Toon posts:

Welke videokaart voor oudere pc met strategy games?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik wil nu de herfst en winter er aan zit te komen weer wat gaan gamen op mijn pc. Ik had altijd een game pc, heb die vorig jaar geupgrade en aan mijn zoon gegeven.

Nu wil ik mijn oudere pc voorzien van een videokaartje om zelf ook weer wat te kunnen gamen. Ik vraag wat advies voor een gamekaart.

Ik heb een e5700 processor op 3.0Ghz en er zit 4GB geheugen in en er draait windows 10 op.
Games die ik o.a. gekocht heb op steam en wil spelen zijn wat ouder zoals civilization 5, age of wonders, company of heroes, europe universalis, tropico 3, warhammer 40.000. Het zou leuk zijn als ik elders scroll oblivion kan spelen, maar dat is denk ik wat zwaar voor wat ik heb.

Ik wil de pc verder niet upgraden, geen extra geheugen erin bijvoorbeeld.

Ik had een geforce 210 kaartje erin om youtube in hd te kijken, maar die heb ik vorige maand aan een overbuurjongetje gegeven waarvan de ouders her zwaar hebben en nu kan hij met mijn zoon minecraft spelen.

Ik denk zelf dat een nieuwe geforce 210 net niet krachtig genoeg is en ik zie op sites voor rond de 50 euro een geforce gt 610 staan. Is dat een goede keuze of adviseren jullie wat anders? Ik wil maximaal 100 euro eraan uitgeven.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-09-2016 09:50)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:55
Een E5700 met een HD 7950? Met een i5 750 heb je al een bottleneck, laat staan een Core 2 Duo.

Ik zou hier niet teveel geld meer in steken. Je cpu is al enorm achterhaald. Een kaartje ala gtx 560 of HD 5770 ofzo is wss al overkill.

Alle reacties

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 15:35
Koop een 2e hands gamekaart. Blijf weg bij de 210 610 en 710's. Dat is pure bagger. Civ5 gaat die CPU ook niet leuk vinden.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wellicht advies wat ik 2e hands ongeveer moet zoeken? Ik game al jaren niet meer, het is daarom lastig het uit te zoeken. Ik vind het wat zonde om per ongeluk een veel te krachtige kaart te kopen als mijn cpu en geheugen wat mager zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 20:47 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 15:35

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Heb je ook een voeding in de pc zitten waarmee je die HD7950 kunt aansluiten? Die heeft namelijk 2x pci-e 6 pins stroomaansluiting nodig.
Zo te lezen vermoed ik dat dit niet het geval is.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000790430.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 21:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:55
Een E5700 met een HD 7950? Met een i5 750 heb je al een bottleneck, laat staan een Core 2 Duo.

Ik zou hier niet teveel geld meer in steken. Je cpu is al enorm achterhaald. Een kaartje ala gtx 560 of HD 5770 ofzo is wss al overkill.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Een nVidia 750TI is een mooi kaartje. Rond de 75-80 euro. Of een 650Ti voor rond de 5 tientjes.

Kijk of je voor het verschil nog ergens een quad core kan vinden. Een Q9xxx series als je bord het aankan. Je mainboard vervangen gaat je je windows 10 kosten (als dat de upgrade was) dus dat is niet handig.

http://link.marktplaats.nl/m1087028883 Zoiets dus, CPU eraf, eigen CPU erop en voor 2 tientjes weer terug op mp. Als het past natuurlijk, maar dan moet je even kijken bij je mainboard.

Verwijderd

Topicstarter
Vergat te vermelden dat ik ga gamen in 1920 x 1080 resolutie, anders moet ik ook een nieuwe monitor kopen... het was eigenlijk niet de bedoeling een moederboard te gaan vervangen, ik wilde gewoon wat gamen naast de studie, het werk en gezin en het gaat wellicht om 3 uur gamen per week, dus het moet niet al te veel ombouwwerk worden.

Ik ga morgen even rustig met de tips en marktplaats aan de slag :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:58:
Heb je ook een voeding in de pc zitten waarmee je die HD7950 kunt aansluiten? Die heeft namelijk 2x pci-e 6 pins stroomaansluiting nodig.
Zo te lezen vermoed ik dat dit niet het geval is.
Nee, die voeding had ik wel, maar heb ik naar de nieuwe game pc van mijn zoon gedaan. Ik heb een standaard voeding. Ik zal morgen er even naar kijken, was wel handig geweest om bij mijn vraag te zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat op marktplaats te kijken en zag niet veel in de buurt, maar in de v&a van tweakers zie ik met jullie tips leuke opties. Ik bekijk morgen even mijn voeding, de tips hebben al reuze geholpen, top! Ik denk dat ik er zo al helemaal uit ben, ik zal morgen nog een keer lezen of er wat bijgekomen is en dan maak ik een keuze en die koppel ik nog even terug.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een nacht slapen heb ik de plannen gewijzigd na overleg met de kinderen. 100 Euro voor een kaart is toch wat veel als ik het afzet tegen dit:

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

We wilden de oudste ipad in ons gezin vervangen door een nieuwe, dat stellen we nu een half jaar uit en de 500 euro die ik daarvoor begroot had stop ik bij de 100 euro van de kaart, dan kunnen we het basis gamesysteem kopen en kan ik van mijn oude computer nog een mooie mame speelkast maken wat ik ook al een tijdje wil doen met mijn zwager (knoppen en joysticks hebben we al op ebay gekocht).

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
Lijkt mij een goede keuze. Dan kun je ook weer een hele tijd ertegenaan. Let wel op dat er wellicht nog verzendkosten en een Windows licentie (~30 euro pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM) bij moet waarmee je iets boven de 600 euro uitkomt.

Succes!

[ Voor 27% gewijzigd door Proteios op 16-09-2016 10:40 ]

Pagina: 1