Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-08 14:02
Beste Tweakers,

Ik zoek een…
Budget Android smartphone en ben me (voor het eerst) wat aan het verdiepen in Chinaphones.
Hoewel ik er nog geen ervaring in heb ben ik niet heel bang voor rooten, custom ROM's etc. en lijkt het me eigenlijk ook wel leuk om daar eens wat mee te spelen. Als de telefoon dan niet te duur is scheelt dat…

Maar tegelijkertijd wil ik er dus duidelijk op vooruitgaan t.o.v. mijn huidige Nexus 4 :-)

Ik heb op dit moment een T-Mobile abo en denk niet dat ik op korte termijn ga switchen.
(Als ik het goed begrijp is de kans dat 4G op een ChinaPhone werkt bij T-Mobile relatief groot vanwege hun 4G frequenties?)

Budget:
~ €150 - €200 (incl. eventuele verzend/importkosten)

Gebruik:
Ik bel weinig en zit vaak op WiFi. Vooral Apps dus: messaging, e-mail, etc. En fotootjes.

Technisch:
  • Scherm: 5-5.5", 1080p+
  • Opslag: liefst 32GB, of 16GB + SD
  • Geheugen: min. 2GB, liefst 3GB
  • SoC: beetje moderne Snapdragon
  • Camera: ik wil wel eens kiekjes maken, dus een goede camera is een pre. Helaas schijnt dit bij ChinaPhones vaak minder te zijn(?)
Zelf gevonden:
Ik begrijp dat ik eigenlijk al snel bij Xiaomi uitkom. Ik lees veel goeds over de Mi4(c) of de Redmi 3 (s?, pro?). Als ik die op KiMovil vergelijk dan komt de Mi4c er iets beter uit (tegen ~€50 extra):Beide vallen in mijn budget, lijken prima toestellen, en zijn goed customizen(?)

Als alternatief dacht ik aan de Wileyfox Swift: die is <€150 en lijkt gewoon in EU te koop? De Swift heeft wel iets mindere specs en ik lees wat meer over mankementen etc, maar 't is geen chinaphone…

Alle drie vergeleken in PW.

PS: Ik vind de Xiaomi phone versies nog wel super verwarrend: Redmi 3, Redmi 3 Pro, Redmi 3s, Redmi Note 3. Kan ik deze ergens goed vergelijken?

Vragen
  • Hoewel ik al heel wat threads heb doorgewerkt is het me nog wat onduidelijk welke shops/phones een 'International' ROM aanbieden, en wat ik dan alsnog moet customizen.
  • Hoe lastig is rooten, unlocken, custom ROM's als ik enkel de beschikking heb over Apple OSX?
  • Zouden eventuele tooltjes ook draaien in een VM, of moet ik echt even ergens een windows bak regelen?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De Swift is een erg goed toestel standaard geleverd met CyanogenOS. Hou er met dit toestel wel rekening mee dat het al een jaar oud is, waardoor de software ondersteuning nog ongeveer één jaar door loopt.

Verder geldt voor alle toestellen van Xiaomi dat ze band 20 missen, waardoor 4G op het netwerk van KPN en Vodafone beperkt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Bedankt @rens-br, goede opmerkingen.

Het missen van band 20 (en dus 4G) is geen enorm issue want: ik zit meestal op WiFi en ik heb een T-Mobile abo dat—als ik het goed begrijp—ook 4G op andere frequenties aanbiedt.

Hoe dan ook neig ik sowieso meer naar de Xiaomi's.

Update FYI: ik heb inmiddels de Redmi 3s International besteld bij Geekbuying (HK warehouse). Ben benieuwd ;)

[ Voor 18% gewijzigd door davidhund op 18-09-2016 23:01 . Reden: Inmiddels Redmi 3s besteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Ik lees dat de bestelling inmiddels geplaatst is, maar ik heb ongeveer dezelfde wensen als jij; maar waarom behoorde de Le 1 Pro (X800) niet tot een van je keuzes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PIVA
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-02 12:14
Hoi David,

Ik ben ook op zoek naar een Xiaomi 3S en ik las dat je hem besteld hebt bij Geekbuying. Heb je hem al in huis, of ben je er nog op aan het wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
davidhund schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:34:
Bedankt @rens-br, goede opmerkingen.

Het missen van band 20 (en dus 4G) is geen enorm issue want: ik zit meestal op WiFi en ik heb een T-Mobile abo dat—als ik het goed begrijp—ook 4G op andere frequenties aanbiedt.

Hoe dan ook neig ik sowieso meer naar de Xiaomi's.

Update FYI: ik heb inmiddels de Redmi 3s International besteld bij Geekbuying (HK warehouse). Ben benieuwd ;)
Bijzonder, gezien de 1080p eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Momus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

Bijzonder, gezien de 1080p eis.
Ach ja, het leven bestaat uit compromissen ;)
Tot nu toe wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Wat heeft de doorslag gegeven voor jou? Ik ben zelf in dezelfde markt, en ik neig naar de mi4c, de prijs kwaliteit daarvan lijkt me wel heel netjes, gezien die op veel plaatsen voor 100-120 euro te koop is.... Waarom voor jou de redmi 3s?

[ Voor 14% gewijzigd door Bio op 12-10-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 00:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

rens-br schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:23:
De Swift is een erg goed toestel standaard geleverd met CyanogenOS. Hou er met dit toestel wel rekening mee dat het al een jaar oud is, waardoor de software ondersteuning nog ongeveer één jaar door loopt.

Verder geldt voor alle toestellen van Xiaomi dat ze band 20 missen, waardoor 4G op het netwerk van KPN en Vodafone beperkt werkt.
Als ik nu naar de internationale versie van de Redmi3s kijk bij geekbuying lijkt het erop dat deze toch wel een band 20 heeft. Is deze nieuw? Is jouw statement achterhaald inmiddels? Of is het een typefout op de website?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rockhopper schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
Als ik nu naar de internationale versie van de Redmi3s kijk bij geekbuying lijkt het erop dat deze toch wel een band 20 heeft. Is deze nieuw? Is jouw statement achterhaald inmiddels? Of is het een typefout op de website?
Er zijn inmiddels wat internationale versies van Xiaomi toestellen verschenen inderdaad. Sommige ondersteunen volgens mij wel band 20, maar dit is pas heel recentelijk het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 00:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goed om te weten, ik denk dat ik voor een redmi 3 pro internationaal ga dan omdat deze wel 5ghz wifi heeft.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 15:30
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Er zijn inmiddels wat internationale versies van Xiaomi toestellen verschenen inderdaad. Sommige ondersteunen volgens mij wel band 20, maar dit is pas heel recentelijk het geval.
Alleen de Redmi Note 3 pro international version ( Codenaam Kate ) en de Redmi 3S international version.
Zover ik weet zijn er nog geen andere toestellen met band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:02
davidhund schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:43:
[...]

Ach ja, het leven bestaat uit compromissen ;)
Tot nu toe wel tevreden mee.
Zelf ook op zoek naar iets nieuw voor mijn vriendin. Hoelang heb je op de HK verzending gewacht? Zijn er nog douane of andere import bijgekomen?
Nog steeds tevreden van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
Drwho1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:12:
[...]Hoelang heb je op de HK verzending gewacht? Zijn er nog douane of andere import bijgekomen?
Nog steeds tevreden van het toestel?
Ik moest maar een week of 2-3 wachten, geloof ik. Viel me mee.
Er kwamen wel inderdaad ~20 Euro Douanekosten bij, volgens mij is dat echter niet altijd zo…

Tot nu toe nog steeds erg tevreden: ik heb er een custom .eu ROM op draaien en om dat voor elkaar te krijgen kostte wel veel meer moeite dan verwacht. Uiteindelijk gelukt en nu nog zeer tevreden.
Om er echt wat van te kunnen zeggen moet ik de telefoon wel een jaartje hebben ofzo, denk ik ;-)
Pagina: 1