Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Na problemen te hebben gehad met mijn (3 maanden oude) Asus Moederbord Z170 Pro Gaming heb ik dit teruggestuurd tegen betaling voor garantie.

Na een visuele inspectie blijken er een paar pinnetjes verbogen te zijn op de socket.
Deze foto daarvan heb ik gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X8GMKYqaKYo7C5D7PqtruJb0/full.jpg
Rood is dus verbogen.

De garantieclaim is afgewezen en ik kon dit laten herstellen tegen bedrag X of het ongerepareerd terug laten sturen (op mijn kosten). Ik heb gekozen voor het laatste en besloten om bedrag X dan maar in een nieuw moederbord te steken. Die heb ik bij dezelfde leverancier gekocht. Tevens gevraagd om mijn oude gelijk mee te sturen zonder dat ik daarvoor nog extra verzendkosten moest betalen.

Nu krijg ik vanmorgen alles netjes binnen en zit ik de socket te bekijken. Op het eerste gezicht zie ik dus geen schade of verbogen pinnen zoals op de foto. Na intern (kantoor) zoeken toch een vergrootglas gevonden en het nog eens beter bekeken. Dan nog steeds zie ik geen schade.

Via mijn mobiel en vergrootglas heb ik fotos gemaakt. Ik heb de leverancier een mail gestuurd met mijn bevindingen en onderstaande foto's (vanwege de grootte op Gdrive gezet)

https://drive.google.com/...5nQlBtQ3NRTlU?usp=sharing

De vraag aan de GoT community is eigenlijk simpel. Willen jullie de fotos eens bekijken en me jullie mening geven. Eventueel kan ik nog extra fotos maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 10:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
Hebben ze wellicht niet gewoon de pinnetjes alsof gewoon terug gebogen? Anders gewoon proberen weer lijkt mij kijken wat de moederbord nu doet voordat je weer geld uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

Rmg

Je foto's zijn niet 100% scherp (en die van de reparatie"service") ook niet.

Maar ik zie niet de 'defecten' op jouw fotos die hun zien op hun eigen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
popie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:19:
Hebben ze wellicht niet gewoon de pinnetjes alsof gewoon terug gebogen? Anders gewoon proberen weer lijkt mij kijken wat de moederbord nu doet voordat je weer geld uitgeeft.
Inmiddels al een Maximus Viii Ranger mee besteld en die zal ik gaan gebruiken.
Ik had dat vermoeden ook. Maar ze rekenden bijna 1/3 van het aanschaf bedrag voor herstel.
Rmg schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:19:
Je foto's zijn niet 100% scherp (en die van de reparatie"service") ook niet.

Maar ik zie niet de 'defecten' op jouw fotos die hun zien op hun eigen foto's
Klopt Ik moest even onhandig doen met mijn mobiele telefoon en loep. De laatste fotos (met name het midden van de foto) is wel erg scherp. Zeker aan de lichtval kun je redelijk snel zien of iets verbogen is.

Misschien dat ik vanavond thuis met een professionele camera nog fotos kan maken.
En ik ben blij dat jij de gebogen pinnetjes ook niet ziet.... Misschien zijn er meerdere hier.

[ Voor 42% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 10:24 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste wat ik dacht, het is een ander moederbord op die foto's, zie op jouw foto's die pinnen niet scheef staan. Maar die 'vingerafdruk' links van de socket zit wel op beide foto's.

Zulke pinnen terugbuigen tot punt dat je niets meer ziet, laat ik het zo zeggen dat dat mij nooit gelukt is.

Ik zou alleen liever extra foto van hun zien, 1 aardig wazige vind ik beetje raar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:24:
Eerste wat ik dacht, het is een ander moederbord op die foto's, zie op jouw foto's die pinnen niet scheef staan. Maar die 'vingerafdruk' links van de socket zit wel op beide foto's.

Zulke pinnen terugbuigen tot punt dat je niets meer ziet, laat ik het zo zeggen dat dat mij nooit gelukt is.

Ik zou alleen liever extra foto van hun zien, 1 aardig wazige vind ik beetje raar.
Ik heb vooraf 'merkjes' aangebracht en die zitten er nog gewoon op. Ik heb het vermoeden dat ze toch de socket al hebben vervangen. Misschien uit serviceoogpunt omdat ik nu een nieuw moederbord heb gekocht.

Ik zal zo nog eens kijken of ik iets scherpere fotos kan maken.

[update]
Inmiddels weer 4 fotos toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 10:31 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
Een socket even vervangen zit er niet in hoor, Het is niet onmogelijk maar dat is niet eventjes zomaar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee inderdaad. Je hebt wel 1151 contactjes te desolderen en opnieuw te solderen. Geen pretje.

Maar ik zie verder geen enkele beschadiging op dit bord. Al getest of-ie nog steeds niet werkt?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:43:
Nee inderdaad. Je hebt wel 1151 contactjes te desolderen en opnieuw te solderen. Geen pretje.

Maar ik zie verder geen enkele beschadiging op dit bord. Al getest of-ie nog steeds niet werkt?
Processor niet bij de hand die ligt thuis.... Daarbij zet ik die liever maar gelijk in mijn nieuwe bord.
Op de bon zie ik ook geen opmerking staan dat ze het gerepareerd hebben.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Desnoods pak je voor een paar tientjes een Celeron :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
[Update]

Reactie teruggekregen...
Beste ... wij hadden verwacht dat jij voor de reparatie zou kiezen en ik was dus al begonnen om de socket te herstellen. Het bord heb ik verder niet getest en rook wat verbrand dus ik weet niet of het werkt.
Ik stel voor dat je hem probeert en als hij werkt dat je het nieuwe bord onder 14 dagen retour retourneert.
De enige pin die ik niet perfect kreeg was rechts onderin de hoek van de socket maar dit scheelt niet veel
Zeker dat 'verbrand' is niet echt hoopvol. Misschien dat ik hem alsnog kan RMA-en.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
Wel typisch dat ze hem dan niet even geprobeerd hebben of die het ook doet daar als ze toch al bezig waren. Maar waarom RMA doen als je hem niet eens geprobeerd hebt?

En als de bord echt stuk ie zou je het toch wel moeten weten zelf ook lijkt mij als die verbrand ruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

Rmg

Mja ik geloof er dus geen reet van dat ze de socket vervangen hebben, een relatief dure socket er af halen en terugsolderen? ja het kan, er zijn bga repair opties maar welke oekel doet dat nou voordat hij zeker weet dat je betaald gaat krijgen voor zijn reparatie

Of dat het terug buigen zo netjes lukt betwijfel ik ook ten zeerste

Aan de andere kant het is wel hetzelfde bord zo te zien :? ik vind het maar een rare situatie 8)7

Hebben ze conclusies getrokken op slechte fotos ? :/

[ Voor 19% gewijzigd door Rmg op 16-09-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
SinergyX schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:24:
Met een stevige pincet, heel veel geduld en het risico dat je voor het leven scheel blijft kijken is het wel mogelijk... ik heb door de jaren heen een handjevol moederborden met verbogen pinnen weten te repareren. Maar de kans dat er wat afbreekt bestaat ook, dat gebeurd in de meeste gevallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
popie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:11:
Wel typisch dat ze hem dan niet even geprobeerd hebben of die het ook doet daar als ze toch al bezig waren. Maar waarom RMA doen als je hem niet eens geprobeerd hebt?

En als de bord echt stuk ie zou je het toch wel moeten weten zelf ook lijkt mij als die verbrand ruikt.
Omdat ik al problemen had voor de gebogen pins. Daarbij heb ik geen vertrouwen meer in de bord en wil ik niet dat hij straks mijn CPU ook nog eens om zeep helpt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Rmg schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:17:
Mja ik geloof er dus geen reet van dat ze de socket vervangen hebben, een relatief dure socket er af halen en terugsolderen? ja het kan, er zijn bga repair opties maar welke oekel doet dat nou voordat hij zeker weet dat je betaald gaat krijgen voor zijn reparatie

Of dat het terug buigen zo netjes lukt betwijfel ik ook ten zeerste

Aan de andere kant het is wel hetzelfde bord zo te zien :? ik vind het maar een rare situatie 8)7

Hebben ze conclusies getrokken op slechte fotos ? :/
Hij gaf aan dat ze voor ongeveer 50 euro eerst gingen kijken of ze het terugkonden buigen en daarna zouden ze de socket vervangen.

Dat bedrag vond ik te hoog daarvoor ga ik het eerst zelf wel proberen. Maar nu krijg ik hem hem dus zo terug. En tuurlijk is het raar dat hij die extra test niet even doet. Ik bedoel CPU erin/stroom en booten.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15

Nemesizz

Untouchable

Heb zelf het idee dat moederbord RMA's tegenwoordig wel heel makkelijk worden afgewezen. Hoor (of zie, leest het vaak op forums) het in elk geval steeds vaker.

Collega van m'n broer had laatst ook een moederbord RMA gestuurd. RMA werd afgewezen omdat er contactpinnen (wat ik begreep ergens van het frontpanel, powerswitch of iets dergelijks) zou zijn afgebroken, dus nog geen eens socket pinnen. Bord weer terug, niks aan te zien, geen defecte of afgebroken pinnen. Tja wat moet je dan?

Laatst al dat ene bord van Jism, amper te zien maar klein beetje koelpasta op de socket, word RMA meteen afgewezen.

Kromme socket pins (bij LGA uiteraard), je mag haast wel met een camera filmen als je een bord uit de verpakking haalt, of bij een defect in de verpakking stopt om te laten zien dat die rot pinnen niet krom waren terwijl je met dat bord bezig was. Want kan zo zijn dat er een stagiare even onhandig was op de RMA afdeling (of een werknemer die af en toe wat ruig omspringt met spul) pinnen krom, en kun je zelf voor de kosten opdraaien omdat een RMA word afgewezen. Probeer dan maar te bewijzen dat jij het niet gedaan hebt.

Misschien ook wel het gevolg van mensen die er (te vaak) misbruik van hebben gemaakt. Even bord uitproberen, niet al te netjes mee om springen, en dan weer opsturen (wet kopen op afstand misbruiken bijvoorbeeld). Of gewoon zelf vernield hebben (zware overklok / overvolt / verkeerd aansluiten) en dan als zogenaamd DOA opsturen.

Nouja, zie het helaas dus steeds vaker...je zou zowat huiverig worden om een moederbord RMA te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:07
Waarschijnlijk gewoon gefixed met terugbuigen - als je het bord al eenmaal hebt liggen en de apparatuur bij de hand hebt (microscoop en stapels/fijne pincetset) dan is dat niet heel veel moeite - dat ze je dan nog even 50 euro proberen af te troggelen voor iets wat ze al hebben gedaan is wel een beetje naar! Zeker als ze claimen dat als het niet lukt de socket te vervangen - want klaarblijkelijk was het al gelukt!

Ooit vergelijkbaar geval met afuture gehad, toentertijd heel erg netjes opgelost
We hebben het retourneerde moederbord uit uw RMA XXX hier ontvangen en gecontroleerd. Hieruit is het volgende resultaat gekomen:

Bij ontvangst: fysieke schade aan socket, verbogen/afgebroken pinnetjes (zie foto's). Dit betreft een type schade welke niet binnen de garantie valt.

Socket uit coulance zo veel mogelijk gerepareerd. 1 pin bleek helaas afgebroken. Desondanks POST test ok, bord start naar behoren bij gebruik van alle aanwezige geheugensloten, PCIe slot en uitgangen voor GPU op processor functioneren probleemloos. Burn-in test ok (zie screenshot).

Aangezien het moederbord het na reparatie en controle het uiteindelijk weer naar behoren deed, hebben we deze klaar gelegd en kan deze afgehaald worden. We zullen hiervoor in dit geval geen verdere kosten rekenen

[ Voor 5% gewijzigd door ufear op 16-09-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Krijg nu de optie om het oude te testen en het nieuwe terug te sturen binnen 14 dagen.

Punt is dat ik gewoon vrijwel 99% zeker weet dat het moederbord niet goed is. Ik heb nog gevraagd of een tweede RMA zit had, maar ondanks hersteld zeiden ze dat er dan toch nog schade is en dat de RMA zal worden afgekeurd door de fabrikant.

Voor de duidelijkheid, De RMA was ingediend omdat ik via breadboarding met alleen CPU/PSU en moederbord het systeem niet kan booten. Alle leds branden en de powerknop reageert niet. Pas na diverse malen indrukken stroom eraf / erop dan springt hij ineens spontaan aan (als ik geluk had) met een Power Surge error. Ik had zelf het vermoeden dat het kwam door een aantal BIOS updates. Specs staan verder in mijn sig.

De gebogen pins komen gewoon door mij tijdens het inpakken dat geef ik ook toe. Het beschermkapje moet er namelijk op en niet tussen :X :F

Wat ik dan niet snap is dat ze het blijkbaar hersteld hebben en nu aangeven dat er toch nog schade zichtbaar blijft en de RMA dus alsnog zal worden afgewezen. Betaal ik dan die 50 euro voor alleen de socket herstel ? Dat is toch best krom...

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 12:23 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48

BCC

Ik zou proberen zelf via Asus garantie te halen: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 16-09-2016 12:21 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Net al geprobeerd. Het serienummer ingevoerd en daarop kreeg ik een melding dat ik dit met de leverancier moet afhandelen.
Sorry, dit specifieke product kan niet worden verwerkt via de website. We adviseren u contact op te nemen met uw punt van aankoop voor de garantieafhandeling.

[ Voor 22% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 12:36 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48

BCC

Vroeger kon je aangeven dat je er met de leverancier niet uit komt. Is dat niet meer? Bel/mail ze anders even.

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 16-09-2016 12:30 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
BCC schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:29:
Vroeger kon je aangeven dat je er met de leverancier niet uit komt. Is dat niet meer? Bel/mail ze anders even.
Ga ik zo doen

Inmiddels gebeld maar dan wordt je verwezen naar de website om een mail te sturen wat ik nu net heb gedaan.

Het is een laatste poging....

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 13:03 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frostbite schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:24:
[...]

Hij gaf aan dat ze voor ongeveer 50 euro eerst gingen kijken of ze het terugkonden buigen en daarna zouden ze de socket vervangen.

Dat bedrag vond ik te hoog daarvoor ga ik het eerst zelf wel proberen. Maar nu krijg ik hem hem dus zo terug. En tuurlijk is het raar dat hij die extra test niet even doet. Ik bedoel CPU erin/stroom en booten.
Zo raar is dat helemaal niet. Jij geeft duidelijk aan niet te willen betalen voor die service, dan kun je ook niet verwachten dat ze het wel doen 8)7
Frostbite schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:16:
Krijg nu de optie om het oude te testen en het nieuwe terug te sturen binnen 14 dagen.

Punt is dat ik gewoon vrijwel 99% zeker weet dat het moederbord niet goed is. Ik heb nog gevraagd of een tweede RMA zit had, maar ondanks hersteld zeiden ze dat er dan toch nog schade is en dat de RMA zal worden afgekeurd door de fabrikant.
Als de pinnen inderdaad er zo bij stonden zoals op de oorspronkelijke foto van hierboven heeft je CPU slecht contact gemaakt. Er gaat erg veel vermogen over die lijntjes naar de CPU. Als dat de verkeerde kant op gaat krijg je kortsluiting. Dat kan prima onderdelen van je moederbord roosteren. Terugbuigen pinnetjes is in dat geval optisch mooi, maar gaat niets oplossen. Nu, kan zijn dat dat hier niet het geval is, maar dat is zo goed als niet meer aan te tonen.
De gebogen pins komen gewoon door mij tijdens het inpakken dat geef ik ook toe. Het beschermkapje moet er namelijk op en niet tussen :X :F
Hier heb je helaas waarschijnlijk je eigen ogen vergooid. Binnen garantieperiode ligt de bewijslast bij twijfel bij de leverancier, maar als jij een bord aanlevert met allemaal kromme pinnen heeft hij alle bewijs die hij nodig heeft om te zeggen dat de schade zelf veroorzaakt is. Het is natuurlijk zuur als jij zeker weet dat dat niet zo is, maar dat kan niemand nog aantonen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
dion_b schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:03:
[...]

Hier heb je helaas waarschijnlijk je eigen ogen vergooid. Binnen garantieperiode ligt de bewijslast bij twijfel bij de leverancier, maar als jij een bord aanlevert met allemaal kromme pinnen heeft hij alle bewijs die hij nodig heeft om te zeggen dat de schade zelf veroorzaakt is. Het is natuurlijk zuur als jij zeker weet dat dat niet zo is, maar dat kan niemand nog aantonen :o
Lullig maar waar. Zolang de pinnen verbogen zijn is het bord klinisch dood en valt er niets te testen. Ik vind het eerlijk gezegd best netjes dat de leverancier heeft aangeboden om tegen betaling de pinnen terug te buigen. Want daarmee zijn ze eigenaar van een probleem dat ze niet hebben veroorzaakt met het risico dat ze uiteindelijk toch een geheel nieuw moederbord moeten vergoeden.

Stel je koopt een auto en er komen bubbeltjes in de lak. Je spreekt met de dealer af dat de auto onder garantie word overgespoten. Vervolgens rij jij op weg naar de spuiter door eigen schuld die auto in puin.
Dan krijg je dus geen nieuwe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:03:
[...]

Zo raar is dat helemaal niet. Jij geeft duidelijk aan niet te willen betalen voor die service, dan kun je ook niet verwachten dat ze het wel doen 8)7
Klopt waarschijnlijk was hij al bezig om te herstellen toen ik zei dat ik dat niet wilde. Had ik langer gewacht dat had hij het waarschijnlijk ook al getest. Ik verwacht dus niets ...
Als de pinnen inderdaad er zo bij stonden zoals op de oorspronkelijke foto van hierboven heeft je CPU slecht contact gemaakt. Er gaat erg veel vermogen over die lijntjes naar de CPU. Als dat de verkeerde kant op gaat krijg je kortsluiting. Dat kan prima onderdelen van je moederbord roosteren. Terugbuigen pinnetjes is in dat geval optisch mooi, maar gaat niets oplossen. Nu, kan zijn dat dat hier niet het geval is, maar dat is zo goed als niet meer aan te tonen.
Wat ik zei de CPU zat er goed in en viel netjes in de socket. Zo heel dat hij is heb ik hem er ook weer uitgehaald. Het verbuigen is pas na het inpakken.
Ik zeg niet dat het niet zo is dat geef ik ook toe.
noguru schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:20:
[...]
Lullig maar waar. Zolang de pinnen verbogen zijn is het bord klinisch dood en valt er niets te testen. Ik vind het eerlijk gezegd best netjes dat de leverancier heeft aangeboden om tegen betaling de pinnen terug te buigen. Want daarmee zijn ze eigenaar van een probleem dat ze niet hebben veroorzaakt met het risico dat ze uiteindelijk toch een geheel nieuw moederbord moeten vergoeden.

Stel je koopt een auto en er komen bubbeltjes in de lak. Je spreekt met de dealer af dat de auto onder garantie word overgespoten. Vervolgens rij jij op weg naar de spuiter door eigen schuld die auto in puin.
Dan krijg je dus geen nieuwe auto...
Waarschijnlijk is Asus gewoon heel strict in RMA aanvragen dat leverancier wel een zeer strenge controle uitvoeren. Tuurlijk was het netjes dat ze die reparatie aanboden, maar het bedrag was gewoon (te) hoog.

Om jouw voorbeeld aan te halen heb ik (klant) een auto met een uitvallende motor. Importeur wil alleen autos in perfecte staat omruilen. Dealer controleert de auto en constateert er een lampje kapot is en kan dit voor 50 euro herstellen. Klant gaat niet akkoord en vervangt zelf het lampje met als gevolg dat de dealer de auto niet meer als perfect kan aanbieden aan de importeur. Klant krijgt auto terug met ander lampje maar dealer geeft aan dat de importeur hem nu alsnog niet meer kan omruilen. Klant heeft nog wel zijn auto met lampje maar nog steeds met uitvallende motor.

Kromme metafoor maar stel nou dat het moederbord boot met een processor dan heb ik nu toch geen garantie meer. In het geval van mijn fotos moet je dan toch wel erg goed kijken wil je zien dat ze zijn teruggebogen...

[ Voor 36% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2016 14:45 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Frostbite schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:32:
[...]

Om jouw voorbeeld aan te halen heb ik (klant) een auto met een uitvallende motor. Importeur wil alleen autos in perfecte staat omruilen. Dealer controleert de auto en constateert er een lampje kapot is en kan dit voor 50 euro herstellen. Klant gaat niet akkoord en vervangt zelf het lampje met als gevolg dat de dealer de auto niet meer als perfect kan aanbieden aan de importeur. Klant krijgt auto terug met ander lampje maar dealer geeft aan dat de importeur hem nu alsnog niet meer kan omruilen. Klant heeft nog wel zijn auto met lampje maar nog steeds met uitvallende motor.

Kromme metafoor maar stel nou dat het moederbord boot met een processor dan heb ik nu toch geen garantie meer. In het geval van mijn fotos moet je dan toch wel erg goed kijken wil je zien dat ze zijn teruggebogen...
Inderdaad een kromme metafoor, goed dat je het zelf zegt :)

Je haalt mijn voorbeeld niet aan maar maakt er een compleet ander voorbeeld van. Een voorbeeld dat niet met je situatie overeenkomt. Verbogen pinnen is iets anders dan een lampje dat het niet doet. Het is realistischer als je van het lampje een rokende motor maakt en erbij zegt dat je zonder olie hebt gereden.

De pinnen lijken nu best goed te zijn, op je foto, maar dat zegt niet alles. Je weet niet zeker dat er geen boot is door die pinnen en of dat ooit helemaal goed komt. Dat kan niemand meer garanderen, dus geen garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
onjuist. Hij zegt zelf dat de verbuiging van de pinnen bij het inpakken voor de RMA is gebeurd en dus nooit aangestaan heeft met cpu en stroom op de (verbogen) pinnen... rijden zonder olie is er dus niet bij.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Sorry, maar jij staat nu jij volledig in je recht. Jij hebt namelijk geen toestemming gegeven tot reparatie, daar zijn zij zomaar vanuit gegaan. Ik zou dit persoonlijk niet accepteren en het is een hele rare manier van service verlenen.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
"gratis gerepareerd" wie weet doet die het nog, eventueel verkopen op tweakers en dit vermelden: cpu pinnen waren verbogen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Ik kijk wel even wat ik met het mb ga doen. Na het ontvangen van een ander moederbord en alles weer in elkaar zetten precies hetzelfde probleem weer. Ik vermoed dat de voeding defect of te laag is. Alles brand wel maar het systeem boot niet.

Zo te zien was er dus niets mis met het moederbord. Ik kan het nieuwe weer terugsturen maar aangezien deze beter uit testen komt hou ik hem maar en gaat de oude weg.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1