Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:22
Ik zoek een?
-Printer met automatisch documentinvoer en scanner.
-Printer met een netwerkpoort
-Printer die een beetje vlot is (huidige snelheid is 36ppm)
-Printer die naar SD kaart kan scannen (optioneel).

Wat is je budget?
Circa 100-150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige printer is een pricewatch: Epson Stylus SX535WD, software bevalt prima, cardridges ook. Aanschafprijs destijds circa 100 euro. Dus in eerste instantie kijk ik naar de Epson printers.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik scan thuis weleens contracten in van 18 pagina's. Dat is nu geen doen. Daarom graag een upgrade naar een printer met een automatische documenten invoer. Ik heb de huidige printer op WiFi getest, echter als je daarmee een scan doet van goede kwaliteit dan duurt dit echt lang via WiFi. Via de ethernetpoort ben je zo klaar. Dus daarom graag een printer met een netwerkpoort.

Als ik alle eisen samenvoeg kom ik er zo 1,2,3 niet uit. De 'betaalbare' printers lijken een lanpoort te missen. Bovendien zie ik snelheden als 9 ppm. Dat is factor 4x trager dan ik nu heb.

Iemand wel iets leuks kunnen vinden?

Eigen bevindingen:
Deze ziet er prima uit, behalve de 9 ppm (Volgens de Epson website is dit 19 ppm, ik heb de wijziging aan tweakers doorgegeven.) pricewatch: Epson WF-3620DWF. De eerstvolgende pricewatch: Epson Workforce WF-7620DTWF wordt weer een beetje te duur.

Wellicht toch een ander merk overwegen?

[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 16-09-2016 16:31 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou inkjet links laten liggen en naar laser kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bij Epson zag ik laser printers met scanfunctie pas bij 639 euro+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:27:
Bij Epson zag ik laser printers met scanfunctie pas bij 639 euro+.
Dan koop je een printer van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
pricewatch: Brother MFC-L2700DW

Denk dat ik die ook maar ga bestellen tzt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Manke op 16-09-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://tweakers.net/cate...WfV_bjkB94LTivRG73HQFKtXw
Laser, bedraad ethernet, ADF, vanaf €120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Jeetje het uiterlijk van de Brother is wel even schrikken. Maar goed het kan dus wel. Maar dat roept wel veel vragen op. Waaronder of het voor mij echt wat gaat opleveren.

Ben maar even naar de printkosten gaan kijken, ik neem aan dat dit de logica is achter de tip dat ik beter naar een laser printer kan kijken.

Dat argument lijkt snel op te houden. Ik zie namelijk dat Borther €34,50 vraagt voor 1200 pagina's (aldus 123inkt). Bij de epson staat €24,50 voor 1100 pagina's met de XL cardridge (iso) en €32,25 voor 2200 pagina's. Dus dan is de laserprinter toch een stuk duurder per pagina.

Ander nadeel van de goedkope laser printers is dat je uberhaupt niet mee de mogelijkheid hebt kleur te printen. Dus dan zou ik idealiter twee apparaten moeten aanschaffen; één all-in-one inkjet voor kleur,scannen, enz en een simpele laser printer voor theoretische kostenbesparing. Echter dat laatste lijkt niet aan de orde te zijn, in ieder geval niet bij de gesuggereerde brother printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Dat is allemaal marketing om je erin te laten trappen. M'n nieuwe hp cartridge met zwarte inkt was in no time leeg op 1 of andere manier, en had niet eens 30 pagina's geprint, en alleen maar wat tekst.

1500 prints met een brother laserprinter is weer wel realistisch:
productreview: Brother HL-L2340DW review door LourensS

[ Voor 33% gewijzigd door Manke op 16-09-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sdk1985 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:47:
Jeetje het uiterlijk van de Brother is wel even schrikken. Maar goed het kan dus wel. Maar dat roept wel veel vragen op. Waaronder of het voor mij echt wat gaat opleveren.

Ben maar even naar de printkosten gaan kijken, ik neem aan dat dit de logica is achter de tip dat ik beter naar een laser printer kan kijken.

Dat argument lijkt snel op te houden. Ik zie namelijk dat Borther €34,50 vraagt voor 1200 pagina's (aldus 123inkt). Bij de epson staat €24,50 voor 1100 pagina's met de XL cardridge (iso) en €32,25 voor 2200 pagina's. Dus dan is de laserprinter toch een stuk duurder per pagina.

Ander nadeel van de goedkope laser printers is dat je uberhaupt niet mee de mogelijkheid hebt kleur te printen. Dus dan zou ik idealiter twee apparaten moeten aanschaffen; één all-in-one inkjet voor kleur,scannen, enz en een simpele laser printer voor theoretische kostenbesparing. Echter dat laatste lijkt niet aan de orde te zijn, in ieder geval niet bij de gesuggereerde brother printer.
Helaas kun je dat niet altijd goed vergelijken. Fabrikanten gebruiken verschillende normen voor de hoeveelheid inkt die daadwerkelijk op de pagina komt. Een bedrijf wat cijfers noemt die op pure tekst gebaseerd zijn komt tot heel andere cijfers dan een concurrent die met foto's rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Manke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:15:
Dat is allemaal marketing om je erin te laten trappen. M'n nieuwe hp cartridge met zwarte inkt was in no time leeg op 1 of andere manier, en had niet eens 30 pagina's geprint, en alleen maar wat tekst.

1500 prints met een brother laserprinter is weer wel realistisch:
productreview: Brother HL-L2340DW review door LourensS
downtime schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:21:
[...]

Helaas kun je dat niet altijd goed vergelijken. Fabrikanten gebruiken verschillende normen voor de hoeveelheid inkt die daadwerkelijk op de pagina komt. Een bedrijf wat cijfers noemt die op pure tekst gebaseerd zijn komt tot heel andere cijfers dan een concurrent die met foto's rekent.
Dat snap ik, maar in het geval van Epson betrof het ISO/IEC 24712. Dat zou moeten kloppen en vergelijkbaar moeten zijn. Brother kwam met 1200 pagina's A4 conform ISO/IEC 19752. Dus dat loopt inderdaad scheef. An sich logisch want inkjet is iets anders dan laser. Maar het zijn niet de marketingwaardes.

Verder prima als je het niet 1:1 kunt toepassen, echter ik moet ergens mijn keuze op onderbouwen. Dus dat Epson en Brother niet helemaal eerlijk zijn betekent nog niet dat de laser printer dan inderdaad goedkoper is. Als jullie ergens een test kunnen opduikelen dat de brother inderdaad goedkoper is per pagina dan prima. Maar de laatste test uit de PCM die ik mij kon herinneren (2-3 jaar geleden) zat inkjet eigenlijk al redelijk dicht op laser (en soms eronder).

Overigens wel goed dat die ISO's er zijn, zie specs workforce:
Afdruksnelheid ISO/IEC 24734
19 Pagina's/min Monochroom, 10 Pagina's/min Colour

Snelheid duplex afdrukken ISO/IEC 24734
9,2 A4-pagina's/min. Monochroom, 6,3 A4-pagina's/min. Colour

Afdruksnelheid
20 Pagina's/min Colour (gewoon papier), 33 Pagina's/min Monochroom (gewoon papier)
Dat scheelt aardig wat ;).

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 16-09-2016 17:38 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:39
Misschien heb je hier wat aan, evt even gratis lid worden.
Tests gaan tot september 2016.

https://www.consumentenbond.nl/printer/beste

spoileralert; de Epson Expression Premium XP-630, XP-635 en XP 830 komen als beste inktjetprinters uit de tests.

pricewatch: Epson Expression Premium XP-630
pricewatch: Epson Expression Premium XP-635
pricewatch: Epson Expression Premium XP-830

De Samsung Xpress M2885FW laserprinter (€219) komt als beste laserprinter uit de test.

wel allemaal tot max A4.

Alle printers vergelijken;

https://www.consumentenbond.nl/printer/vergelijker

Heb zelf overigens de WF7620DTWF, beetje een bakbeest maar heel fijn apparaat.

https://www.consumentenbo...on/workforce-wf-7620-dtwf
pricewatch: Epson Workforce WF-7620DTWF

Tot max A3.

De herrie waar de consumentenbond het over heeft heb ik iig geen last van.
De 6,5 die ze geven vind ik magertjes, ik heb nog geen problemen ermee gehad.
Foto`s uitprinten op fotopapier vond ik prima itt hun zeer slecht???
De consumentenbond heeft het verder niet echt over extra wireless mogelijkheden zoals direct wifi, zonder tussenkomst router of via EpsonConnect, je krijgt dan aldaar een account dat een emailadres aan jouw printer toewijst, dat je later simpel verandert in je eigen naam@print.epsonconnect.com, om zo overal ter wereld en van alle apparaten (adressen die je whitelist) een email naar je printer te sturen die direct uitgeprint wordt.
Een pak papier in de ADF leggen wat hij zelf dubbelzijdig scant en tot pdf verwerkt is inderdaad ook erg makkelijk.

En vind je de originele watervaste inkt te duur, of hecht je daar niet aan, dan kan je ook simpel een CISS installeren.

YouTube: Ciss continuous inks system for Epson 7610dtwf, 7620dtwf, WF-7110 pr...

Hun Durabrite Ultra inkt, die watervast, veegvast, en kleurbestendig is (een van de beste uit de consumentenbondtest inkt september 2016) was voor mij een USP trouwens.

[ Voor 56% gewijzigd door Teijgetje op 22-09-2016 23:26 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Anoniem: 822141

Misschien? kan iemand mij helpen of een goed advies geven.

Opzoek ben ik naar een printer die goed werkt in een netwerk, dus "stabiel" zodat ik van al mijn apparaten kan printen. Moet ik hiervoor echt naar een netwerkprinter zoeken..?
In ieder geval wil ik van af mijn iPad, iPhone en Macbook zonder issues kunnen printen.
Mijn ervaring met Wifi printers zijn niet zo goed.
Het gaar mij hier niet om een foto printer, maar om tekst, bijvoorkeur een inktjet.

Met vriendelijke groet,
Iemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:16

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Aangezien dit nog een actief draadje is, haak ik graag even aan. Mijn zoektocht is redelijk gelijk qua printer.

We doen hier inmiddels al aardig wat jaren met een HP Photosmart 2575 printer. Heeft zijn voors en tegens. Met originele cartridges redelijk betrouwbaar. Je kunt er gerust een maand niet mee printen en dan komt je printje er gewoon uitrollen.
Voordeel van deze printer was de ethernetverbinding. Was, want tegenwoordig is het een heel ritueel om 'm aan de praat te krijgen. Als het apparaat zelf al wil opstarten, heeft 'ie weer geen verbinding met het netwerk. Nu de kleurencartridge leeg is, is het tijd voor een nieuwe.

Mijn oog viel op een Canon Pixma MX925. Mijns inziens een fijn uitziend apparaat. Leuk dat er wat papier in een afgesloten la past, dat je de ADF-invoer bovenop hebt en automatisch dubbelzijdig kan printen. Zo te zien ook een ethernetverbinding waar hij zo op kan, in de kast waar de HP nu staat.

Ik heb ook meteen naar de prijs van inkt gekeken. Voor de HP betaalde ik (344 en 339 patroon) €37,50 + €32,50 = €70,- als de inkt leeg was.
De Canon doet (XL Pakket + losse '550' XL zwart cartridge) €34,50 + €12,75 = €47,75
Een flink voordeel dus. Helemaal als je bedenkt dat de HP kleurencartridge weinig inhoud heeft. (mijns inziens)
(voor de prijzen heb ik bij 1 aanbieder gekeken, nog niet geshopt)

Voor het gemak ga ik ervan uit dat fotopapier 10x15 en 13x18 redelijk gemakkelijk te plaatsen is. De handleiding spreekt er wel over, maar niet heel duidelijk. Je moet er een casette uithalen en dan geleiders instellen.
Op Youtube kan ik het niet vinden. Wel hoe je een CD moet bedrukken overigens... Maar wie gebruikt er nou nog CD's :X

Maak ik een goede keuze met dit apparaat? Komt het overeen met mijn wensen? Of kan ik veel beter een ander model uitzoeken?

Overigens kun je bij de Action ook een pakket inkt kopen. Alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar een set XL patronen voor een tientje is wel erg aantrekkelijk. Als dit een heel slecht idee is hoor ik het ook graag!

If you want time, buy the magazine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:09
sdk1985 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:06:
Ik scan thuis weleens contracten in van 18 pagina's. Dat is nu geen doen. Daarom graag een upgrade naar een printer met een automatische documenten invoer. Ik heb de huidige printer op WiFi getest, echter als je daarmee een scan doet van goede kwaliteit dan duurt dit echt lang via WiFi. Via de ethernetpoort ben je zo klaar. Dus daarom graag een printer met een netwerkpoort.
Overweeg een losse (documenten) scanner.
Pagina: 1