Zit nu al een tijdje na te denken over een Nas/Plex media server. Ik wil er graag zelf 1 bouwen en ben van plan gebruikt te gaan maken van Freenas.
Heb nu een week rondgekeken op dit forum maar kom er nog niet helemaal zelf uit. Heb gelezen dat je 2000 passmark score moet hebben per 1080p stream voor Plex dus daar kan ik nog wel redelijk uitkomen.
Mijn vraag is of het systeem ik heb samengesteld heb geschikt is hiervoor of dat jullie een veel beter idee hebben. Ben namelijk vrij nieuw in de Nas/server wereld. Heb wel ervaring met Pc's bouwen. Dit is mijn lijstje
Heb nu Freenas op een virtuele machine draaien om er mee te kunnen spelen en zo het te leren kennen. Als je jullie nog goede tips hebben voor tutorials of dergelijke, ik hoor het graag.
Als dit niet het goede forumtopic is waar moet ik deze vraag dan plaatsen.
Bij voorbaat dank.
Menno
Heb nu een week rondgekeken op dit forum maar kom er nog niet helemaal zelf uit. Heb gelezen dat je 2000 passmark score moet hebben per 1080p stream voor Plex dus daar kan ik nog wel redelijk uitkomen.
Mijn vraag is of het systeem ik heb samengesteld heb geschikt is hiervoor of dat jullie een veel beter idee hebben. Ben namelijk vrij nieuw in de Nas/server wereld. Heb wel ervaring met Pc's bouwen. Dit is mijn lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 4 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,50 | € 278,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,50 | € 87,50 |
| 1 | Sharkoon Internal USB3.0 adapter | € 4,95 | € 4,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 669,20 | |
Heb nu Freenas op een virtuele machine draaien om er mee te kunnen spelen en zo het te leren kennen. Als je jullie nog goede tips hebben voor tutorials of dergelijke, ik hoor het graag.
Als dit niet het goede forumtopic is waar moet ik deze vraag dan plaatsen.
Bij voorbaat dank.
Menno