Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iMac verbonden met PC via rechtstreeks Ethernet voor 3D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle,

Mijn vraag
Is het mogelijk om via mijn iMac een teamrender te starten met Cinema4D op een rechtstreekse verbinding tussen mijn iMac en PC?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Cinema 4D, Ethernet kabel van 1.0Gbps

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een rechtstreekse verbinding gemaakt dus ik kan al wel bestanden uitwisselen. Alleen als ik mijn WiFi uitzet van mijn iMac dan zie ik in Cinema 4D(pc) dat de iMac niet meer mee kan renderen. Misschien is het helemaal niet mogelijk maar als iemand zegt van heb je dat aangezet of gevinkt let me know!

Voordat iemand nog zegt sluit ze allebei rechtstreeks op de router. Ik woon met meerder inwoners in een gebouw en helaas kan ik geen kabel trekken naar de onderste buren! :) Vandaar dat ik de Ethernet kabel nu rechtstreeks op de computers heb zitten.

Grz _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 22:04 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-09-2016 19:33)

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:31

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ook is get van belang dat beide apparaten een vast-ip adres hebben, anders kan je ze nooit vinden. Als je ze direct aansluit is er geen dhcp server voor ip-adressen, dus moet je zelf wat invullen.

Bijvoorbeeld:
Pc:192.168.0.10
Mac: 192.168.0.11

Bij subnet<nog wat>: 255.255.255.0

En bij standaard gateway: Het adres van een van de apparaten, bijvoorbeeld: 192.168.0.10

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

koop een switch

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Voor zover ik weet: 1gb standaard staat toe 1:1 te verbinden zonder switch.
Ook geen speciale cross cable nodig

De NETWERK interface in je computers/apparaten moet 1Gbit zijn.
Een kabel van 1GBit.. mja als je niet ook een NETWERK interface hebt van 1GBit gaat het niet werken zonder switch.

[ Voor 44% gewijzigd door MrMonkE op 16-09-2016 00:55 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • Beste antwoord

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:31

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ook is get van belang dat beide apparaten een vast-ip adres hebben, anders kan je ze nooit vinden. Als je ze direct aansluit is er geen dhcp server voor ip-adressen, dus moet je zelf wat invullen.

Bijvoorbeeld:
Pc:192.168.0.10
Mac: 192.168.0.11

Bij subnet<nog wat>: 255.255.255.0

En bij standaard gateway: Het adres van een van de apparaten, bijvoorbeeld: 192.168.0.10

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Het is gelukt met inderdaad op beide computers een andere IP te gebruiken! En het werkt super!