Yamaha DGX 630 en Ipad Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5907

Topicstarter
Hallo, ik heb een Ipad Pro en een Yamaha DGX 630 midi piano en ik heb wat vragen over die setup.

Ik heb een aantal softsynths op mijn Ipad geinstalleerd, o.a. Waldorf Nave. Heb mijn DGX 630 al zo ver gekregen om de sounds van Nave via de DGX af te kunnen spelen. Alleen, het geluid komt dan uit mijn Ipad, terwijl ik het heel graag uit de "speakers" van mijn DGX 630 zou willen krijgen. Hoe doe ik dat? Kan iemand me daar iets wijzer in maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemg2
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-01 12:35
Altijd leuk om te zien dat er andere mensen zijn die de combinatie van techniek en muziek kunnen waarderen :)

Zover ik weet heeft mijn Yamaha DGX 640 (1 versie nieuwer dan die van jou) 2 USB-poorten. Deze hebben de volgende werking:
- een USB-B poort voor MIDI-output, bijvoorbeeld naar een muzieknotatieprogramma op computer of tablet
- een USB-A poort voor uitwisseling van MIDI-files (bijvoorbeeld tracks inspelen op de piano en dan via een USB-stick op je computer zetten, of MIDI-files van je computer op de piano zetten). Volgens mij ondersteund deze poort alleen complete bestanden, dus geen 'live' uitwisseling van een MIDI-signaal.

Dus: als je MIDI-output van je piano wilt gebruiken voor de softsynth kan dat inderdaad prima. Je kunt helaas geen geluid ('analoog' als in .WAV, .MP3 etc) afspelen via de piano, omdat deze piano ook een MIDI-aansturing nodig heeft.

Misschien een andere mogelijkheid: de sampleset (of voice volgens Yamaha) kun je misschien op de piano zetten? Ik weet zelf niet of het werkt. Link: http://www.jososoft.dk/yamaha/software/xgvoice/

Op deze website staat nog een heleboel informatie over de Yamaha DGX modellen: http://www.yamaha-keyboard-guide.com/yamaha-dgx.html

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Simpelste is volgens mij gewoon een kabeltje vanuit de koptelefoonuitgang van de iPad naar een Line-in op je DGX630. En als je geen line-in hebt dan zou ik opteren voor een setje monitors + klein mengpaneel waar je alles op aansluit.