Kan ik erachter komen wat een trojan virus heeft gedaan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SjardWillems
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-10 14:40
Mijn vraag:

Vandaag liep mijn computer vast en deed ie even niets. Hierna heb ik windows defender laten lopen met een volledige scan en daaruit kwam dat er een trojan virus op mijn computer zat.

sinds ik natuurlijk mijn gegevens wil behouden en op reageren mocht er iets gestolen zijn ( indien mogelijk) dan wil ik dat weten.

Dus; is er een mogelijkheid om erachter te komen wat het virus heeft gedaan, mocht het wat gedaan hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10

Beste antwoord (via SjardWillems op 15-09-2016 21:10)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou het helemaal op safe spelen: backup maken indien je die nog niet hebt (en in dat geval aanleren dat wel te doen), die bestanden daarna met (eventueel meerdere/verschillende) scanners controleren op virussen, en je PC een volledige schone install geven. Je weet namelijk niet hoelang het virus al verscholen is alvorens het actief werd en er blind van uitgaan dat het verwijderd is kun je eigenlijk ook niet meer.

Alle reacties

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:13
Je zou in ieder geval op internet kunnen opzoeken wat de specifieke trojan horse doet en dus wat er waarschijnlijk gebeurd is.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan checken op verschillen tussen je huidige config en een recente backup.

Acties:
  • Beste antwoord

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou het helemaal op safe spelen: backup maken indien je die nog niet hebt (en in dat geval aanleren dat wel te doen), die bestanden daarna met (eventueel meerdere/verschillende) scanners controleren op virussen, en je PC een volledige schone install geven. Je weet namelijk niet hoelang het virus al verscholen is alvorens het actief werd en er blind van uitgaan dat het verwijderd is kun je eigenlijk ook niet meer.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Upload een bestand eens. Ik kan het analyseren voor je als je wilt. Doe dan uitgebreid verslag in dit topic voor wie geïnteresseerd is.