Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met een 4k scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Link:
http://www.laptopshop.nl/...023nl-stealth-pro-4k.html

Waarom maken ze laptops met 4k schermen als het toch niet rond de 60 FPS gaat behalen tijdens gamen?
Want het is tenslotte wel een "gaming" laptop.

En merk je uberhaupt wel een verschil met een 4k laptopscherm VS 1080p ? Qua beeld.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:06:
Link:
http://www.laptopshop.nl/...023nl-stealth-pro-4k.html

Waarom maken ze laptops met 4k schermen als het toch niet rond de 60 FPS gaat behalen tijdens gamen?
Want het is tenslotte wel een "gaming" laptop.

En merk je uberhaupt wel een verschil met een 4k laptopscherm VS 1080p ? Qua beeld.
waarom maken ze auto's die harder kunnen dan 130km/h ?:P

het verschil tussen 1080p vs 4k is wel degelijk aanwezig. misschien voor gamen niet heel nuttig, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere applicaties zijn die er wel gebruik van kunnen maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:09:
[...]

waarom maken ze auto's die harder kunnen dan 130km/h ?:P

het verschil tussen 1080p vs 4k is wel degelijk aanwezig. misschien voor gamen niet heel nuttig, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere applicaties zijn die er wel gebruik van kunnen maken ;)
Dus eigenlijk heeft het voor gamen helemaal geen nut omdat het niet aankan blijkbaar.

Is handig om te weten omdat ik in prive een laptop wil kopen die meer geschikt is voor gamen.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:12
Nvidia GeForce GTX 1060 review en Nvidia brengt GTX 10-serie desktop-gpu's uit voor laptops.

Zou dus zomaar kunnen dat gaming op 4K (met 30 fps) wel gaat lukken. Verder zie ik toepassingen voor algemeen computergebruik en fotobewerking. Voor gaming kan je 'm natuurlijk gewoon op Full HD zetten. De schaling gaat nl. prima lijkt me.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Uiteindelijk kan je games ook gewoon spelen op 1080p. iedere pixel word gewoon 4x ingekleurd met dezelfde kleur.

dat werkt meer dan prima, daar zal je het verschil niet zien tussen een native 1080p of een native 4k scherm op 1080p resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor op Engelse forums dat er scaling problemen zijn.

Maar als je Windows 1080p & het spel 1080p maakt in settings moet er geen problemen aanwezig zijn lijkt mij?

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:17:
Ik hoor op Engelse forums dat er scaling problemen zijn.

Maar als je Windows 1080p & het spel 1080p maakt in settings moet er geen problemen aanwezig zijn lijkt mij?
Het zal laptop- en driverspecifiek zijn, maar als het goed is levert 4K geen scaling problemen op als je op full-HD speelt. Elke 4 pixels worden dan namelijk 1 pixel. Met bijvoorbeeld een quad HD scherm (1440p) heb je bijvoorbeeld wel scaling problemen. Maar ik zou wat dit betreft wel op reviews en ervaringen met deze specifieke laptop afgaan.
Pagina: 1