• rens534
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 09:25
Ik zoek een?
een draadloze headset voor het gamen, film kijken en muziek luisteren?

Wat is je budget?
rond de €100.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen specifieke voorkeuren ik heb altijd sennheiser gehad en dit is goed bevallen maar alles mag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
voor het gamen, met name lol, csgo, total war games en teamspek/skype. ook kijk ik regelmatig films en luister ik muziek.

ik heb zelf al rondgekeken en kwam uit op de corsair gaming void wireless. welke ook goed beoordeling heeft op tweakers. ik vond alleen de hoeveelheid headsets beperkt daarom de vraag of ik niks heb gemist/welke het beste is.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:55
Ik heb zelf ook de VOID, en daarnaast gebruiken we er twee op het werk voor muziek en om mee te bellen. Ik ben er zelf erg tevreden over. De accu gaat lang genoeg mee, de geluidskwaliteit is meer dan prima, hij verbindt vrij consistent en zit ook nog eens meer dan prima.
De RGB leds aan de zijkant slaan natuurlijk helemaal nergens op en heb ik meteen uitgezet, maar de ledjes op de mic arm zijn daarentegen wel erg nuttig.
Wat ook een leuke feature is die je bijna nergens in reviews tegenkomt is voice commands. Dit is een vinkje in de Corsair software waardoor je koptelefoon statusmeldingen/veranderingen doorgeeft met een zwoele vrouwenstem, in plaats van een serie onbegrijpelijke pieptoontjes.

Als ik een negatief punt moet noemen is het de 7.1 surround emulatie. Het kan aan mij liggen (of mijn spelinstellingen), maar ik vind alles vooral hol klinken als die feature aan staat, en ik kan nog steeds niet echt goed horen waar iemand zit.

Tweakers was in zijn review niet al te positief over de VOID wireless (met name de geluidskwaliteit), maar vergat daarbij te vermelden dat de headsets die beter klonken wired waren, en 1.5 a 2x zo duur. Imho geeft de review van de VOID series van Foritain een veel beter beeld.

I'm a photographer, not a terrorist

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb zelf de void wirelss rgb voor 90 euro op de kop getikt.
RGB functionaliteit vind ik bullshit, maar was gewoon een goeie deal.

Hij doet het goed genoeg. Geen slechte kwaliteit wat ik normaal wel altijd heb met draadloos. (geen ruis, echo of onder water geluiden).
Hij is ook zeer comfy omdat hij nauwelijks clampt. (na 2,5 uur begin ik hem te voelen). Hij is wel zwaar, dit voel je op de nek, maar geeft mij geen hoofdpijn.

Grote nadeel vind ik de geluidsweergave an sich. Die is op zijn best matig, zelfs met de nodige tweaks in de equalizer krijg je er gewoon geen goed geluid uit (goed genoeg voor gaming, maar niet voor audio/films)

Daarnaast lijkt hij problemen te hebben met teveel audio'lijnen' wanneer er in je game veel gebeurt (explosies, schoten, botsingen etc) en je een chat aan hebt staan raken er 'lijnen' ondergesneeuw/vervormd.
Accuduur zonder rgb is denk ik 16 a 20 uur. (rgb uit)

110 euro vind ik te duur, maar er is gewoon geen concurrentie (vergelijkbare kwaliteit onder of rond de 100 euro draadloos). Ikzelf vond comfort belangrijker dan geluidsweergave (heb daar een Beyer Dt770 voor) en het is voor mij de meest comfortabele headset/phones ooit. Nadeel is als je veel beweegd tijdens het gamen (racen met stuur bijv) dan zit hij niet heel stevig. Als je net als mij gewoon rustig op de bank zit, geen enkel probleem.

Aanradertje maar verwacht geen HIFI

7.1 Emulatie is inderdaad RUK, mijn advies ALTIJD UIT.

[ Voor 16% gewijzigd door eL_Jay op 15-09-2016 12:57 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
De void wireless ook gehad (en teruggestuurd) zeer matig geluid games gaan redelijk maar als je een beetje van muziek houd is deze echt niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens534
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 09:25
bedankt voor de reacties, ik heb besloten om hem te bestellen.