Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 11:34

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Een tijdje terug is de audio jack van mijn Macbook Pro kapotgegaan. Een 3.5mm jack brak deels af, nu zit er een stukje vast in de ingang. (Eerder kwam al een kabel kapot uit de ingang, maar indertijd dacht ik dat dit kwam omdat het een goedkope kabel was. Nu blijkt dus dat er iets mis is met de ingang zelf. ;()

Dus nu zit ik te kijken naar het aansluiten van mijn speakers via USB. Ik weet echter niet wat voor adapter/kabel ik nodig heb, en het is me niet 100% duidelijk aan de hand van wat ik op Google vind.

Ik had eerder al deze kabel gekocht, maar dat werkt niet. Denk dat ik te snel heb gekocht zonder uit te zoeken of het wel juist is.

Zou dit (USB naar audio adapter) misschien werken?

Ik ben een beetje verdwaald, als iemand me kan helpen stel ik het zeer op prijs :)

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Beste antwoord (via dada op 16-09-2016 16:16)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:43
Gewoon een simpele USB "geluidskaart" inderdaad. Bijvoorbeeld die hierboven, maar je kan deze overal wel aanschaffen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:43
Gewoon een simpele USB "geluidskaart" inderdaad. Bijvoorbeeld die hierboven, maar je kan deze overal wel aanschaffen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 12:17

ResuCigam

BOFH

dada schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:18:
Ik had eerder al deze kabel gekocht, maar dat werkt niet. Denk dat ik te snel heb gekocht zonder uit te zoeken of het wel juist is.
Waarom koop je een Audio-Plug-Jack-to-USB-2.0-Male-Charge-Cable-Adapter als je audio wilt? Niet gelezen?
Zou dit (USB naar audio adapter) misschien werken?
Waarom een USB audio adapter waar alleen Windows support bij staat voor je Mac? Niet gelezen? Ik zou er eentje uitzoeken die ook op de Mac werkt.. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

FeaR

In GoT we trust

Helemaal hip om een Apple te hebben zonder 3,5mm jack out :P

Je kan ook proberen om de jack uitgang van de Mac te maken. Genoeg tips te vinden op internet van dunne stokjes met secondelijm tot het openen van de Mac om het afgebroken stukje van binnenuit weg te duwen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:29:
Helemaal hip om een Apple te hebben zonder 3,5mm jack out :P
Haha precies, ik ben gewoon mijn tijd vooruit.
FeaR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:29:
Je kan ook proberen om de jack uitgang van de Mac te maken. Genoeg tips te vinden op internet van dunne stokjes met secondelijm tot het openen van de Mac om het afgebroken stukje van binnenuit weg te duwen.
Dat kan, maar in principe werkte het ding prima, terwijl twee twee jacks er kapot uit kwamen. Misschien dus dat er iets mis is met het mechanisme wat de jack in plaats houdt.
ResuCigam schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:28:
Waarom een USB audio adapter waar alleen Windows support bij staat voor je Mac? Niet gelezen? Ik zou er eentje uitzoeken die ook op de Mac werkt.. 8)
Ik zal even verder kijken inderdaad, maar zoiets als dit heb ik dus nodig als ik het niet verkeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Alle standaard C-Media based USB audio apparaatjes werken prima, en gezien USB-audio niet erg speciaal is gaat een standaard USB audio chipje prima werken. Als je speciale apparaten koopt die speciale software willen is het een ander verhaal. Tot zo ver hebben alle goedkope china-meuk apparaatjes hier in elk geval prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:55

MsG

Forumzwerver

Is het niet zo dat de analoge omzetting bij dat soort goedkope USB-stickjes wel om te janken is? Wat eventueel afbreuk zou doen aan de geluidskwaliteit ten opzichte van je ingebouwde DAC in de Mac zelf?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:21

D4NG3R

kiwi

:)

dada schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:48:
Dat kan, maar in principe werkte het ding prima, terwijl twee twee jacks er kapot uit kwamen. Misschien dus dat er iets mis is met het mechanisme wat de jack in plaats houdt.
Of betere audiokabels kopen / voorzichtiger er mee omgaan. :>

Indien je dat ding open kan maken (wat ik sterk betwijfel want: Apple) kan je de plug van binnenuit er zo uit duwen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:00:
[...]

Of betere audiokabels kopen / voorzichtiger er mee omgaan. :>
idk, ik gebruik mijn hele leven al dezelfde soort audio ingang, heb door de jaren heen veel verschillende desktop computers en laptops gehad, maar nooit heb ik een jack kapot gekregen, laat staan twee in korte tijd. Ik weet niet precies wat het probleem is, maar ik neem liever de safe route. :)

Pagina: 1