Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies: toekomstbestendige game desktop (circa 1500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ben hier nieuw en ga mijn eerste desktop bouwen. Heb al ontzettend veel goede posts gelezen hier op het forum en de best-buy-guides helpen ook enorm. Graag jullie blik op mijn configuratie en de bijbehorende vragen die ik nog heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de komende 5-8 jaar vooruit kunnen met deze desktop. Ik wil graag gamen met hoge en indrukwekkende graphics. Voor zowel de huidige generatie games als de toekomstige games. Daarnaast wil ik meekunnen in ontwikkelingen ten aanzien van Virtual Reality etc. Ik doe niet aan videobewerking en streaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem van circa 1500 euro (assembleren laat ik doen) en een monitor van circa 700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem niets mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basisonderdelen van een high-end game systeem. Een toekomstbestendig systeem dat stil is. Wel wil ik de mogelijkheid hebben om op termijn onderdelen toe te voegen of te vervangen om mee te kunnen met de ontwikkelingen zonder direct een heel nieuw systeem te hoeven aanschaffen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Heb mijn build gebaseerd op de BBG van september 2016

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil systeem. Verder geen bijzondere eisen mbt looks en energieverbruik.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Meekijken of de build compatibel is en mij helpen onderstaande onduidelijkheden/twijfels weg te nemen:

Heb ik voldoende voeding en koeling? Met het oog op in de toekomst een 2e videokaart bijplaatsen, zou ik dan niet meer Watt op mijn voeding moeten hebben?

Haal ik wel het maximale uit de monitor met deze build en andersom; kan de desktop wel voldoende leveren om het maximale uit de monitor te halen?

Moet ik voor de toekomst niet een zwaarder moederbord hebben met bijvoorbeeld DisplayPort aansluiting?

Passen alle onderdelen in de gekozen behuizing?

Waarom lees ik zo weinig over verschil in geluidskaart op moederbord? Is het verwaarloosbaar in de keuze voor een moederbord?

Bij de processor wordt al een koeling geleverd. Aangezien ik een 3rd party koeler wil, hoeft de oorspronkelijke proceskoeler dan helemaal niet meer gemonteerd te worden?

Bij de behuizing zitten 4 fanpoorten en worden 2 fans meegeleverd. Begrijp ik het goed dat dit als het ware 2 extra verkoelende ventilatoren zijn? En zo ja, hoe zit het met de geluidsproductie van deze fans?

Als laatste valt het mij op dat de prijs voor Windows Home 10 NL 64-bit uiteenloopt van 60 euro tot 120 euro. Zijn de goedkope licenties wel te vertrouwen, want een dergelijk groot prijsverschil kan ik niet plaatsen.

Alle suggesties en tips zijn natuurlijk welkom.
Alvast hartelijk dank voor jullie feedback.

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 317,95€ 317,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 469,50€ 469,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,-€ 47,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 79,50€ 79,50
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.339,55

Monitor:
#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XR3501 Zwart€ 698,90€ 698,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,90

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 14:47 . Reden: List werkte niet goed ]

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Heb ik voldoende voeding en koeling? Met het oog op in de toekomst een 2e videokaart bijplaatsen, zou ik dan niet meer Watt op mijn voeding moeten hebben?

Ja, koeling en voeding is genoeg. Mocht je later een upgrade willen raad ik aan om bv een 1080 te kopen ipv 2x1070.

Haal ik wel het maximale uit de monitor met deze build en andersom; kan de desktop wel voldoende leveren om het maximale uit de monitor te halen?

Hangt van het spel af. 144Hz ultra met AAA games wordt wel wat moeilijk.

Moet ik voor de toekomst niet een zwaarder moederbord hebben met bijvoorbeeld DisplayPort aansluiting?

Nee, je gebruikt namelijk de video uitgang van je videokaart en niet die van je moederbord

Passen alle onderdelen in de gekozen behuizing?

Geen ervaring met de behuizing maar het lijkt er op dat dit wel gaat passen.

Waarom lees ik zo weinig over verschil in geluidskaart op moederbord? Is het verwaarloosbaar in de keuze voor een moederbord?

Hier verschillen de meningen vaak over, ik merk er ieder geval niet veel van.

Bij de processor wordt al een koeling geleverd. Aangezien ik een 3rd party koeler wil, hoeft de oorspronkelijke proceskoeler dan helemaal niet meer gemonteerd te worden?

Nee die wordt niet gebruikt.

Bij de behuizing zitten 4 fanpoorten en worden 2 fans meegeleverd. Begrijp ik het goed dat dit als het ware 2 extra verkoelende ventilatoren zijn? En zo ja, hoe zit het met de geluidsproductie van deze fans?

Ja, deze fans zorgen ervoor dat er lucht in en uit je kast gaat. Voor meer info google: airflow

Als laatste valt het mij op dat de prijs voor Windows Home 10 NL 64-bit uiteenloopt van 60 euro tot 120 euro. Zijn de goedkope licenties wel te vertrouwen, want een dergelijk groot prijsverschil kan ik niet plaatsen.

https://www.groupon.nl/deals/gg-ener-trade-gmb-h

Toevoeging: Je zou de I7 kunnen vervangen voor een https://tweakers.net/product/447081/intel-core-i5-6500/
die is €100 goedkoper en het verschil merk je niet snel.

[ Voor 4% gewijzigd door GOTD op 16-09-2016 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie GOTD!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Over die licentie:
De Windows 10 Pro license keys zijn heel goedkoop op het moment.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Is het te vertrouwen? Ja, want tweakers.net zou geen links naar illegale sites accepteren. Plus dat ik deze zelf gekocht heb en het werkt perfect.

Verder is je systeem erg degelijk, en GOTD heeft je vragen volgens mij goed beantwoord.
Ik zou ipv voor de i7 6700 voor de i5 6600 gaan. Dan zit je ook gewoon goed.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb dezelfde monitor. Het is een prachtplaatje! Ik ben er zeer content mee.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --