en heb de USB-Filter drivers geinstalleerd (zoals hierboven ook al genoemd werd) en daarbij ook nog eens de Win98SE USB patch.
Geen problemen meer gehad daarna :)

Heb je op al op:http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm gekeken ?

succes !

Specs

• Dessie
Nou ik heb bijna alles al een keer gedaan , drivers , bios het wil maar niet lukken!!!
Het is gewoon niet op te lossen , en via maar lachen "de bastards" :r
Dit word weer eenander moederbord , iemand nog tips ofzo voor een nieuw moederbord??? :?
Pagina: 1