Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor een "luxere" auto

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11 16:01
Hi allemaal :)

Aangezien jullie mij in een oudere topic erg goed hebben geholpen (aankoop Renault Clio RS Sport uit 2001) wil ik nu gaan kijken voor een wat luxere auto.

Qua performance kan er bijna niks tegen de Clio op (prijklasse), maar het vaak rijden over hobbelige wegen en trillende interieur gaan mij meer en meer ergeren.

Nu heb ik al wat onderzoek gedaan voor een goede "replacement", maar toch wil ik jullie mening weten.

Auto's die in mijn ogen vrij luxe zijn voor hun prijs:

- Alfa Romeo GT
- Hyundai Coupe 2.0 (2002 - ??)
- Fiat Stilo Abarth

Bovenstaande vooral luxer (interieur) en hopelijk ook wat fijner om in te rijden. Nu weet ik dat de Fiat Stilo Abarth probleem auto's zijn voor zover ik hoor van iedereen. Die staat ook onderaan mijn lijstje :+ :+

Iemand die nog een auto (merk) weet die wat luxer is?

Eisen:

- sportieve auto (geen auto die maar 70pk etc heeft)
- luxe interieur/exterieur
- Het liefst hatchback, maar dit hoef niet
- Auto die comfortabel is om in te rijden
- 3500 - 4000 (budget)

Alvast bedankt !

Verwijderd

Budget?

• Knamix
Aangepast en in de OP neergezet
Max 3500-4000

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20
Als dit de 3 alternatieven zijn zou ik in de Clio blijven rijden en nog even doorsparen om eerlijk te zijn.

Je wil geen Renault meer?

Verwijderd

In die prijsklasse: Lexus IS200.

Heerlijek 6-cilinder, 2.0L met 155 pk. Achterwielaandrijving.

• Knamix
JaMaaT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:23:
Als dit de 3 alternatieven zijn zou ik in de Clip blijven rijden en nog even doorsparen om eerlijk te zijn.

Je wil geen Renault meer?
Als je mijn Clio bedoel dan nee :+ Hij MOET niet weg, maar als iemand geïnteresseerd is en hem wil overnemen gaat hij weg.

Als je in het algemeen Renault bedoel dan maak het niet veel uit. Ik wil vooral vooruit in het comfortabel rijden met daarbij wat meer luxe. Alle merken zijn welkom :D

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:55
Ik rij zelf een Alfa Romeo 147 2.0 liter (uit 2006) en zeer tevreden. Moet tegenwoordig voor de prijs wel mogelijk zijn!

• Knamix
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:24:
In die prijsklasse: Lexus IS200.

Heerlijek 6-cilinder, 2.0L met 155 pk. Achterwielaandrijving.
Is het onderhoud niet wat duur? :p

Ik zie ook vooral IS200 met tegen de 200xxx of meer tweedehands.

• Knamix
k_doorman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:25:
Ik rij zelf een Alfa Romeo 147 2.0 liter (uit 2006) en zeer tevreden. Moet tegenwoordig voor de prijs wel mogelijk zijn!
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken! Een vriend van mij heeft dezelfde auto (2001). Interieur is voor zijn tijd ver vooruit, maar het uiterlijk exterieur vind ik net wat minder. Vooral als ik kijk naar de GT :). Die zou ik persoonlijk eerder kiezen dan de 147

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

-tom-562

Oliesjeik

Volvo C70 of een Lexus IS200, dat zouden mijn keuzes zijn.
En ik verwacht dat een Lexus (of een C70) een stuk betrouwbaarder is dan een Fiat Stilo of een Alfa (en goedkoper in onderhoud)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Knamix schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:26:
[...]

Is het onderhoud niet wat duur? :p

Ik zie ook vooral IS200 met tegen de 200xxx of meer tweedehands.
Hahah, dat is veel minder dan het onderhoud van die Alfa 147 die je ziet zitten ;)

Een Alfa 147 is een hele slechte auto qua betrouwbaarheid, de IS200 een hele goede.

• Knamix
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:34:
[...]

Hahah, dat is veel minder dan het onderhoud van die Alfa 147 die je ziet zitten ;)

Een Alfa 147 is een hele slechte auto qua betrouwbaarheid, de IS200 een hele goede.
Ik denk dat je de GT bedoel? :p

I200 ziet er mooi uit, maar ik zie ze alleen staan voor 200xxx+ (kan een goed teken zijn gok ik?)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Fiat Stylo Abarth ver van wegblijven... dat is echt vragen om problemen, er zijn weinig auto's te vinden met een slechtere geschiedenis wat betrouwbaarheid betreft dan een Stylo Abarth.

Je wilt wel duidelijk een sportief/sneller model, maar hou er wel rekening mee dat dergelijke modellen vrijwel altijd steviger geveerd zijn en op hobbelige wegen altijd minder comfortabel zijn en dus ook trillend interieur.

Van je shortlist zou ik persoonlijk zeggen dat de Hyundai het meest interessant is, een Alfa is leuk maar kan erg in de kosten lopen.

Ik zie bijvoorbeeld ook nog Opel Astra GTC die in je prijsklasse vallen alhoewel die niet heel krachtig zijn, of een Peugeot 406 Coupe...

Maar eerlijk gezegd zo even rond gezocht op gaspedaal.nl met wat filters denk ik dat je met de Hyundai Coupe 2.0 een leuke auto hebt die goed presteert en in principe relatief lage kosten.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De Accord die ik heb, maar dan de pre-facelift, 2003-2006 vind je wel voor die prijs.

Edit: wel niet erg snel. Of je moest de type S nemen. Maar dat gaat moeilijk worden voor die prijs.

[ Voor 37% gewijzigd door Jellabie op 15-09-2016 21:36 ]

De Nederbelg !

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:21

NoFearCreations

3DPrint the world!

Een Volvo met een turbo. 850, V70, C70 T-5R of T-5. Veel luxe, snelheid en enorm betrouwbaar. En de 5-cilinder roffel is bijna niet te evenaren.

Alfa's zijn geweldige rijders auto's, heb er meerdere gehad. Maar van weg blijven als je niet te vaak wilt sleutelen.

Maar in de meeste van dit soort topics is een Volvo altijd het verstandigst, maar wordt ook altijd genegeerd.

---RAWE CEEK!!!---

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

DaWaN

'r you wicked ??

Ik weet vrijwel voor 100% zeker dat de Hyundai tegen gaat vallen: zelfs de V6 is traag en bij het zien van het interieur zullen de tranen je in de ogen schieten. Bovendien is de bouwkwaliteit van die Hyundais ook niet van het hoogste niveau: pas na 2005 is het in de buurt gekomen van de Japanners / Europeanen.

De Fiat zou ik ook ver vandaan blijven: die zijn niet betrouwbaar.

De Alfa GT zou te overwegen zijn, maar de Twinspark motoren willen nog wel eens drijfstangen verslijten. Voor de rest heb ik niet echt specifieke kennis van Alfa's, afgezien van het feit dat een 147 een heel andere klasse is dan een GT e.d.

Wat betreft de suggesties hier:
Ik rij zelf in een Lexus IS200 met 260.000 op de teller. Die auto is bij die kilometerstand echt nog niet op. Qua interieur, comfort en bouwkwaliteit zit het helemaal snor en voor jouw budget kun je een goed exemplaar kopen. Ook lijkt het redelijk te zijn wat je zoekt.
Dingen rijden super goed, sturen goed en zijn comfortabel tot hoge snelheden.
Hier een foto van de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rjlk02.jpg
Specifieke nadelen heeft zo'n IS200 ook wel hoor:
-Onderdelen zijn duur via officele wegen, maar genoeg spul via eBay UK e.d. te krijgen als je zelf klust
-Realistisch verbruik is iets van ~1:12 met rustige rijstijl.
-Niet de meest praktische auto, achterbank kan bijvoorbeeld niet plat

Als je serieus een IS200 overweegt wil ik je e.v.t. wel helpen met je zoektocht: ik heb er nu redelijk veel aan gesleuteld en ik heb veel exemplaren gezien. Ik weet waar je op moet letten bij de aankoop. Als je en goed onderhouden exemplaar kunt kopen voor rond de 4000 euro dan doe je daar geen verkeerde koop aan.

Toch is een IS200 ook weer niet het summum van prestaties en goedkoop rijden. Dus als je wat goedkoper wilt rijden en/of betere prestaties wilt kun je verder kijken.
Een Volvo zal wat goedkoper zijn om te rijden qua onderhoud en ook sneller zijn in een rechte lijn als er een turbo op zit. Een Volvo stuurt echter lang niet zo strak als een IS200, want die hebben voorwielaandrijving.
De Clio RS is ook écht wel sneller dan een IS200, dus daar ga je ook op inleveren.

Er zijn best wat opties (kijk gerust naar wat de andere(n) hier voorstellen), maar in deze prijsklasse zou ik toch de staat (van onderhoud) van de specifieke auto en de betrouwbaarheid als leidraad nemen voor je keuze!

Nog wat auto's waar je eens naar kunt kijken en kunt overwegen die nog niet genoemd zijn:
-BMW 3 serie / 5 serie
-Mercedes C klasse
-Mazda 6
-Toyota Avensis
-Subaru Legacy
-Saab 9-3 / 9-5

VAG heeft vast ook auto's, maar ben ik persoonlijk totaal geen fan van

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 15-09-2016 22:33 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Mijn aanbeveling zou ook een Volvo zijn. Geweldige auto's. Tijdloos design, praktisch, betrouwbaar, degelijk, veilig. De 5-cilinder is een fijne motor. Niet heel zuinig, maar je zal ergens op in moeten leveren. Aan de andere kant kan ik ook onderschrijven dat in elk geval de oudere S80 die ik rij, vrij vaag is qua sturen en qua pedaalgevoel. Heel veel feedback krijg je niet. Maar goed, dat is misschien anders op de wat snellere modellen.

Italiaanse auto's staan niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid, dus daar zou ik van weg blijven. Ze zien er meestal wel goed uit.

De Lexussen schijnen inderdaad lekker comfortabel en betrouwbaar te zijn, maar qua interieur wat verouderd.

• Knamix
DaWaN schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:24:
Ik weet vrijwel voor 100% zeker dat de Hyundai tegen gaat vallen: zelfs de V6 is traag en bij het zien van het interieur zullen de tranen je in de ogen schieten. Bovendien is de bouwkwaliteit van die Hyundais ook niet van het hoogste niveau: pas na 2005 is het in de buurt gekomen van de Japanners / Europeanen.

De Fiat zou ik ook ver vandaan blijven: die zijn niet betrouwbaar.

De Alfa GT zou te overwegen zijn, maar de Twinspark motoren willen nog wel eens drijfstangen verslijten. Voor de rest heb ik niet echt specifieke kennis van Alfa's, afgezien van het feit dat een 147 een heel andere klasse is dan een GT e.d.

Wat betreft de suggesties hier:
Ik rij zelf in een Lexus IS200 met 260.000 op de teller. Die auto is bij die kilometerstand echt nog niet op. Qua interieur, comfort en bouwkwaliteit zit het helemaal snor en voor jouw budget kun je een goed exemplaar kopen. Ook lijkt het redelijk te zijn wat je zoekt.
Dingen rijden super goed, sturen goed en zijn comfortabel tot hoge snelheden.
Hier een foto van de mijne:
[afbeelding]
Specifieke nadelen heeft zo'n IS200 ook wel hoor:
-Onderdelen zijn duur via officele wegen, maar genoeg spul via eBay UK e.d. te krijgen als je zelf klust
-Niet de meest praktische auto, achterbank kan bijvoorbeeld niet plat

Als je serieus een IS200 overweegt wil ik je e.v.t. wel helpen met je zoektocht: ik heb er nu redelijk veel aan gesleuteld en ik heb veel exemplaren gezien. Ik weet waar je op moet letten bij de aankoop. Als je en goed onderhouden exemplaar kunt kopen voor rond de 4000 euro dan doe je daar geen verkeerde koop aan.

Toch is een IS200 ook weer niet het summum van prestaties en goedkoop rijden. Dus als je wat goedkoper wilt rijden en/of betere prestaties wilt kun je verder kijken.
Een Volvo zal wat goedkoper zijn om te rijden qua onderhoud en ook sneller zijn in een rechte lijn als er een turbo op zit. Een Volvo stuurt echter lang niet zo strak als een IS200, want die hebben voorwielaandrijving.
De Clio RS is ook écht wel sneller dan een IS200, dus daar ga je ook op inleveren.

Er zijn best wat opties (kijk gerust naar wat de andere(n) hier voorstellen), maar in deze prijsklasse zou ik toch de staat (van onderhoud) van de specifieke auto en de betrouwbaarheid als leidraad nemen voor je keuze!

Nog wat auto's waar je eens naar kunt kijken en kunt overwegen die nog niet genoemd zijn:
-BMW 3 serie / 5 serie
-Mercedes C klasse
-Mazda 6
-Toyota Avensis
-Subaru Legacy
-Saab 9-3 / 9-5

VAG heeft vast ook auto's, maar ben ik persoonlijk totaal geen fan van
In iedergeval bedankt voor je aanbod! :). Zal het onthouden.

Wat betreft bovenstaande auto's (vooral VAG's) ben ik ook totaal geen fan van. Ze zien er leuk uit (vooral de BMW's uit 200x), maar hoor vaak horrorverhalen over roest en duur onderhoud :'(

• Knamix
NoFearCreations schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:51:
Een Volvo met een turbo. 850, V70, C70 T-5R of T-5. Veel luxe, snelheid en enorm betrouwbaar. En de 5-cilinder roffel is bijna niet te evenaren.

Alfa's zijn geweldige rijders auto's, heb er meerdere gehad. Maar van weg blijven als je niet te vaak wilt sleutelen.

Maar in de meeste van dit soort topics is een Volvo altijd het verstandigst, maar wordt ook altijd genegeerd.
Ik denk dat het vooral genegeerd wordt door de jongeren (Ik ben zelf 23... Hoor ik daar nog bij? :p) en die zien het als een merk voor ouderen. Net zoals Mercedes C-klasse en Saabs.

Ik ga wel even op Marktplaats snuffelen want een turbo spreekt me wel aan :D

• Knamix
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:57:
Mijn aanbeveling zou ook een Volvo zijn. Geweldige auto's. Tijdloos design, praktisch, betrouwbaar, degelijk, veilig. De 5-cilinder is een fijne motor. Niet heel zuinig, maar je zal ergens op in moeten leveren. Aan de andere kant kan ik ook onderschrijven dat in elk geval de oudere S80 die ik rij, vrij vaag is qua sturen en qua pedaalgevoel. Heel veel feedback krijg je niet. Maar goed, dat is misschien anders op de wat snellere modellen.

Italiaanse auto's staan niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid, dus daar zou ik van weg blijven. Ze zien er meestal wel goed uit.

De Lexussen schijnen inderdaad lekker comfortabel en betrouwbaar te zijn, maar qua interieur wat verouderd.
Bedankt voor je feedback! Ik zal eens even kijken naar Volvo's :9

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Ik zou bij dergelijke auto's voor jezelf niet alleen een aankoop prijs bepalen, maar ook een bedrag wat je maximaal uit wil geven per maand. Want wanneer je een dergelijke auto een jaar of 5 wil rijden, dan is de aanschafprijs maar aan fractie van wat je in die 5 jaar totaal uitgeeft.

Edit:
Let ook op je verzekering. Er zijn verzekeraars die een extra toeslag rekenen wanneer de auto meer dan X vermogen (100kw was dat bij mijn verzekeraar) heeft en de bestuurder nog geen 24 is. Daardoor betaalde ik voor mijn Impreza uit 2003 op mijn 19e €210,- per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door TheBrut3 op 16-09-2016 10:06 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
TheBrut3 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:20:
Ik zou bij dergelijke auto's voor jezelf niet alleen een aankoop prijs bepalen, maar ook een bedrag wat je maximaal uit wil geven per maand. Want wanneer je een dergelijke auto een jaar of 5 wil rijden, dan is de aanschafprijs maar aan fractie van wat je in die 5 jaar totaal uitgeeft.
Over het algemeen wel ja, tenzij je veel onderhoud zelf kunt doen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Bmw e39, meest comfortabele auto ooit gebouwd en voor een prikkie te krijgen. Geen pauperbak met 35inch velgen, maar gewoon met de originele 16inch velgen en bijbehorende luchtballonnen en je hebt eeb smooth ride zonder welk gekraak dan ook. Of een oudere volvo als de 740 of oudere jaren 80 mercedes.

Die ophangingen werden nog ontwikkeld op comfort en niet op kostenbesparing.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Ik zou kijken naar een E46 320i, 325i ofzo.

Heb zelf jarenlang een 320Ci gereden. Juist de combinatie van heel sportief kunnen rijden, maar ook best comfortabel. Dat heeft BMW als geen ander begrepen.

Betrouwbaarheid was ook bijna 100%. Alleen 1x was de accu dood bij -10 graden 's morgens. Dat kun je met iedere auto hebben.
Nu noem je wel dat je bent geïnteresseerd in betrouwbaarheid, maar hoe zit dat met onderhoudskosten? Je moet bij een 3-serie op leeftijd wel rekening houdem dat je jaarlijkse beurt + APK niet voor 200 euro klaar is.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Hoe is je budget qua maandlasten? Comfortabel is meestal ook zwaarder en daardoor gauw een slag duurder dan een Clio.

Hoeweel er zat auto's ook in een rechte lijn snel zijn, wordt het qua sturen een stuk minder.

Als je dat een belangrijke voorwaarde vind zou ik eerder naar BMW, Alfa, Honda kijken, of bijvoorbeeld een Focus ST.

Als sturen iets minder belangrijk is zijn er ook heel comfortabele turbo's van Volvo en Saab. Rijdt nu zelf een gekietelde 9-3 met 325Nm, erg comfortabel en tussen de 80-180 kan je heel veel mensen verrassen :D Enkeltje Italië is geen probleem en op de Autobahn leg je het alleen af tegen Audi RS'n en dergelijke!

Voor jouw budget is een 9-3 goed te vinden, voor de sportief sturende opties denk ik dat je toch gauw op wat hogere km-standen komt. Wel heel wat leuks te vinden in deze klasse!

• deSmit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-10-2020
De Volvo S40 Europa Sports editie is wel leuk. Het zijn vrij lichte auto's en ze liggen erg strak op de weg, dus je kunt er aardig mee de bochten door. De 2.0 (136pk) is onderin nogal underpowered, dus als je dat een probleem vindt moet je de turbo (163pk) nemen. De prijs ligt zo tussen de 2500 en 3500 euro voor een later bouwjaar en minder dan 2 ton. De betrouwbaarheid is ook prima in orde afgaande op het feit dat je ze vaak met meer dan 4 ton tegenkomt.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

BMW 3-serie (E46) kan ik beamen, heb zelf enige jaren in een 318d Touring (bj 2004, gekocht met 28K op de klok) gereden en hoewel de auto best wel basis was, reed het wel heel prettig en dagelijks woon-werk verkeer op 180+ km/uur kruis snelheid was totaal geen probleem. (Ik woonde en werkte in Duitsland). Ik heb meer als 120k op de teller erbij gezet en nooit enig probleem gehad.

Als je wat anders wilt rijden wat ook zeker "luxer" is en ook wel wat meer als 70 pk heeft, dan zou je ook naar een Saab 9-3 Sport Sedan Aero kunnen kijken. Ik rij nu al een paar jaar Saab en ik wil voorlopig zeker niets anders. Ik raad je wel aan om enkel naar de Aero modellen te kijken, die hebben de perfecte combinatie van looks, luxe en performance.

Ook een 9-5 (van voor de Dame Edna facelift) vind ik ook heel mooi om te zien.. alleen de 9-3 is een flink stuk sportiever. De 9-5 is dan wel weer veel luxer, de 9-3 Sport Sedan, en dan met name de Aero, is dan toch wel weer wat harder afgeveerd.

Ga je voor een < 2006 model, dan komt de 9-3 Aero met een 2 liter turbo blok dat er standaard 210 pk en 300 Nm uitperst. Vooral in de tussen acceleratie van 80 naar 120 of 100 naar... "iets harder dan 100" ;) gaat de 9-3 er als de brandweer vandoor, dankzij de TD04 turbo, dezelfde die je ook onder de kap van een Subaru Impreza WRX vindt.

Ga je voor een 2006 model, dan heeft de 9-3 Aero een 2.8 liter V6 turbo blok met 250 pk en 350 Nm en de Turbo X special edition van 2008-2010 perst 280 pk en 400 Nm uit datzelfde blok alhoewel ik niet denk dat je een V6 Turbo Aero gaat halen met je budget (en dan al zeker niet een Turbo X).

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.io/exd97pvml/Aero93005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.io/cj6p0ngil/IMG_9019.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• PimEffting
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-11 15:47
Zou geen Fiat Stilo Abarth nemen. Mijn vriendin heeft er 1tje gehad en die had toch wel wat (elektronische) problemen. Reparaties zijn dan snel kostbaar.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Wat mij opvalt is dat je aangeeft een sportieve auto te willen, maar je Clio te stuiterig vindt omdat je veel op klinkerwegen rijdt. Dan moet je eigenlijk ver wegblijven van auto's met een sportonderstel, en valt alles van je eigen shortlist af. Zo'n Lexus, Saab of Volvo is dan wel weer prima.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Abarth vergeten. Als je een goede luxe auto wilt kom je uiteindelijk in die prijsklasse toch bij een e39 uit als je geen concessies wilt doen. De enige auto die ik echt aanraad.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

RedHat schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:32:
Abarth vergeten. Als je een goede luxe auto wilt kom je uiteindelijk in die prijsklasse toch bij een e39 uit als je geen concessies wilt doen. De enige auto die ik echt aanraad.
Dan mag de Volvo S80 ook op het lijstje gezet worden. Met dat budget denk ik wat minder risicovol

Vaak bu'j te bang!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Nadeel van "sportieve" wagens is dat ze vaak ook zo gereden worden vooral door de petjes.
Die wil je echt niet hebben, dus goed opletten en zoeken naar nette modellen.
Zijn echt nog wel te vinden met een beetje geduld.

Wat ik zelf ervaren heb is dat je met een meer comfortabele wagen ook anders gaat rijden en minder het sportieve opzoekt (ik heb zelf een Maxima 3L V6 gehad en met pijn in mijn hart weg moeten doen en daarin was het alleen maar cruisen terwijl de V6 toch echt wel van toeren hield).
Voor mij is het inmiddels heel duidelijk, cruisen en comfort boven prestaties. Scheelt je in onderhoudt (sportieve rijstijl is nu eenmaal duurder) en waarschijnlijk ook bekeuringen.
En je kan zelfs met de comfortabele wagens best goed uit de voeten mocht het een keertje nodig zijn alleen het bochtenwerk daar leggen ze het natuurlijk af tegen de sportieve versies.

Mijn profiel op Discogs

• Knamix
cooolkast schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:45:
Hoe is je budget qua maandlasten? Comfortabel is meestal ook zwaarder en daardoor gauw een slag duurder dan een Clio.

Hoeweel er zat auto's ook in een rechte lijn snel zijn, wordt het qua sturen een stuk minder.

Als je dat een belangrijke voorwaarde vind zou ik eerder naar BMW, Alfa, Honda kijken, of bijvoorbeeld een Focus ST.

Als sturen iets minder belangrijk is zijn er ook heel comfortabele turbo's van Volvo en Saab. Rijdt nu zelf een gekietelde 9-3 met 325Nm, erg comfortabel en tussen de 80-180 kan je heel veel mensen verrassen :D Enkeltje Italië is geen probleem en op de Autobahn leg je het alleen af tegen Audi RS'n en dergelijke!

Voor jouw budget is een 9-3 goed te vinden, voor de sportief sturende opties denk ik dat je toch gauw op wat hogere km-standen komt. Wel heel wat leuks te vinden in deze klasse!
Nja... Heb er in 3 maanden al 1500 euro in reparaties ingestopt :(

Nu is het wel aannemelijk voor een auto met 135xxx kilometers (D-riem + grote beurt en dan nog kleine dingen zoals fuseekogels etc).

Ook ben ik ongeveer 300+ aan benzine kwijt per maand. Vind ik dat erg? Niet echt :), maar als er een auto is die voor hetzelfde geld me meer comfort kan bieden dan ja graag >:)

• Knamix
tazzman schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:47:
BMW 3-serie (E46) kan ik beamen, heb zelf enige jaren in een 318d Touring (bj 2004, gekocht met 28K op de klok) gereden en hoewel de auto best wel basis was, reed het wel heel prettig en dagelijks woon-werk verkeer op 180+ km/uur kruis snelheid was totaal geen probleem. (Ik woonde en werkte in Duitsland). Ik heb meer als 120k op de teller erbij gezet en nooit enig probleem gehad.

Als je wat anders wilt rijden wat ook zeker "luxer" is en ook wel wat meer als 70 pk heeft, dan zou je ook naar een Saab 9-3 Sport Sedan Aero kunnen kijken. Ik rij nu al een paar jaar Saab en ik wil voorlopig zeker niets anders. Ik raad je wel aan om enkel naar de Aero modellen te kijken, die hebben de perfecte combinatie van looks, luxe en performance.

Ook een 9-5 (van voor de Dame Edna facelift) vind ik ook heel mooi om te zien.. alleen de 9-3 is een flink stuk sportiever. De 9-5 is dan wel weer veel luxer, de 9-3 Sport Sedan, en dan met name de Aero, is dan toch wel weer wat harder afgeveerd.

Ga je voor een < 2006 model, dan komt de 9-3 Aero met een 2 liter turbo blok dat er standaard 210 pk en 300 Nm uitperst. Vooral in de tussen acceleratie van 80 naar 120 of 100 naar... "iets harder dan 100" ;) gaat de 9-3 er als de brandweer vandoor, dankzij de TD04 turbo, dezelfde die je ook onder de kap van een Subaru Impreza WRX vindt.

Ga je voor een 2006 model, dan heeft de 9-3 Aero een 2.8 liter V6 turbo blok met 250 pk en 350 Nm en de Turbo X special edition van 2008-2010 perst 280 pk en 400 Nm uit datzelfde blok alhoewel ik niet denk dat je een V6 Turbo Aero gaat halen met je budget (en dan al zeker niet een Turbo X).

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor je suggestie! Hoewel ik eerder genoemde auto's heb opgezocht op marktplaats hebben ze 9/10 allemaal boven 2 ton gelopen... Zeker in mijn budget.

Nu is dus mijn vraag: Moet ik me blind staren op kilometerstand of is dat iets wat minder belangrijk is?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:39:
[...]

Nja... Heb er in 3 maanden al 1500 euro in reparaties ingestopt :(

Nu is het wel aannemelijk voor een auto met 135xxx kilometers (D-riem + grote beurt en dan nog kleine dingen zoals fuseekogels etc).
Vind je dat echt? Ik rijd een auto met 350k+ km op de teller en heb nog nooit 1500 euro in 3 maanden tijd moeten uitgeven. Ik rijd een Saab 9-5 2.3t op LPG G3 uit 1999 die misschien eens 1500 euro waard is, dus of je zoveel geld moet uitgeven is sowieso de vraag...
Ook ben ik ongeveer 300+ aan benzine kwijt per maand. Vind ik dat erg? Niet echt :), maar als er een auto is die voor hetzelfde geld me meer comfort kan bieden dan ja graag >:)
Ik sluit me aan bij tazzman: een 9-3 Aero biedt je de juiste combinatie tussen prestaties en comfort. Een sportonderstel wil je duidelijk niet en ik denk dat je met dit budget ook ver weg moet blijven van auto's die door "petjes" gereden worden. Dus geen GTI's, geen BMW's, geen snelle Audi's, geen verlaagde Honda's... Zo'n Saab is een ontzettend ondergewaardeerde auto en zo'n turbomotor vind ik echt heerlijk rijden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:08
Knamix schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:44:
[...]

Bedankt voor je suggestie! Hoewel ik eerder genoemde auto's heb opgezocht op marktplaats hebben ze 9/10 allemaal boven 2 ton gelopen... Zeker in mijn budget.

Nu is dus mijn vraag: Moet ik me blind staren op kilometerstand of is dat iets wat minder belangrijk is?
Als je die kilometerstand deelt door de leeftijd van de auto, valt het veelal nog wel mee wat zo'n auto per jaar heeft gereden. Daarbij komt ook dat het vaker langere afstanden op de snelweg zijn; dus wordt alles beter warm dan met het rijden van kleine stukjes. Dus nee, een hoge kilometerstand is in principe niet erg. Ik zou eerder kijken naar de onderhoudshistorie :)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:22

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb het idee dat 200 dk voor een Saab en met het juiste onderhoud geen probleem zou moeten zijn.

• Knamix
De Saab 9-3 1.8t spreekt mij meer en meer aan als ik er naar kijk :). Alleen het interieur valt in mijn ogen een "beetje" tegen.

Nu heb ik zelf geen ervaring met Saab en kennissen/familie zeggen weer van "nee niet doen, Saab is failliet etc etc.". Nu heb ik op internet gezocht en ik zie alleen dat ze overgenomen zijn?

Indien ik dus voor een Saab ga kijken... Is er dan iemand die even mee wilt gaan die wat meer verstand heeft van Saabs/auto's? :). In ruil voor een krat bier o.i.d. :)

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:16

Metalfreak

Hoije woh!

DaWaN schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:24:
Wow, dat lukt me écht niet. Ik blijf altijd rond de 1:10 zitten, hoe ik er ook mee rijd.

Maar verder, inderdaad, erg betrouwbare wagen en daardoor eigenlijk heel goedkoop qua onderhoud. Ik heb er nu zo'n 80.000km mee gereden (van 133.000 naar 213.000) en meer dan wat standaard slijtageonderdelen (banden, remmen, bougies en 1x distributieriem) heb ik echt niet hoeven vervangen. Kosten van een beurt zijn ook niet hoger dan die van een groot model Toyota bij de lokale Toyota-specialist.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Knamix schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:28:
De Saab 9-3 1.8t spreekt mij meer en meer aan als ik er naar kijk :). Alleen het interieur valt in mijn ogen een "beetje" tegen.

Nu heb ik zelf geen ervaring met Saab en kennissen/familie zeggen weer van "nee niet doen, Saab is failliet etc etc.". Nu heb ik op internet gezocht en ik zie alleen dat ze overgenomen zijn?

Indien ik dus voor een Saab ga kijken... Is er dan iemand die even mee wilt gaan die wat meer verstand heeft van Saabs/auto's? :). In ruil voor een krat bier o.i.d. :)
Ik heb zelf eerst 3 jaar in een 1.8t gereden uit 2003 voordat ik overstapte op een 2.0T Aero uit 2005. Een Vector / Aero is het "GTI" model van de Saab 9-3 en de 9-5.

Saab bestaat niet meer. Het is van Scania naar GM gegaan en van GM naar Spyker en van Spyker naar NEVS - een Chinees bedrijf dat de 9-3 wilde omtoveren in een EV en deze in China op de markt wilde bringen. Alleen dat project was vanaf het begin al gedoemd ... de 9-3 is een ontwerp uit 2002 en totaal ongeschikt voor een EV, GM wilde absoluut niet dat hun technologie verdween naar China waardoor NEVS voor veel onderdelen een vervanging moet zoeken en NEVS raakte in de financiele problemen. Grappig detail is wel dat NEVS hun 9-3 EV wilde financieren met de verkoop van nieuwe 9-3 Aero's en er zijn dus inderdaad in 2014-2015 compleet nieuwe 9-3's gemaakt en verkocht. Overigens trok Scania ook de licentie in om "hun" rode Griffin te gebruiken, zodat NEVS alleen auto's met een zwart/silver "SAAB" logo kon verkopen maar niet met het echte Saab logo.

Maakt het wat uit dat Saab's niet meer gemaakt worden? Nee. Er is dan weliswaar geen echt Saab dealer netwerk meer maar er zijn in Nederland een flink aantal Saab specialisten te vinden die dezelfde service kunnen bieden als de toenmalige Saab dealer - en waarschijnlijk nog wel veel beter ook.

Qua onderdelen hoef je je ook geen zorgen te maken. Toen GM de Saab holding verkocht, en deze bijna direct koppie onder leek te gaan, heeft Saab Automobile Parts zich afgesplits met dank aan Zweedse overheid steun. Dat was overigens geheel zelfbelang van Zweden aangezien de Zweedse Politie een groot gebruiker is/was van de Saab 9-3 en Saab 9-5.

Saab Automobile Parts maakte alle onderelen voor de Saab holding maar is ook onderdelen voor andere merken gaan maken en gaat daarom als Orio AB door het leven. Via het dealer netwerk van Orio (d.w.z. officiele GM dealers en Saab specialisten) is alles nog nieuw te krijgen - van dashboard knopjes tot complete blokken en versnellingsbakken.

Ik raad je wel aan om eens op het Nederlandse Saab Forum te kijken ( http://www.saabforum.nl/ ) en op het Amerikaanse Saab Central ( http://www.saabcentral.com/) ... daar kan je heel veel lezen en vragen over Saab's kopen, waar je op moet letten, en zelfs complete Saab's kopen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Knamix schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:21:
Hi allemaal :)

Aangezien jullie mij in een oudere topic erg goed hebben geholpen (aankoop Renault Clio RS Sport uit 2001) wil ik nu gaan kijken voor een wat luxere auto....
In je topic Eerste sportieve auto hebben we geprobeerd je goed te helpen maar je kocht toch een auto waar je nu al vanaf wilt omdat die je niet bevalt en al een flink bedrag aan onderhoud heeft gekost.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
BMW E46/E39.

Onverwoestbare blokken, comfortabel, sportief en zeer veel kennis/onderdelen aanwezig voor deze 2 modellen.

• Knamix
Zojuist mijn auto verkocht voor 2750 (Clio RS). Nu ben ik weer eens gaan kijken en de 207 van Peugeot spreekt me wel aan (looks en ook bouwjaar/verbruik).

Het gaat dan om de Peugeot 207 1.6 vTi. Iemand hier ervaring mee?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
E46 lekker laten staan, Ik heb zo'n 2 jaar een 328i gehad. Ondanks dat ie in perfecte optische staat verkeerde(zowel interieur als exterieur), waren eigenlijk alle standaard kwaaltjes en achterstallig onderhoud wel aanwezig, of zaten er aan te komen. Denk hierbij aan de shitload aan ophangrubbers en kogelgewrichten in het onderstel en aandrijflijn. Vanos problemen, CCV problemen, vacuum problemen. De onderdelen zijn op zich niet duur, maar er is vaak speciaal gereedschap nodig en/of veel demontage werk alvorens er zaken vervangen kunnen worden.
Voor mij was dat geen probleem, ik sleutel graag en mijn vader was BMW monteur. Maar voor iemand zonder kennis, kan het een dure aangelegenheid worden. En zo ben ik meerdere E46's tegengekomen die volgens de eigenaar technisch perfect waren maar waarbij je in 1 oogopslag diezelfde problemen er zo uit kon vissen.
Daarnaast hoge wegenbelasting en hoog brandstofverbruik.

Mijn E46 reed echter heerlijk, maar hij zat in een leeftijd waarbij de over engineering van BMW toch parten begon te spelen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Knamix schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:16:
Zojuist mijn auto verkocht voor 2750 (Clio RS). Nu ben ik weer eens gaan kijken en de 207 van Peugeot spreekt me wel aan (looks en ook bouwjaar/verbruik).

Ja, prima kleine auto in vergelijkbare categorie als die Clio...

Je wilde toch meer luxe? Dan ga je het niet in een soortgelijke koekblik vinden :o

Maar goed, ik sluit me hierbij aan:
Obelink schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:10:
[...]
In je topic Eerste sportieve auto hebben we geprobeerd je goed te helpen maar je kocht toch een auto waar je nu al vanaf wilt omdat die je niet bevalt en al een flink bedrag aan onderhoud heeft gekost.
Vorige keer luisterde je totaal niet naar alles wat afweek van je vooringenomen ideeen, en het gaat deze keer net dezelfde kant op. Ik ga hier iig geen tijd in steken voor je.

Oslik blyat! Oslik!

• Knamix
dion_b schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:51:
[...]

Ja, prima kleine auto in vergelijkbare categorie als die Clio...

Je wilde toch meer luxe? Dan ga je het niet in een soortgelijke koekblik vinden :o

Maar goed, ik sluit me hierbij aan:

[...]

Vorige keer luisterde je totaal niet naar alles wat afweek van je vooringenomen ideeen, en het gaat deze keer net dezelfde kant op. Ik ga hier iig geen tijd in steken voor je.
In mijn vorige topic wou ik een sportieve auto met wat paardenkracht. Hoewel de auto niet werd voorgesteld door een Tweaker zelf, waren ze toch vrij positief over de Clio die ik zelf voorstelde ;). Ik heb bijna nergens gelezen (in mijn oude topic) dat het een barrelbak was met problemen etc.

Dus om dat te zeggen dat ik niet luisterde..? Nee. Tenzij ik duidelijk in mijn topic heb gezegd: "De eerste de beste auto die wordt genoemd neem ik. Ook al vind ik het niks". En daar is deze topic ook niet voor bedoeld. Ik vraag naar meningen over verschillende auto's zoals nu met de 207.

Ook lees ik overal dat het een degelijke auto is. Interieur staat mij aan en exterieur ook. Misschien is het in jouw ogen een koekblik... Maar wel een koekblik die minimaal 5 jaar ouder is dan de Clio die ik nu heb. En met extra functies :+

Geen probleem als je je tijd hier niet aan wilt besteden. Ik word tot nu toe nog prima geholpen _/-\o_

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Knamix schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:50:

Geen probleem als je je tijd hier niet aan wilt besteden. Ik word tot nu toe nog prima geholpen _/-\o_
Ik heb weinig met autos maar wat mij betreft is dat niet de manier waarop een forum werkt. Als dit een pc vraag was zou ik als ervaringsdeskundige op een paar kleine gebiedjes nu snel mijn vingers in mijn oren stoppen en doorlopen.

Nofi verder.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

DaWaN

'r you wicked ??

Knamix schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:21:
Eisen:
- sportieve auto (geen auto die maar 70pk etc heeft)
- luxe interieur/exterieur
:N

Om maar even de wikipedia te quoten:
The Peugeot 207 met with somewhat mixed reviews, facing criticism for the design of its interior, for the quality of its gearbox, and for the vagueness of its handling, with the latter two extending even to the GTI version.[3][4] In the words of Autocar magazine, "the Peugeot 207 hatchback is safely-played and as such lacks charm, verve and difference".
Het is alles behalve een 'luxe' auto, het is een budget auto. Bovendien is het een relatief zware auto voor zijn klasse waardoor de prestaties niet fantastisch zijn.
Ook heeft zo'n ding een Prince motorblok en die kunnen nog wel eens problemen hebben met de distributieketting.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:58

Jah, maar ik zou er niet voor gaan als je een luxere auto wil
Begrijp me goed, de 207 rijdt prima verder en heeft opzich leuke dingen, maar het is hedendaags een beetje 'meh' en een luxe auto kan je het niet noemen

Daarnaast is de auto best zwaar voor het vermogen wat je met zo'n VTi hebt

Qua ketting hoef je niet zo bang meer te zijn, dit is inmiddels verholpen en gelde eigenlijk voornamelijk voor de THP motoren (150pk)

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:17

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Wanneer je een 2ehands auto koopt blijf je tegen het probleem onderhoud aanlopen. Vooral als de vorige eigenaar het niet zoveel interesseerde, zolang die maar reed.
Waarom ga je niet in een wat opgeleukte diesel rijden? Ik rijd zelf in een golf 2 uit '84 wat 0 comfort geeft maar met de 1.9tdi uit een golf 3 die erin ligt verbaas je menig persoon met de acceleratie.
Het liefst een auto kopen waar net de distributieketting/riem vervangen zijn en ook net wat rubbers vervangen zijn. Wanneer degene waarvan je hem koopt vrolijk aan je verteld dat hij amper onderhoud heeft gehad de afgelopen 2-3 jaar dan is dit een slechte voorspelling van de toekomst!

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Een Subaru Forester, die heb je in ook Turbo uitvoering, erg betrouwbaar, ruim en sommige modellen ook erg luxe uitgevoerd (panoramadak, leren bekleding ect..).

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Het is lastig om snelheid, luxe, betrouwbaarheid en een niet al te belachelijk hoge km stand te combineren binnen je budget.

misschien dat dit iets is.... http://www.autowereld.nl/...uto-19746003/details.html

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaWaN schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:22:
[...]

[...]

:N

Om maar even de wikipedia te quoten:
Precies dit. Dit is nu weer een van die vele topics hier op T.net waar iemand eigenlijk al lang weet wat hij wil, maar hoopt dat het advies daarbij aansluit. Ik kan luxe en Peugeot 207 echt niet met elkaar rijmen hoor. De 207 is geen slechte auto, maar om het nou een sportieve luxe auto te noemen... Het is op beide fronten een matige auto. Waarom dan juist deze auto kiezen? Ik snap het echt niet. Er zijn legio luxe en snelle auto's genoemd hierboven, wat is er mis met die dat je vindt dat de Peugeot 207 erbovenuit stijgt? :D

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 29-09-2016 23:06 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Een peugeot 206?! Dat lijkt in niets op wat je zegt te zoeken. Slechte optie dus.
Pagina: 1