Water over stroomadapterconnectie laptop "macbook pro"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooveobserver
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-01-2018
Beste Tweakers,

ik heb een tijdje terug water over de stroomadaptoraansluiting van mijn laptop laten vallen toen de laptop was aangesloten aan het stroomnet. Het scherm sloeg meteen op zwart..

M'n laptop is een macbook pro 13' 2010 mid model.

Hij reageert dus helemaal nergens meer op, en reparatie door een "erkende macdealer" is echt belachelijk duur.

Nu naar mijn vraag: Via ebay kan ik logic boards vinden voor een redelijke prijs. Maar.. Hoe weet ik zeker dat het probleem zich alleen in het moederbord "kortsluiting" bevind?

Alvast bedankt!

Groeten Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:49
Het is helaas niet uit te sluiten dat het alleen het logicboard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Ik zou hem laten repareren bij de 'winkel op de hoek' of bij een Tweaker. Zelf doe ik dit soort reparaties ook als hobby, maar vaak duurt dat even omdat ik er alleen aan werk als ik tijd EN zin heb :)

Wat is de status van de MacBook, doet hij helemaal niks? Geen lampje van de magsafe? Al een andere lader geprobeerd? SMC en PRAM reset?

• grooveobserver
Hij reageert helemaal nergens op, als ik de stroomkabel eraan hang gaat het lampje ook niet branden. Wat zou er - naast het logic board - nog meer stuk kunnen zijn? Het repareren wil ik graag zelf doen omdat ik er dan ook meer van leer :) Heb al eerder een pc gebouwd maar nog niet eerder een macbook.. Ik was al van plan de batterij, memory en ssd kaart te vervangen maar toen gebeurde het bovenstaande.

• grooveobserver
Een andere lader proberen is wel een goede tip, ga ik in ieder geval proberen

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Als je het vermoeden hebt dat het echt de computer zelf is, zou je kunnen proberen een ander DC-in board erin te zetten (aangezien het water daar overheen is gegaan). Goede kans overigens dat de kortsluiting nog wat andere problemen heeft veroorzaakt.
Verder als je hem open gaat schroeven even goed kijken waar het water is gekomen, dit is vaak te herkennen aan groene oxidatie en/of sporen op componenten/logicboard/behuizing.
Mocht je er echt werk van willen maken zou ik het YouTube kanaal van Louis Rossmann eens bekijken. Hij legt daarin alle mogelijke MacBook reparaties haarfijn uit.

• grooveobserver
ik zal de youtube filmpjes eens gaan bekijken, thanks!
Pagina: 1