Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarP0wer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn moederbord. Mijn setup sinds een paar weken is:
Mobo: EVGA P55 SLI
CPU: i5-750 @2.67GHz
RAM: 4x2GB 1333MHz
GPU: GTX 1070
HDD: 1TB
SSD: 250GB
Voeding: Hiper M1000, 1000W

PC is ongeveer 8 jaar oud en heb in die tijd meer RAM toegevoegd en er heeft een aantal jaar ook een 2x GTX 560Ti in gezeten. Ik heb een aantal weken geleden mijn GPU vervangen naar een GTX 1070.

Mijn moederbord heeft een 'hart' erbij zitten, een led midden op het moederbord die constant fade. De laatste tijd is het ipv faden meer trippen geworden, het ziet eruit als een stroboscoop. Ik kan dan ook niet meer opstarten, moet heel de voeding uitzetten en het kost me dan een aantal pogingen om het 'hart' weer terug te krijgen zodat ik wel kan opstarten. Zodra de PC aan staat heb ik nergens problemen mee en kan ik alles doen. Het hart kan wel weer gaan trippen wanneer deze aan staat maar daar heb ik dan verder geen last van. Wanneer ik mijn PC weer uitschakel krijg ik hem niet meer aan en moet ik weer de voeding uit en aan gaan zetten een aantal keer.

Als ik de aan/uit knop op de case gebruik zie ik wel heel even het ledje voor mijn ram gaan branden, net zoals een korte flits op mijn power knop, maar die vallen direct weer uit en er gebeurt niks.

Ik heb mijn GPU, geheugen en schijven er al is uitgehaald. Enige wat erin zit is het moederbord en de CPU en dan heb ik hetzelfde probleem.

Voeding heb ik met een multimeter ook getest en ik krijg op elke pin (met een kleine marge) de juiste waardes.

Kan iemand mij helpen? Ik kan op internet niets vinden en loop nu een beetje erg vast...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:10
Heb de zelfde voeding hier, bij de secundairy kant van de voeding zitten slechte merk elko's, en ik heb er ook al een paar moeten vervangen voordat die het weer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarP0wer
popie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:08:
Heb de zelfde voeding hier, bij de secundairy kant van de voeding zitten slechte merk elko's, en ik heb er ook al een paar moeten vervangen voordat die het weer deed.
Deed je PC het verder wel voordat je die elco's had vervangen? Want bij mij doet mn PC, wanneer hij wel opstart, wel gewoon prima.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
StarP0wer schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:18:
[...]

Deed je PC het verder wel voordat je die elco's had vervangen? Want bij mij doet mn PC, wanneer hij wel opstart, wel gewoon prima.. :|
Jazeker, had de voeding defect overgenomen van iemand, en hij wou niet aan, paar elko's vervangen en probleem opgelost, voeding doet het sinds dien weer prima, maar het is niet de beste voeding, beter is een nieuwe te kopen voor de meesten denk ik,
Heb de rimpel op andere voltage rails ook niet echt bekeken op de scoop, Aangezien die het toch eerst weer doet.

Grote kans dat bij iemand anders met de zelfde voeding de zelfde problemen heeft met deze leeftijd van onderdelen lijkt mij.

Edit,

Johhnyguru heeft er een review van deze voeding ook. Daar scoort die ook niet zo goed.

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=132

[ Voor 10% gewijzigd door popie op 16-09-2016 15:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarP0wer
popie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:25:
[...]

Jazeker, had de voeding defect overgenomen van iemand, en hij wou niet aan, paar elko's vervangen en probleem opgelost, voeding doet het sinds dien weer prima, maar het is niet de beste voeding, beter is een nieuwe te kopen voor de meesten denk ik,
Heb de rimpel op andere voltage rails ook niet echt bekeken op de scoop, Aangezien die het toch eerst weer doet.

Grote kans dat bij iemand anders met de zelfde voeding de zelfde problemen heeft met deze leeftijd van onderdelen lijkt mij.

Edit,

Johhnyguru heeft er een review van deze voeding ook. Daar scoort die ook niet zo goed.

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=132
Ja ok, die voeding was defect en is gefixt. Deze werkt bij mij wel op de kans op opstartproblemen na.. Zal dat een voorteken zijn van een defecte voeding/vergane elco's? Heb thuis geen scope, dus precies meten wat er allemaal uitkomt zal moeilijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
Ja zou de voeding zeker verdenken, Als een grote rippel op de bepaalde voeding rails staan dan kan dat grote problemen geven voor je pc om op te starten,

Je hebt geen andere voeding liggen in de buurt die je even kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarP0wer
popie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:53:
Ja zou de voeding zeker verdenken, Als een grote rippel op de bepaalde voeding rails staan dan kan dat grote problemen geven voor je pc om op te starten,

Je hebt geen andere voeding liggen in de buurt die je even kan proberen?
Dan zal ik mijn broertje lief moeten aankijken en zijn voeding even rippen... Misschien vanavond nog even proberen. Als het de voeding is, kan ik die elco's dan gemakkelijk vervangen (voor een normale prijs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
Als je pc wel werkt met een andere voeding kan ik je beter aan raden om een nieuwe voeding te kopen van betere kwaliteit om verdere problemen te voorkomen in de toekomst.
Pagina: 1