"Opstartschijf vol" Maar nog 75GB vrij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Na 2 minuten begint mijn MacBook Air vast te lopen. Er komt dan een kopje in beeld "Opstartschijf vol". Ik kan het niet wegklikken en alles loopt vast. Het enige wat ik kan doen is de computer uitzetten. Ik heb al veel bestanden verwijderd maar dat helpt ook niet. Ik heb slechts 75,86GB van de 120,47GB in gebruik.

Weet iemand een oplossing?

Groeten,

Knut

Alle reacties

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Misschien dat een bepaald programma enorm veel data schrijft of werkgeheugen gebruikt. Kun je na het starten met Activiteitenweergave eens in de gaten houden welke programma’s qua werkgeheugen en schijfactiviteit opvallend actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:06
Zet je local timemachine backup eens uit:

Open het programma Terminal tik het volgende in:

sudo tmutil disablelocal

Voor daarna je wachtwoord in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:14

Joran

<3 natalee

debom schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:17:
Zet je local timemachine backup eens uit:

Open het programma Terminal tik het volgende in:

sudo tmutil disablelocal

Voor daarna je wachtwoord in.
Aanvulling hierop: Het schuifje in settings omhalen zou ook voldoende moeten zijn.

Je mac zet je backups voor timemachine weg op je eigen schijf voordat ze weg worden geschreven naar je externe backup. Finder ziet dit niet als ruimte bezet op je schijf, aangezien je systeem dit elk moment gewoon kan verwijderen.

Als je een programma als Disk Inventory X draait zal je ook zien dat een map is genaamd MobileBackups die veel en veel te groot is. Dit is de backupmap van je mac, deze bestanden gana naar je time machine als je je externe schijf aansluit.

Send me your gameboys