Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Convertible/hybride] Wat is wijsheid?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 15:32
Mijn vraag
Na van veel verschillende apparaten (tablet, laptop, vaste pc) gebruik te hebben gemaakt wil ik het grootste gedeelte gaan vervangen door één apparaat. De voorkeur ligt hierbij bij een convertible/hybride laptop.

Daarnaast vraag ik mij af of een Intel Core m3 of m5 serie mij wel genoeg performance biedt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het zwaarste wat ik op dit moment af en toe gebruik is GIMP. Verder voor de rest is het niet zoveel bijzonders. Voornamelijk office en internet zaken. Op dit moment heb ik een Intel Core i5-4460 in mijn vaste pc zitten. Het zou mooi zijn niet al te veel terug te vallen in "voelbare" performance met de zaken welke ik gebruik.

Wanneer ik langere verhalen of iets dergelijks ga typen zal ik de convertible aansluiten op mijn beeldscherm (vga/hdmi/dvi), toetsenbord en muis (usb).

Aan welke eisen moet het voldoen
De volgende eisen heb ik met betrekking tot de convertible:
- tenminste 1920x1080 resolutie
- tenminste 128GB SSD
- tenminste 4GB geheugen
- Windows 10
- schermdiagonaal om en nabij de 13"

Wat ik al gevonden heb
Volgens verschillende review sites is de HP Spectre x360 een hele goede, maar hij is niet zo "bruikbaar" als tablet vanwege zijn gewicht.

Verder leek mij de Microsoft Surface Pro4 ook wel interessant, maar ik heb mijn twijfels bij het hardware programma van Microsoft en vraag me af hoe bruikbaar hij is als laptop.

Als derde en ook zeer interessant optie leek mij de Asus Zenbook Flip US360CA ook wel wat. Opvallend genoeg kan ik hier echter niet heel veel (onafhankelijke) reviews van vinden. Daarom vraag ik me hoe goed deze is.

Van het merk Lenovo ben ik niet zo'n fan met alle perikelen de laatste tijd, vandaar dat deze niet tussen de lijst staat. Dat gezegd hebbende: de splinternieuwe Lenovo Yoga Book ziet er wel erg interessant uit. Het is alleen de vraag of het typen op dat ding wat fatsoenlijk wil.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Alle reacties

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Mijn collega progammeert in Visual Studio met een Surface Pro, die hebben wel genoeg snelheid daarvoor. Volgens de Tweakers benchmarks in de review is hij sneller dan de Dell XPS 13 terwijl die op een zuinige i7 u processor draait.

Lenovo bezuinigt denk ik op bouwkwaliteit, ik heb zelf deze Lenovo geprobeerd maar ik vond het echt 3x niks.

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
EngelF schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:13:
Verder leek mij de Microsoft Surface Pro4 ook wel interessant, maar ik heb mijn twijfels bij het hardware programma van Microsoft en vraag me af hoe bruikbaar hij is als laptop.
Ik gebruik zelf de Surface Pro 4 (i5/8GB/256GB) en wil mijn bevindingen wel met je delen:

Surface Pro als laptop
Dit is me echt ontzettend meegevallen. Het toetsenbord is erg fijn en doet niet onder voor toetsenborden van 'echte' laptops (hiervoor had ik een Sony Vaio Pro 13). Het trackpad is ietwat klein, maar werkt zeer goed (voor mij de beste trackpad-ervaring op een Windows computer tot nu toe). Aan het formaat van het trackpad heb ik goed kunnen wennen. De Surface Pro staat niet zo stevig op je schoot als een echte laptop. Dit doe ik niet bijzonder vaak, en het is nog steeds goed te doen.

De hardware
Het apparaat is behoorlijk stevig en goed gebouwd. Bijna alle problemen die er aanvankelijk waren zijn inmiddels opgelost d.m.v. firm- en softwareupdates (ik heb op dit moment geen enkel probleem met de hardware). Wel heeft mijn scherm het op een gegeven moment begeven zonder aantoonbare redenen (het leek alsof de connector niet goed werkte). Het apparaat is toen omgewisseld voor een nieuwe en die werkt uitstekend.

• TheFirepit
Ik zit nog steeds erg te twijfelen en dan voornamelijk tussen de Asus en de Surface Pro 4.

Ben laatst bij de MediaMarkt geweest om met diverse modellen te spelen, maar de HP is voor mij afgevallen. Er is weinig mis mee, maar hij is te log om nog bruikbaar te zijn als tablet waardoor hij niet geschikt zal zijn voor mijn beoogde gebruik.

Ook denk ik dat de Core m3 serie wel krachtig genoeg is voor de activiteiten welke ik er op uit ga voeren.

Ik zag alleen dat de Kaby Lake serie wel wat krachtiger (voornamelijk op grafisch gebied) is dan de Skylake serie. Heeft iemand enig idee wanneer Kaby Lake in bijvoorbeeld de Asus zal zitten? Bij de buren (hardware.info) zag ik wel dat de UX360 serie er mee wordt uitgerust, maar nog niet wanneer.

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

EngelF schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:05:

Ik zag alleen dat de Kaby Lake serie wel wat krachtiger (voornamelijk op grafisch gebied) is dan de Skylake serie. Heeft iemand enig idee wanneer Kaby Lake in bijvoorbeeld de Asus zal zitten? Bij de buren (hardware.info) zag ik wel dat de UX360 serie er mee wordt uitgerust, maar nog niet wanneer.
Voor desktops komen de Kaby Lake processoren begin 2017 las ik net bij de buren ;)

De Surface Pro 4 heeft een hogere beeldschermresolutie, een iets snellere processor en is een halve kilo lichter. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt :)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
Als laptop is de Surface Pro 4 zeer bruikbaar. Ik heb zelf de Surface Pro 2, die een stuk kleiner is, maar nog steeds heel aardig als laptop werkt.
Nadeel is wel dat de surface behoorlijk duur is wanneer je een net wat krachtigere versie wilt, maar is wel lekker licht en het scherm is gewoon goed.

Qua GPU en CPU kracht van Kaby Lake is het nog gissen. Afgaande op de vorige iteraties van intel zou ik op cpu gebied niet veel meer dan 10% extra snelheid verwachten. De GPU is voor basistaken al heel behoorlijk, zelfs de HD4400 in mijn Surface Pro 2 draait alle basiszaken zeer goed.

• TheFirepit
Hoe goed werkt de Surface Pro 4 wanneer je hem op schoot gebruikt op bijvoorbeeld de bank samen met de type cover om wat te typen? Is dat wel te doen of staat hij dan erg instabiel?

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 18:05
Zo gebruik ik m constant. Ik zit altijd op de bank met de surface op schoot. Werkt perfect. Doordat je de stand traploos kan verstellen heb je altijd een hoek die goed voor jou werkt.

Ik was vantevoren erg bang voor de typecover omdat ik een zeikerd ben qua toetsenborden en trackpads verschrikkelijk vind. Maar de kwaliteit is erg goed van allebei.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
EngelF schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:53:
Hoe goed werkt de Surface Pro 4 wanneer je hem op schoot gebruikt op bijvoorbeeld de bank samen met de type cover om wat te typen? Is dat wel te doen of staat hij dan erg instabiel?
De kickstand van de surface is zo breed als de tablet zelf, en daardoor behoorlijk stabiel. In mijn ervaring is er qua stabiliteit niet veel onderscheid, qua comfort wel; omdat alle hardware in de tablet zit, wordt je schoot een stuk minder warm dan bij het gebruik van een conventionele laptop.
Pagina: 1