Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Stream PC 2000-2500 euro

Pagina: 1
Acties:

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:13

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Met mijn nieuwe pc wil ik weer gaan streamen , gamen en photoshoppen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs die ik in gedachten heb 2000-2500 euro, bouwen doe ik samen met een maat van mij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen mijn muis en tb gaan mee naar de nieuwe pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een efficiënt systeem, en een zo'n stil mogelijk systeem wat goed koelt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen asus

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie dat jullie het systeem nalopen en op of aanmerkingen hebben , dit onderdeel zou je systeem verbeteren of ik zou deze pakken dit kost meer maar is stiller en sneller. Ik twijfel bijvoorbeeld tussen de EVGA 1070 FTW of de Seahawk ik heb de seahawk gekozen omdat deze stiller en koeler zou moeten zijn. Graag wil ik alle onderdelen in 1x bestellen bij 1 leverancier in dit geval heb ik gekozen voor Afuture maar sta open voor andere bedrijven. In de toekomst moet er een 2de 1070 bijkomen voor een SLI opstelling

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5€ 178,50€ 178,50
1MSI GeForce GTX 1070 SEA HAWK X 8GB€ 575,95€ 575,95
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 147,57€ 147,57
1Corsair Hydro H115i€ 140,28€ 140,28
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3200C16€ 123,50€ 123,50
1Corsair RM850x€ 138,50€ 138,50
1Samsung 850 EVO M.2 1TB€ 305,97€ 305,97
1Samsung SM951 (NVMe) 128GB€ 84,75€ 84,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.040,97

BTC €94.837,08

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
Cpu: prima

Mobo: prima

Gpu: duur en bied weinig extra. zou gewoon de standaard modellen pakken. Bij de MSI (en volgens mij anderen ook) blijven onder de 60graden de fans uit = dus stil!
ps: Zelf vind ik de GTX1080 wat te duur, maar je hebt nog wat ruimte in je budget. Kun je zeker weten alle top titels op 1440p op hoge settings aan. zelfs 4k zou tot de mogelijkheden behoren.

Kast: mooi (wel duur)

geheugen: gekozen versie heeft weinig nut. combi van mobo met cpu kan maximaal 2400Mhz handelen (correct me if im wrong)

cpu koeler: waarom water gekoeld? Voor de looks prima maar voor de functionaliteit onnodig. Bovendien luidruchtiger dan een goede lucht koeler, gevaar voor lekkages en flink duurder.

Voeding: totale overkill. pak de RM550 als je modulair wilt. meer dan voldoende voor je systeem. (cpu ~90watt, gpu ~150watt, overig ~100watt wil je wat overklokken zullen de waardes wat hoger worden maar je blijft zo goed als onder de 500watt (zie net dat je ooit naar SLI wilt, dan zou de rm650 ook kunnen, iets meer ruimte maar nog steeds voldoende)

SSDs: lijken me prima, schijnen wel erg warm te kunnen worden en hebben dus goede airflow door je behuizing nodig. je hebt nog wat ruimte in je budget dus je zou je NVMe ssd ook kunnen upgraden naar een groter/zwaarder model bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 950 Pro 256GB of pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB (schrijf snelheden liggen bij deze 2 theoretisch wat hoger dan bij de door jou gekozen variant)

edit:
je geeft aan in de toekomst sli te willen, kun je niet beter nu een goede VK kopen, en deze over een aantal maanden verkopen en er een gtx1080ti in knallen? denk dat je daar meer aan hebt dan aan 2x gtx1070 met alle sli geneuzel en eventuele problemen

[ Voor 10% gewijzigd door GLR89 op 16-09-2016 12:43 . Reden: edit ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
GLR89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:38:

Gpu: duur en bied weinig extra. zou gewoon de standaard modellen pakken. Bij de MSI (en volgens mij anderen ook) blijven onder de 60graden de fans uit = dus stil!
ps: Zelf vind ik de GTX1080 wat te duur, maar je hebt nog wat ruimte in je budget. Kun je zeker weten alle top titels op 1440p op hoge settings aan. zelfs 4k zou tot de mogelijkheden behoren.

geheugen: gekozen versie heeft weinig nut. combi van mobo met cpu kan maximaal 2400Mhz handelen (correct me if im wrong)

cpu koeler: waarom water gekoeld? Voor de looks prima maar voor de functionaliteit onnodig. Bovendien luidruchtiger dan een goede lucht koeler, gevaar voor lekkages en flink duurder.

Voeding: totale overkill. pak de RM550 als je modulair wilt. meer dan voldoende voor je systeem. (cpu ~90watt, gpu ~150watt, overig ~100watt wil je wat overklokken zullen de waardes wat hoger worden maar je blijft zo goed als onder de 500watt (zie net dat je ooit naar SLI wilt, dan zou de rm650 ook kunnen, iets meer ruimte maar nog steeds voldoende)

SSDs: lijken me prima, schijnen wel erg warm te kunnen worden en hebben dus goede airflow door je behuizing nodig. je hebt nog wat ruimte in je budget dus je zou je NVMe ssd ook kunnen upgraden naar een groter/zwaarder model bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 950 Pro 256GB of pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB (schrijf snelheden liggen bij deze 2 theoretisch wat hoger dan bij de door jou gekozen variant)

edit:
je geeft aan in de toekomst sli te willen, kun je niet beter nu een goede VK kopen, en deze over een aantal maanden verkopen en er een gtx1080ti in knallen? denk dat je daar meer aan hebt dan aan 2x gtx1070 met alle sli geneuzel en eventuele problemen
`z170 ondersteund hoger dan 2,133(max van b150 en h170) buiten dat ben ik het met je eens.

@ts ik vindt het ram dat je nu hebt wel heel erg duur voor de helft heb je ook 16gb dat lager geclocked is.(niet dat dat een merkaardig verschil geeft) dus zou ik gewoon een setje hyperx nemenen op 2.666(of en ander merk waar de kleur beter bij je build past.)

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:00
Inderdaad wat GLR89 al zegt: SLI moet je eigenlijk gewoon nemen als je echt aan de top van de range van kaarten zit (als er dus echt niks beters te krijgen is). Niet elk spel ondersteund het en je krijgt eigenlijk nooit de dubbele performance die je zou verwachten (meestal rond de 1.5x performance).
En een harde schijf voor het opslaan van je streams is mogelijk ook wel handig: pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB

Nog een tip: je kunt met de bestelhulp van tweakers zelf instellen bij hoeveel webwinkels je maximaal wilt bestellen enzo. Als het veel scheelt zou ik dit wel overwegen (ik heb bij het bouwen van mijn pc bijvoorbeeld besteld bij 3 winkels)

[ Voor 19% gewijzigd door jorisderoo op 16-09-2016 13:28 ]

Mijn PC

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
GLR89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:38:

edit:
GPU: 1080 vind ik ook inderdaad een mooie kaart maar ik vind het prijsverschil tussen de 1070 en de 1080 te groot voor de performance boost die het oplevert of iemand moet een goede side to side hebben die me echt omver blaast

CPU koeling: waterkoeling zou volgens die maat van mij dusdanig voordeel opleveren dat het stiller zou zijn en veel koeler. Ik vind het inderdaad ook echt een prachtig systeem om te zien. Maar ik zit op dit moment naast een systeem wat volledig aircooled is en vind het gewoon storend. ( 7 jaar oud en standaard case fans wel te verstaan )

voeding: voeding zou volgens hem uitgerekend zijn op 2 1070's maar als dit complete overkill is wil ik best wat naar beneden schalen. Verder wil ik een voeding met een goede rating.

SSD's: oh wow er zijn alweer nieuwe modellen ja die wil ik er dan zeker in hebben! Even vergelijken of die de meerprijs waard zijn.

Voor de rest sta ik compleet open voor andere builds en suggesties binnen dit budget :9

BTC €94.837,08

• GLR89
Je budget is vrij ruim, daarom haal ik de gtx1080 aan. Zelf zou ik hem nooit kopen! veel te duur en het gat met de 1070 is te groot. bovendien is een 1 gtx1080 nog steeds niet voldoende voor 4k gaming. (kan wel maar niet volle bak op alle games) Als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeggen koop een leuke gtx1070 en zodra de gtx1080ti uitkomt: (artikeltje van de buren) https://nl.hardware.info/...x-1080-ti-mogelijk-gelekt verkoop je de 1070 en schaf je een 1080ti aan. (draai zelf nog op een gtx780 en kan alle games op 1080p prima aan, zou graag de stap maken naar 4k maar de huidige techniek heeft zich nog niet genoeg bewezen wmb. hopelijk gaat de 1080ti hierin verandering maken)

Koeling puntje, water koelt niet perse beter, enige voordeel is dat je de warmte uit je kast kwijt bent. een luchkoeler geeft de warmte af aan de lucht in de kast, een waterkoeling (radiator) geeft de warmte af aan de lucht buiten de kast. Goede luchkoelers die je nauwelijks hoort heb je al vanaf 30-40 euro. Vergeet niet dat bij een waterkoeler de pomp altijd draait, dit brengt dus ook geluid met zich mee (: (persoonlijk vind ik dit gebrom zelfs storender dan fans)

Voor je voeding is het gewoon een kwestie van optellen en een kleine reserve inbouwen voor overige zaken (fans, metertjes geheugen ed) dat getal naar boven afronden en een passende voeding kiezen.
Gevoelsmatig kiezen veel mensen ervoor om veel ruimer te gaan zitten in hun keuze, maar dit bied helemaal niets.
De voeding is ontworpen om datgene te leveren wat vermeld is. De voeding minder belasten dan de gegeven waarde brengt hier helemaal niets in, hij slijt niet minder hard, en verbruikt niet meer of minder.
Je systeem verbruikt namelijk zoveel als nodig heeft, en doet dat dmv een 500Watt voeding of 800Watt voeding hetzelfde. Het enige is dat een 800 watt voeding theoretisch 300watt meer kan leveren maar doet dit dus niet als het niet nodig is ;) .

SSDs, volgens mij zijn ze niet heel veel nieuwer, maar een verbeterd of in ieder geval ander model, en ze hebben wat meer opslag ruimte. Ideaal voor een besturingssysteem en games die je heel veel speelt _/-\o_

al met al heb je zo een zeer leuk systeem, echt veel aan wijzigen is imho niet nodig. Alleen je kleurstelling zou je wat beter op elkaar af kunnen stemmen, maar dat vind ik O-)

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
GLR89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:38:
Je budget is vrij ruim, daarom haal ik de gtx1080 aan. Zelf zou ik hem nooit kopen! veel te duur en het gat met de 1070 is te groot. bovendien is een 1 gtx1080 nog steeds niet voldoende voor 4k gaming. (kan wel maar niet volle bak op alle games) Als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeggen koop een leuke gtx1070 en zodra de gtx1080ti uitkomt: (artikeltje van de buren) https://nl.hardware.info/...x-1080-ti-mogelijk-gelekt verkoop je de 1070 en schaf je een 1080ti aan. (draai zelf nog op een gtx780 en kan alle games op 1080p prima aan, zou graag de stap maken naar 4k maar de huidige techniek heeft zich nog niet genoeg bewezen wmb. hopelijk gaat de 1080ti hierin verandering maken)

Koeling puntje, water koelt niet perse beter, enige voordeel is dat je de warmte uit je kast kwijt bent. een luchkoeler geeft de warmte af aan de lucht in de kast, een waterkoeling (radiator) geeft de warmte af aan de lucht buiten de kast. Goede luchkoelers die je nauwelijks hoort heb je al vanaf 30-40 euro. Vergeet niet dat bij een waterkoeler de pomp altijd draait, dit brengt dus ook geluid met zich mee (: (persoonlijk vind ik dit gebrom zelfs storender dan fans)

Voor je voeding is het gewoon een kwestie van optellen en een kleine reserve inbouwen voor overige zaken (fans, metertjes geheugen ed) dat getal naar boven afronden en een passende voeding kiezen.
Gevoelsmatig kiezen veel mensen ervoor om veel ruimer te gaan zitten in hun keuze, maar dit bied helemaal niets.
De voeding is ontworpen om datgene te leveren wat vermeld is. De voeding minder belasten dan de gegeven waarde brengt hier helemaal niets in, hij slijt niet minder hard, en verbruikt niet meer of minder.
Je systeem verbruikt namelijk zoveel als nodig heeft, en doet dat dmv een 500Watt voeding of 800Watt voeding hetzelfde. Het enige is dat een 800 watt voeding theoretisch 300watt meer kan leveren maar doet dit dus niet als het niet nodig is ;) .

SSDs, volgens mij zijn ze niet heel veel nieuwer, maar een verbeterd of in ieder geval ander model, en ze hebben wat meer opslag ruimte. Ideaal voor een besturingssysteem en games die je heel veel speelt _/-\o_

al met al heb je zo een zeer leuk systeem, echt veel aan wijzigen is imho niet nodig. Alleen je kleurstelling zou je wat beter op elkaar af kunnen stemmen, maar dat vind ik O-)
Ik vind inderdaad de 1080 iets te prijzig als je kijkt naar het verschil met de 1070. De 1070 is een prima kaart en ik ga waarschijnlijk toch nog lang niet voor 4k. Bij mij ligt de toekomst in 144hz monitoren en kleur echtheid
Luchtkoelers heb ik persoonlijk geen ervaring mee behalve de PC die nu naast mij staat met de stock CPU cooler van intel. Ik geloof best dat een systeem met echt goede luchtkoeling net zo koel kan zijn maar ook voor het uiterlijk vind ik de h115 ontzettend gaaf. Wel zit ik met de levensduur van een dergelijk systeem weet niet hoe lang het ongeveer meegaat.
Voeding zou ik inderdaad even moeten uitrekenen ik wil wel ruim zitten maar als deze voeding echt overkill is dan gaan we daar wat aan doen ofc. SSD's worden op dit moment naar gekeken.

Ik wil de kleurstelling ook echt op elkaar afstemmen maar kan bijvoorbeeld geen wit/zwart/grijs moederbord vinden met ongeveer deze specs dit zou het wel echt afmaken want ik heb echt een hekel aan rood en zwart. Verder ga ik nog even kijken naar het geheugen misschien dat ik niet voor Dominator ga maar ik ga er juist voor omdat alle chips handpicked zijn en de sticks er ontzettend gaaf uitzien.

Bedankt voor je hulp.

BTC €94.837,08

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
jorisderoo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:12:
Inderdaad wat GLR89 al zegt: SLI moet je eigenlijk gewoon nemen als je echt aan de top van de range van kaarten zit (als er dus echt niks beters te krijgen is). Niet elk spel ondersteund het en je krijgt eigenlijk nooit de dubbele performance die je zou verwachten (meestal rond de 1.5x performance).
En een harde schijf voor het opslaan van je streams is mogelijk ook wel handig: pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB

Nog een tip: je kunt met de bestelhulp van tweakers zelf instellen bij hoeveel webwinkels je maximaal wilt bestellen enzo. Als het veel scheelt zou ik dit wel overwegen (ik heb bij het bouwen van mijn pc bijvoorbeeld besteld bij 3 winkels)
Dan zou ik nu gaan voor een 1070 en dan vervolgens een nieuwere generatie kaart, vind het prijsverschil tussen de 1070 en de 1080 te groot voor de perfomance die de 80 bied.

BTC €94.837,08

Verwijderd

k heb ook een goede pc nodig voor 2000 euro, maar weet niet welke ik zou kopen. Iemand een advies?

• GLR89
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:42:
k heb ook een goede pc nodig voor 2000 euro, maar weet niet welke ik zou kopen. Iemand een advies?
Leuk dat je dit draadje kaapt. Wat zoek je voor pc? Kijk eens bij de maandelijkse best buy guide! Wellicht staat daar een goed idee. reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016 Zo niet, maak dan even een eigen topic en doe wat voor onderzoek (: succes
koelebobes schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:38:
Ik vind inderdaad de 1080 iets te prijzig als je kijkt naar het verschil met de 1070. De 1070 is een prima kaart en ik ga waarschijnlijk toch nog lang niet voor 4k. Bij mij ligt de toekomst in 144hz monitoren en kleur echtheid
Zoek een mooie 1070, zo te horen voor jou voldoende. Mocht je te kort komen, kun je over ~2 jaar een nieuwe generatie nemen. Sli zou ik afraden. Zeker omdat de kaart tegen die tijd gewoon verouderd is. Mocht je naar 4k willen gaan zou ik de 1080ti in de gaten houden (doe ik zelf tenminste) ;)
Luchtkoelers heb ik persoonlijk geen ervaring mee behalve de PC die nu naast mij staat met de stock CPU cooler van intel. Ik geloof best dat een systeem met echt goede luchtkoeling net zo koel kan zijn maar ook voor het uiterlijk vind ik de h115 ontzettend gaaf. Wel zit ik met de levensduur van een dergelijk systeem weet niet hoe lang het ongeveer meegaat.
Wil je het voor de looks gewoon doen! Levensduur durf ik niks over te zeggen, maar over het algemeen is de garantie termijn wmb een goede graad meter. Hou lekages wel goed in de gaten. Electronica houdt hier niet zo van

Lucht koelers hebben wel goede airflow in je behuizing nodig, in dit geval kan het geen kwaad wat extra fans te plaatsen.
Voeding zou ik inderdaad even moeten uitrekenen ik wil wel ruim zitten maar als deze voeding echt overkill is dan gaan we daar wat aan doen ofc.
Als je een nieuwe koelkast koopt zet je hem ook niet voor de helft vol omdat hij anders mischien te veel moet koelen (: zo werkt dat bij een voeding ook ongeveer. Voor de kwaliteit hoef je het niet te laten, maar persoonlijk vind ik het gewoon zonde.
Ik wil de kleurstelling ook echt op elkaar afstemmen maar kan bijvoorbeeld geen wit/zwart/grijs moederbord vinden met ongeveer deze specs dit zou het wel echt afmaken want ik heb echt een hekel aan rood en zwart. Verder ga ik nog even kijken naar het geheugen misschien dat ik niet voor Dominator ga maar ik ga er juist voor omdat alle chips handpicked zijn en de sticks er ontzettend gaaf uitzien.
Dmv de vergelijker hier kun je vrij goed de verschillen zien. Zet even voor je zelf vast wat je nodig hebt/zoekt en gebruik de koophulp om een exemplaar te zoeken. Ik weet dat er in grijs zwart diverse modelen zijn.

Geheugen is een smaak kwestie, volgens mij is 2400Mhz het maximaal ondersteunde, meer heeft dus weinig nut. Wel zou ik adviseren een setje met heat spreaders te nemen. Kunnen de warmte net wat beter afgeven en zien er ook mooier uit.
Bedankt voor je hulp.
Graag gedaan (:

[ Voor 70% gewijzigd door GLR89 op 17-09-2016 02:07 ]

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
je lijstje ziet er opzicht goed uit maar er kan wel het een en ander aan aangepast worden denk ik.

die Nvme SSD is zijn geld echt niet waard, ja in theorie gaat het allemaal tot wel 3x zo snel maar dit valt vies tegen. ook kan ik me zo niet echt dingen voorstellen die jij wilt gaan doen waar een ssd wellicht een bottleneck kan zijn. nee, zon ding is zijn geld voor wat gamen en streamen echt bij lange na niet waard. dan kan je beter gewoon een 250gb ssd nemen voor je os.

De samsung ssd's zijn trouwens ook relatief duur zonder dat je er echt voordelen uithaalt. ik zou gewoon lekker een iets goedkoper arrangement nemen van storage en het daarmee doen. merken ga je het toch niet.

je behuizing is erg mooi, maar ook duur. then again zelf heb ik een h440 van 125 euro dus recht van spreken heb ik ook niet :)

de waterkoeling die je hebt is overkill en onnodig duur. je kan veel beter het h110v2 setje nemen. scheelt je 30 euro en kan me echt niet voorstellen dat die h115 het beter gaat doen dan die h110v2 die ik ook in mijn systeem heb hangen. wel een tip om de fans te vervangen, deze zijn doorgaans niet heel geweldig.

die platinums zijn ook erg duur, maar er zijn m.i mooiere setjes zwart/wit ram voor aanzienlijk minder geld.
de trident-z serie van gskill is erg moooi.

de 1070 zou ik trouwens ook echt nemen in plaats van de 1080. prijs vs performance gewoon een betere keuze. wel upgraden naar 1440p want anders is alles sneller dan een 480/1060 overkill. zelf kom ik dan uit op dit lijstje met een mooie maar wel lekker neutrale zwart/witte build :)

ohja die 850 watt is ook echt hele dikke overkill. je systeem gaat toch niet meer gebruiken dan 300 watt.
dan is wat headroom nooit verkeerd maar meer dan 550watt is echt niet nodig. je zou ook uit de voeten kunnen komen met een 450 watt maar de echte kwaliteitsvoedingen beginnen pas bij de 550.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A SLI Plus€ 132,95€ 132,95
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 469,50€ 469,50
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 147,50€ 147,50
1Corsair Hydro H100i v2€ 120,05€ 120,05
1G.Skill Trident Z F4-3200C15D-16GTZKW€ 111,50€ 111,50
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,68€ 222,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.640,03

uiteindelijk scheelt het ram je misschien 2 tientjes, maar vind die g skills persoonlijk mooier hehe.
heb er ook een zwart/wit lijstje van gemaakt omdat het enige zwart/rode je moederbord was, dus mocht ik fout zitten dan hooir ik het graag. moederbord is trouwens erg goed en lekker strak zwart.
die gigabyte heeft wellicht wat meer poorten en features maar dat extra m2 slot ga je niet missen. 1 nvme ssd is al onzin , dus 2 al helemaal.

lijstje is ook flink wat goedkoper dan je huidige samenstelling, zonder in te leveren op kwaliteit of looks.
de ssd heb ik zelf ook (480 model) en doet het perfect en is ruim 80 euro goedkoper dan dat samsung model. mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:09:
je lijstje ziet er opzicht goed uit maar er kan wel het een en ander aan aangepast worden denk ik.

die Nvme SSD is zijn geld echt niet waard, ja in theorie gaat het allemaal tot wel 3x zo snel maar dit valt vies tegen. ook kan ik me zo niet echt dingen voorstellen die jij wilt gaan doen waar een ssd wellicht een bottleneck kan zijn. nee, zon ding is zijn geld voor wat gamen en streamen echt bij lange na niet waard. dan kan je beter gewoon een 250gb ssd nemen voor je os.

De samsung ssd's zijn trouwens ook relatief duur zonder dat je er echt voordelen uithaalt. ik zou gewoon lekker een iets goedkoper arrangement nemen van storage en het daarmee doen. merken ga je het toch niet.

je behuizing is erg mooi, maar ook duur. then again zelf heb ik een h440 van 125 euro dus recht van spreken heb ik ook niet :)

de waterkoeling die je hebt is overkill en onnodig duur. je kan veel beter het h110v2 setje nemen. scheelt je 30 euro en kan me echt niet voorstellen dat die h115 het beter gaat doen dan die h110v2 die ik ook in mijn systeem heb hangen. wel een tip om de fans te vervangen, deze zijn doorgaans niet heel geweldig.

die platinums zijn ook erg duur, maar er zijn m.i mooiere setjes zwart/wit ram voor aanzienlijk minder geld.
de trident-z serie van gskill is erg moooi.

de 1070 zou ik trouwens ook echt nemen in plaats van de 1080. prijs vs performance gewoon een betere keuze. wel upgraden naar 1440p want anders is alles sneller dan een 480/1060 overkill. zelf kom ik dan uit op dit lijstje met een mooie maar wel lekker neutrale zwart/witte build :)

ohja die 850 watt is ook echt hele dikke overkill. je systeem gaat toch niet meer gebruiken dan 300 watt.
dan is wat headroom nooit verkeerd maar meer dan 550watt is echt niet nodig. je zou ook uit de voeten kunnen komen met een 450 watt maar de echte kwaliteitsvoedingen beginnen pas bij de 550.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A SLI Plus€ 132,95€ 132,95
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 469,50€ 469,50
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 147,50€ 147,50
1Corsair Hydro H100i v2€ 120,05€ 120,05
1G.Skill Trident Z F4-3200C15D-16GTZKW€ 111,50€ 111,50
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,68€ 222,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.640,03

uiteindelijk scheelt het ram je misschien 2 tientjes, maar vind die g skills persoonlijk mooier hehe.
heb er ook een zwart/wit lijstje van gemaakt omdat het enige zwart/rode je moederbord was, dus mocht ik fout zitten dan hooir ik het graag. moederbord is trouwens erg goed en lekker strak zwart.
die gigabyte heeft wellicht wat meer poorten en features maar dat extra m2 slot ga je niet missen. 1 nvme ssd is al onzin , dus 2 al helemaal.

lijstje is ook flink wat goedkoper dan je huidige samenstelling, zonder in te leveren op kwaliteit of looks.
de ssd heb ik zelf ook (480 model) en doet het perfect en is ruim 80 euro goedkoper dan dat samsung model. mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Goedenavond,

Ten eerste wow, dat een build met ongeveer dezelfde componenten voor deze prijs kon uitkomen had ik niet verwacht, dit betekend dus dat het vanaf hier alleen maar omhoog kan gaan om deze te perfectioneren.

- Processor: Check
- Moederbord:
Ik vind het jammer dat deze niet het lcd paneeltje van de Gaming 5 heeft en misschien inderdaad net wat te weinig USB poorten
-Videokaart:
Ik dacht zelf ook al aan deze maar wij dachten dat de Seahawk beter zou koelen en een stuk stiller zou zijn.
-Case: Check
-CPU koeling: Collega van mij heeft de 115i en die heeft er niks anders dan lof over, kan ook niet echt een comparison chart vinden tussen deze 2 en wat de 115i nou beter maakt maar hij zal er niet voor niks zijn (denk ik dan)
-Geheugen:
Als ik goedkoper geheugen pak dan blijf ik liever denk ik bij Corsair, ik ken Gskill persoonlijk niet en als ik dan een setje pak wordt het waarschijnlijk deze:
pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16
Voeding:
Helemaal gelijk wil wel wat headroom houden dus dan wordt het inderdaad denk ik 550-650 watt met een platinum rating
HDD:
Ik denk persoonlijk 1 stick en dan een grote SSD met goede recensies ik heb mij hier zelf al sinds 2012 niet meer in verdiept toen heb ik een Samsung 830 gekocht en daar heb ik alleen maar goede verhalen over vandaar dat ik erg naar de samsung hoek neig.

Bedankt alvast voor deze build ik ben hier nu wel verder op aan het borduren als jij ondertussen alweer wat ideeën hebt post ze gerust want dit systeem ziet er tof uit :D

BTC €94.837,08

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Die seahawk klinkt in theorie wel heel leuk maar het is bij lange na niet nodig. De normale AIB versies koelen ook uitstekend en gaan ook echt niet zorgen voor thermal throttling, veel lawaai of wat dan ook. daarbij komt ook nog dat je de buis van de waterkoeling en de radiator kwijt kan in je kast.

zelf heb ik de MSI z170 Gaming 7 ( de nog iets duurdere versie van het moederbord) maar die kan ik op v&a oppikken voor een schamele 140 euro. niks mis mee natuurlijk, de led verlichting valt reuze mee.
meer dan een displaytje met je thermals is het niet. heb er ook nooit echt verder naar gekeken. misschien dat er meer achter zit maar betwijfel het.

Zelf heb ik de H110i v2 en daaar heb ik ook niets dan lof over. is een kwestie van referentiekader natuurlijk. waterkoelers zijn sowieso te duur voor wat je ervoor krijgt, maar het oog wil ook wat :).
wat ik dus wil zeggen is dat die h115i zeker wat beter zou koelen maar hij gaat niets doen dat de goedkopere h110i niet doet.

dat ram is natuurlijk ook mooi, je betaald wat voor het led maar dat hoort erbij. uiteindelijk is het een kwestie van. hoeveel geld wil je eraan uitgeven.

platinum? ben je gek. gewoon die rm550x gold nemen en call it a day. is nergens voor nodig om zoiets te noemen.

• Beunhaas91
  • Laatst online: 28-11 11:35
Het valt me op dat iedereen altijd voor een 500-600 watt voeding gaat. Zelf heb ik ook een HX750i in mijn systeem, met een 6700k en 'maar' één GTX1080. Overkill? Zeker weten. Nodig? Ja! Waarom? Stilte! Welke game ik ook speel, de fan in de voeding gaat gewoon niet aan.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Beunhaas91 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:54:
Het valt me op dat iedereen altijd voor een 500-600 watt voeding gaat. Zelf heb ik ook een HX750i in mijn systeem, met een 6700k en 'maar' één GTX1080. Overkill? Zeker weten. Nodig? Ja! Waarom? Stilte! Welke game ik ook speel, de fan in de voeding gaat gewoon niet aan.
i5-6600k en gtx 1070 heb een rm550x en ik hoor hem ook niet :P HDD zijn vele en vele maal luider. voedingen tegenwoordig zijn echt geen jet enignes meer. een goede 550W voeding is ook gewoon stil.

• GLR89
Beunhaas91 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:54:
Het valt me op dat iedereen altijd voor een 500-600 watt voeding gaat.
Zelf heb ik ook een HX750i in mijn systeem, met een 6700k en 'maar' één GTX1080. Overkill? Zeker weten.
helemaal met je eens!
Nodig? Ja!
absoluut niet met je eens, onderbouw dit alsjeblieft eens.

De reden waarom ik zeg absoluut niet, een voeding levert namelijk zoveel vermogen als het systeem vraagt. Vraagt het systeem 380Watt, dan zal de voeding 380Watt leveren. Ongeacht of dit nou een 450watt, 550watt of 1200watt voeding is. Dit betekend dat je dus maar een bepaald percentage van de mogelijk te leveren capaciteit vraagt.
Waarom? Stilte! Welke game ik ook speel, de fan in de voeding gaat gewoon niet aan.
Dit doen alle goede kwaliteits voedingen, onder een bepaalde load zal de koeling weinig tot geen geluid maken. Crap voedingen van €30 zullen een bak herrie mee brengen, maar alle voedingen met goede certificering zijn gebouwd volgens een bepaalde norm (anders mogen ze de certificering niet voeren) en zullen dus een bepaalde kwaliteit vertegenwoordigen.

Overkill bied hier dus niks in behalve een dikke rekening! een crap voeding met 1200Watt zou zomaar eens meer herrie kunnen veroorzaken dan een goede kwaliteits 450watt voeding.

• Beunhaas91
  • Laatst online: 28-11 11:35
Niet om het één of ander, maar de Seasonic M12II-620Bronze in mijn vorige build maakte een flinke bak herrie onder load met een i5-4670k en R9 290x. We hebben het hier ook over een kwaliteitsvoeding. In mijn geval ging ik voor echte stilte. Zo wordt het geheel van mij gekoeld met een 480mm radiator en fans die onder load niet harder dan 800rpm draaien. Die hoor je alleen wanneer je luistert vanaf 5-10cm. ;)

Wanneer je stilte wilt, wil je ook geen fan van een voeding horen, simpel. Wanneer je niet voor stilte gaat is inderdaad een 450-550W kwaliteitsvoeding ook meer dan afdoende!

[ Voor 17% gewijzigd door Beunhaas91 op 21-09-2016 13:08 ]

Verwijderd

GLR89 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:19:
maar alle voedingen met goede certificering zijn gebouwd volgens een bepaalde norm (anders mogen ze de certificering niet voeren) en zullen dus een bepaalde kwaliteit vertegenwoordigen.
Een 80+ certificering, of dat nu bronze of titanium is maakt niet uit, zegt alleen iets over de efficiëntie en niets over kwaliteit of geluidsniveau. Er zijn bijvoorbeeld genoeg gold gecertificeerde voedingen die ik niet in één van mijn systemen zou willen hebben.

Een RM550x is passief gekoeld tot een belasting van ongeveer 40%. Daarboven gaat de fan draaien maar dan nog onhoorbaar. Hetzelfde geldt voor een HX750i. Het argument van beunhaas91 heeft daarom weinig draagvlak . Ook al gaat de fan van zijn voeding draaien dan nog maken casefans, cpukoeler en videokaart meer geluid. Verder ben ik van mening dat je beter een voeding kunt hebben met bij lagere belastingen een heel langzaam draaiende fan waardoor de componenten nog wat airflow hebben. Het verlengt de levensduur van de voeding.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:12
Je hebt op dit moment toch een huidige PC? Welke PC is dit dan precies? Mogelijk kun je dat dan als streaming PC gebruiken en deze PC vol focussen op gaming. In de meeste gevallen is dit een stuk beter en minder belastend voor je componenten. En daardoor is je stream output ook altijd een stuk beter. :)

Wat ik eigenlijk een beetje mis :
- Welke games worden er gestreamed
- Welke resolutie speel je op
- Stream je in 30fps of 60fps?
- Wil je de hoogste graphics of is medium ook oke?

Verwijderd

GLR89 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:38:
[...]

Leuk dat je dit draadje kaapt. Wat zoek je voor pc? Kijk eens bij de maandelijkse best buy guide! Wellicht staat daar een goed idee. reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016 Zo niet, maak dan even een eigen topic en doe wat voor onderzoek (: succes

[...]

Zoek een mooie 1070, zo te horen voor jou voldoende. Mocht je te kort komen, kun je over ~2 jaar een nieuwe generatie nemen. Sli zou ik afraden. Zeker omdat de kaart tegen die tijd gewoon verouderd is. Mocht je naar 4k willen gaan zou ik de 1080ti in de gaten houden (doe ik zelf tenminste) ;)

[...]

Wil je het voor de looks gewoon doen! Levensduur durf ik niks over te zeggen, maar over het algemeen is de garantie termijn wmb een goede graad meter. Hou lekages wel goed in de gaten. Electronica houdt hier niet zo van

Lucht koelers hebben wel goede airflow in je behuizing nodig, in dit geval kan het geen kwaad wat extra fans te plaatsen.

[...]

Als je een nieuwe koelkast koopt zet je hem ook niet voor de helft vol omdat hij anders mischien te veel moet koelen (: zo werkt dat bij een voeding ook ongeveer. Voor de kwaliteit hoef je het niet te laten, maar persoonlijk vind ik het gewoon zonde.

[...]

Dmv de vergelijker hier kun je vrij goed de verschillen zien. Zet even voor je zelf vast wat je nodig hebt/zoekt en gebruik de koophulp om een exemplaar te zoeken. Ik weet dat er in grijs zwart diverse modelen zijn.

Geheugen is een smaak kwestie, volgens mij is 2400Mhz het maximaal ondersteunde, meer heeft dus weinig nut. Wel zou ik adviseren een setje met heat spreaders te nemen. Kunnen de warmte net wat beter afgeven en zien er ook mooier uit.

[...]

Graag gedaan (:
Zie je reactie pas, ik wil liefst een pc waar ik kan werken met Photoshop en kan gamen ( games zoals Call of Duty, Fifa17, World of Warcraft, Battlefield etc)..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:40:
[...]

Zie je reactie pas, ik wil liefst een pc waar ik kan werken met Photoshop en kan gamen ( games zoals Call of Duty, Fifa17, World of Warcraft, Battlefield etc)..
Het kwartje valt niet erg geloof ik. Het is niet de bedoeling dat je andermans topic gebruikt om voor jezelf advies te vragen. Wil je passend advies dan dien je een eigen topic te openen. Want wat begrijp je niet aan
GLR89 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:38:
Zo niet, maak dan even een eigen topic en doe wat voor onderzoek

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:55:
[...]

Het kwartje valt niet erg geloof ik. Het is niet de bedoeling dat je andermans topic gebruikt om voor jezelf advies te vragen. Wil je passend advies dan dien je een eigen topic te openen. Want wat begrijp je niet aan

[...]
Okeee, heb maar een deel van de zin gelezen... Sorry hee

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
Dit topic even enorme kick geven :

Heb eigenlijk de PC nu wel bij elkaar wil misschien een andere videokaart omdat er problemen zijn bij EVGA maar er staat ook bij dat als je nu koopt er geen probleem zou moeten zijn. Verder is de vraag welk moederbord zal ik erbij doen. Ik had eerst de Gigabyte uitgekozen maar die past er bij de kleurstelling niet helemaal bij. Ik zoek een zwart moederbord waarbij ik alles kwijt kan en een goede kwaliteit heeft.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z170A-G43 PLUS€ 125,50€ 125,50
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 765,95€ 765,95
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 145,53€ 145,53
1Corsair Hydro H115i€ 134,-€ 134,-
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15€ 125,35€ 125,35
1Corsair RM750x€ 113,95€ 113,95
1Crucial MX300 m.2 1,05TB€ 256,-€ 256,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 130,-€ 130,-
Bekijk collectie
Importeer producten