[VBA] Macro stopt voortijdig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Na 2 uur kijken geef ik het op.
Ik heb een excel blad met een macro,
die ziet er grofweg zo uit

verplaatst wat bestanden heen en weer aan de hand van wat je net inleest,
roep macro A aan. voer die uit,
Roep Macro B aan. Voer die uit.
Roep Macro C aan. Voer die uit.
Doe nog een berg dingen, begin opnieuw met macro A

Dat werkt al tijden prima zo.
Nu wil heb ik nog een macro D uitvoeren ( Veelmelderslijst maken Macro.xlsm)
via exact dezelfde procedure als de andere:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
FileCopy (DetailmacroLocatie + "Detailoverzicht.xlsx"), (VeelmelderLocatie + "invoer.xlsx")
            'run de macro
            Workbooks.Open (VeelmelderLocatie + "Veelmelderslijst maken Macro.xlsm")
            Workbooks("Veelmelderslijst maken Macro.xlsm").Activate
            Application.Run ("'Veelmelderslijst maken Macro.xlsm'!Veelmelder_overzicht_maken")
            MsgBox (VeelmelderLocatie + "veelmelders.xlsx")
            MsgBox (bedrijfsdirectory + "Veelmelderslijst " + BedrijfsNaam + " " + MonthName(Month(Date) - 1) + " " + CStr(Year(Date)) + ".xlsx")

FileCopy (VeelmelderLocatie + "veelmelders.xlsx"), (bedrijfsdirectory + "Veelmelderslijst ")

Hij laad ook die macro in en voert hem ook uit
maar daarna stop alles. De msgboxes worden al niet meer gegeven, ik krijg ook geen foutmelding ofzo
En ik snap maar niet wat er fout gaat.
dit is het laatste stukje code uit macroblad C
code:
1
2
  Workbooks("Veelmelderslijst maken Macro.xlsm").SaveAs ("veelmelders.xlsx"), FileFormat:=51
  Workbooks("veelmelders.xlsx").Close

Als ik die laatste close weghaal. voert hij wel de rest van de macro uit.
(alleen loopt hij dan natuurlijk wat later vast als ik hem weer opnieuw probeer te openen)

Google verwijst naar een probleem met de shift toets, maar die is niet ingedrukt.
danwel naar dat een macro stopt als het workbook waarvan die aangeroepen word closed (logisch)
Maar het workbook van waaruit de macro's worden aangeroepen blijft ook gewoon open.

Ik zie het echt niet. iemand die er licht op wil schijnen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Alle reacties

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

jjust

Het leven is een strijd

Gaat die workbook veelmelderslijst wel dicht of blijft die openstaan?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Nee. die gaat braaf dicht. ik heb dan alleen nog de originele workbook over die de macro opstarte.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

jjust

Het leven is een strijd

Misschien zijn onderstaand nog een oplossingsrichtingen?

Als dat het laatste stukje is waarom zou die dan verder moeten gaan?
Als je dat werkboek sluit is daarna wel het juiste werkboek geselecteerd waarmee je verder wilt gaan?
Weet je zeker dat er geen msgbox om input vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
jjust schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:20:
Misschien zijn onderstaand nog een oplossingsrichtingen?

Als dat het laatste stukje is waarom zou die dan verder moeten gaan?
Als je dat werkboek sluit is daarna wel het juiste werkboek geselecteerd waarmee je verder wilt gaan?
Weet je zeker dat er geen msgbox om input vraagt?
-Dit is het laatste stukje uit de Macro die is aangeroepen Vanuit de Hoofdmacro. daarna zou hij dus door moeten gaan met de hoofd Macro. (de eerstvolgende regel is een msgbox moeten geven). Maar dat doet hij dus niet. En daarna hoort hij nog 23 keer deze reeks af te gaan, maar dat doet hij ook niet :(

-Ja want dat is de enige die dan nog open is. Ik had al geprobeerd er meteen na de macro nog een workbook(hoofdmacro).activate in te zetten, maar die word ook niet uitgevoerd.

-Jup. Want voor die msgboxen er stonden was ik me aan het afvragen waarom de filecopy die er nu na staat niets deed :P.

IK heb nu Workbooks("veelmelders.xlsx").Close uit de aangeroepen Macro gehaald, en in de hoofdmacro geplaatst. Nu werkt alles weer, alleen ik snap nog steeds niet wat/waarom het fout gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 16-09-2016 11:34 ]