Toon posts:

Dillema, keuzes uit drie VPN providers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik zit ergens een beetje vast. Ik heb mij veel verdiept in de VPN wereld en na vele revieuws lezen ben ik tot conclusie gekomen dat deze drie VPN's veel gebruikt worden en over het algemeen positief beoordeeld werd.

1. NordVPN (Paname)
2. PIA (VS)
3. IPVanish. (VS)

Ze zeggen allemaal dat ze niet loggen. (lijkt me niet, er moet toch wel wat te loggen zijn? Server met server commnucatie e.d.?)

Twee zit in de VS. Heeft dat enige gevolgen?
En wat als ik betaal met PayPay of iDeal? Heeft dan VPN nog nut?

Maar eigenlijk heb ik een algemene vraag. Iemand bekend met één van deze drie?
Ik weet welke protocolen ze ondersteunen, maar kwa performance/security etc?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 15:36 ]

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 20:26

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ja, een provider die in de VS zit moet zich aan de Patriot Act houden. Al je informatie moet dus opvraagbaar zijn (en bijgehouden worden), of je wordt plat geprocedeerd.

Het is effectief mogelijk om helemaal geen logs bij te houden, je kiest er dan als provider voor om simpel geen logs te gebruiken/op te slaan.
Dat betekent echter niet dat er onderweg geen logs bijgehouden worden, enkel dat jouw VPN-provider dat niet doet.

Als je 100% anoniem wilt dan moet je al met BitCoin gaan betalen. Als je iets illegaals gaat doen - ze kunnen altijd wel achterhalen.

• Pa-Lu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 10:00
Volgens mij is het vestigingsland van NordVPN Panama?
Zie ook: https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Kevjoe schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:26:
Ja, een provider die in de VS zit moet zich aan de Patriot Act houden. Al je informatie moet dus opvraagbaar zijn (en bijgehouden worden), of je wordt plat geprocedeerd.

Het is effectief mogelijk om helemaal geen logs bij te houden, je kiest er dan als provider voor om simpel geen logs te gebruiken/op te slaan.
Dat betekent echter niet dat er onderweg geen logs bijgehouden worden, enkel dat jouw VPN-provider dat niet doet.

Als je 100% anoniem wilt dan moet je al met BitCoin gaan betalen. Als je iets illegaals gaat doen - ze kunnen altijd wel achterhalen.
Niet als je een bitcoin tumbling service gebruikt. Maar ik wil verder niemand op ideeen brengen. Een VPN provider is nooit 100% te vertrouwen. Dat is een afweging die je zelf moet maken.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ik pas het aan.

Verwijderd

Topicstarter
Kevjoe schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:26:

Thanks voor de heldere uitleg. Dus max veiligheid is er nooit. Ben ik dan zonder VPN toch beter af"?
Uiteraard, maar ik wil niet dat de NSA weet welke fetish ik heb.

Ik vraag mij af, wie zou in hemelsnaam mij gaan checken.
Wie zou zo iets doen? Ziggo? Omdat ik boos op een medewerker zou hebben gereageerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 15:38 ]

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 20:26

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

De kans dat de NSA jou interessant genoeg acht om op te zoeken wat jouw fetish is acht ik bijna 0%.

En ik betwijfel het dat een normale medewerker van Ziggo die informatie kan en mag inzien zonder dat dat geregistreerd staat..
Vergeet niet dat jij het recht hebt om alle informatie over jou op te vragen (je kan dus als je wil bij Ziggo inzage vragen). Dan weet je direct wat er te zien valt..

Verwijderd

Topicstarter
Kevjoe schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:46:
De kans dat de NSA jou interessant genoeg acht om op te zoeken wat jouw fetish is acht ik bijna 0%.

En ik betwijfel het dat een normale medewerker van Ziggo die informatie kan en mag inzien zonder dat dat geregistreerd staat..
Vergeet niet dat jij het recht hebt om alle informatie over jou op te vragen (je kan dus als je wil bij Ziggo inzage vragen). Dan weet je direct wat er te zien valt..
`
Doe ik als ik op mij zelf woon, woon nu nog bij mijn ouders.
Straks ziet paps het.

Maar hartelijk dank, ik leer veel van jou!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:12
Wat is het doel van je VPN? Wat wil je ermee bereiken?

Een VPN is een enorm flexibel middel om een aantal verschillende dingen mee te bereiken. Een paar voorbeelden:
  • Vanaf thuis gebruik maken van lokale diensten op het werk
  • Een extra laag encryptie toevoegen op onbetrouwbare lokale netwerken
  • IPv6 beschikbaar hebben op locaties waar dat anders lastig is
  • Meerdere fysiek gescheiden lokale netwerken tot een geheel maken
  • Anoniem proberen te zijn op het internet
  • Doen alsof je internetverbinding vanaf een andere locatie komt dan daadwerkelijk zo is
  • Vervelende firewalls van anderen omzeilen
Ikzelf gebruik een VPN die ik thuis zelf host voor een aantal van bovenstaande punten, en mijn werkgever heeft ook een VPN voor een deel van die punten. Geen enkele daarvan biedt anonimiteit. Die van mijn werk zelfs het tegengestelde ervan. Immers, mijn baas kan precies zien wanneer en waarvandaan ik inlog, en wat ik vervolgens doe. Maar ook iedereen die mijn verkeer tapt kan zien waar ik werk (ondanks de sterke encryptie, je ziet immers gewoon de bestemming van al het verkeer).

Ik krijg de indruk dat veel mensen een VPN proberen te gebruiken om een gevoel van veiligheid te creëren, zonder precies te weten hoe dit allemaal werkt. Maar een VPN is juist pas effectief als je precies weet wat je wilt bereiken, en op basis daarvan de juiste beslissing maakt.

Een willekeurige VPN van een vage provider maakt je misschien zelfs minder anoniem, omdat er een extra schakel in je internet-ketting komt die eventueel zou kunnen loggen of andere vervelende dingen zou kunnen doen. Daarnaast bereik je waarschijnlijk geen van bovenstaande punten. Misschien onbedoeld dat je internetverbinding ineens uit Panama komt, en je de Panamese versie van Netflix krijgt (of geblokeerd wordt). Sowieso zal je verbinding langzamer worden. Al het verkeer moet inmiddels langs een extra plek, en zeker als die niet in west-europa staat ga je dat enorm merken.

TL;DR Bedenk eens goed wat je precies wilt bereiken met je VPN, en biedt zo'n 3rd party provider dat wel?
Pagina: 1