Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenWRT TL-WR1043ND op hetzelfde netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:16
Op de standaard router/modem van KPN (h220n) is het wifi signaal ronduit slecht te noemen, mijn gedachte was om er een router achter te zetten om het signaal te verbeteren. Toen heb ik de TL-WR1043ND aangeschaft en deze verbeterde het bereik maar niet genoeg om het oude signaal uit te zetten. Omdat ik niet wist hoe/dat je beide op hetzelfde SSID kon zetten, heeft het jaren gedraaid als twee losse netwerken.

Nu er steeds meer devices op het netwerk komen die aan één netwerk hangen werd het steeds vervelender om steeds te moeten wisselen. Nu ben ik al dagen aan het proberen om de TP (die draait op OpenWRT) als accespoint voor hetzelfde netwerk in te stellen als het netwerk van de KPN router. Voor zover ik weet zou ik dan de TP op hetzelfde subnet krijgen als de KPN router en vervolgens de DHCP server uitzetten.

De KPN router zit op subnet 192.168.2.x en zit zelf op 192.168.2.254. De TP zit standaard op 192.168.1.1 en die stel ik in op 192.168.2.1. Op de KPN staat de DHCP uitgave van 192.168.2.2 tot 192.168.2.252. Verder komt de uitgaande lijn van de KPN binnen op de WAN poort van de TP, ook een inkomende LAN poort geprobeerd maar dit zorgde er voor dat er helemaal geen signaal binnenkwam.

9 van de 10 keer was de uitkomst na het veranderen van het subnet dat de TP niet meer reageerde en gereset moest worden. Die éne keer dat het wel werkte bleef hij IP's uitgeven terwijl DHCP uitstond en ook op de KPN router werden geen nieuwe IP's uitgegeven.

Is er iets mis met mijn redenatie of gaat er iets anders fout?

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WR1043ND moet je via LAN, niet WAN aansluiten op de h220n. Als dat niet werkt staat de DHCP server op de WR1043ND nog aan...

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 16-09-2016 00:23 ]

Oslik blyat! Oslik!