iPhone 6S serienummer niet uit te lezen bij Apple Store

Pagina: 1
Acties:

• Keni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 18:40
Mijn vriendin heeft een iPhone 6S van begin dit jaar. Ze heeft hem een keer op miracoleuze wijze laten vallen van 1 hoog, terwijl hij het daarna nog steeds deed (Op wat valschade bij de jackaansluiting na, dus eigenlijk heeft ze een iPhone 7).

Alleen een paar weken terug met een iOS update (Nee niet iOS 10, ik denk 9.3.5?) kreeg ze een zwart scherm en sindsdien gaat hij niet meer aan. Ook niet via iTunes of wat voor manier dan ook.

Bij de Apple Store konden ze serienummer niet uitlezen, dus kunnen ze niet vaststellen of het daadwerkelijk de iPhone is die op het doosje staat. Nu wordt de iPhone opgestuurd en is ze deze 10 werkdagen kwijt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Als ze de seriecode niet kunnen uitlezen, dan is dat toch niet het probleem van mijn vriendin lijkt mij? (Zit binnen jaar garantie) Ben ook bang dat ze uiteindelijk de valschade erbij gaan betrekken, alleen heeft dit er volgens mij niks mee te maken.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 16:09
Ben je echt naar een Apple Store geweest of naar een andere winkel?

Of de valschade er wel of niet mee te maken heeft, er is sprake van user abuse. Jij moet nu aan kunnen tonen dat dit er niks mee te maken had. Bedenk wel met valschade dat de schade ook erger kan worden na verloop van tijd. Ook kan tijdens een update een routine check uit worden gevoerd waardoor er mogelijk door de val een error ontstaat.

• Keni
Ja Apple Store amsterdam met afspraak. Zij konden de iPhone niet aan krijgen en geen seriecode uitlezen. Medewerker was overigens niet klantvriendelijk en luisterde nauwelijks. Zij ook gelijk waterschade vanwege een label dat rood is. Paar minuten later zei hij oh nee is waarschijnlijk verkeerd gegaan met de productie. (Vaag)

Vond het heel raar dat hij opgestuurd moest worden, omdat mijn ervaring met de Apple Store is dat ze het ter plekke voor je fixen..

Garantie betekent toch juist dat je niet hoeft aan te tonen dat het door jou komt, tenzij Apple dat kan bewijzen?

Tussen de val van de telefoon en het crashen tijdens de update zit trouwens een maand of drie/vier. Hoezo is het user abuse als het toestel ermee ophoudt tijdens het updaten?

[ Voor 13% gewijzigd door Keni op 15-09-2016 13:50 ]

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:51
Keni schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:45:

Garantie betekent toch juist dat je niet hoeft aan te tonen dat het door jou komt, tenzij Apple dat kan bewijzen?
Is het niet zo dat de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt, daarna bij de koper?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Keni schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:16:
Mijn vriendin heeft een iPhone 6S van begin dit jaar. Ze heeft hem een keer op miracoleuze wijze laten vallen van 1 hoog, terwijl hij het daarna nog steeds deed (Op wat valschade bij de jackaansluiting na, dus eigenlijk heeft ze een iPhone 7).

Alleen een paar weken terug met een iOS update (Nee niet iOS 10, ik denk 9.3.5?) kreeg ze een zwart scherm en sindsdien gaat hij niet meer aan. Ook niet via iTunes of wat voor manier dan ook.

Bij de Apple Store konden ze serienummer niet uitlezen, dus kunnen ze niet vaststellen of het daadwerkelijk de iPhone is die op het doosje staat. Nu wordt de iPhone opgestuurd en is ze deze 10 werkdagen kwijt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Als ze de seriecode niet kunnen uitlezen, dan is dat toch niet het probleem van mijn vriendin lijkt mij? (Zit binnen jaar garantie) Ben ook bang dat ze uiteindelijk de valschade erbij gaan betrekken, alleen heeft dit er volgens mij niks mee te maken.
Zij laat hem vallen en jij wil garantie? Die krijg je gewoon ongerepareerd terug met de reden schade door toedoen gebruiker. Daarnaast is de waterindicator al reden om reparatie te weigeren.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Keni schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:45:
Vond het heel raar dat hij opgestuurd moest worden, omdat mijn ervaring met de Apple Store is dat ze het ter plekke voor je fixen..
Welkom in de echte wereld.

Een iPhone uit elkaar halen, met al die minuscule onderdelen, is niet iets wat je doet terwijl de klant in je nek staat te hijgen. De Genius mensen zijn daar ook niet voor bedoeld, die kunnen een keer een eenvoudig ding repareren wanneer het softwarematig is, de rest, zeker met telefoons, ruilen ze om indien mogelijk.

En jou telefoon zal vast buiten de garantie vallen omdat die een keer een smakkerd gemaakt heeft. Men ketst op de meest simpele schades al garantie af, had je het toestel maar netter moeten behandelen.

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:13
Weet je zeker dat hij niet vastgelopen is? Ik heb nu in een paar jaar tijd 2x een situatie gehad dat ik dacht dat de iPhone kapot was. Het scherm bleef gewoon zwart en aanzetten lukte niet.

Door een harde reboot te forceren kreeg ik hem weer aan. Ik moest hiervoor enkele minuten zowel de home button als de power button ingedrukt houden. Dus véél langer dan die 10 seconden die hier normaal voor staan.

Op de volgende site staan nog wat tips van anderen https://nl.ifixit.com/Ans...rking...+What+should+I+do

[ Voor 6% gewijzigd door Sepio op 15-09-2016 18:24 ]

• Keni
De waterindicator zat niet goed door een productiefout, zei de Genius-medewerker. Maar eerst wou hij het al gelijk daarop gooien (niet letterlijk).

Snap heel goed dat een smakkerd eigen schuld dikke bult is, maar ben benieuwd of andere mensen ervaring hebben met de garantieregeling van Apple en of mensen tips hebben voor een zwart scherm die niet meer aan te krijgen is. Hebben andere mensen ook een zwart scherm die ze niet meer aankrijgen ongeacht wat? Hoe zou de valschade na drie maanden effect kunnen hebben op een iPhone die zijn iOS update?

Zal de tip proberen zodra de iPhone terug is Sepio, thanks!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Keni schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:00:
De waterindicator zat niet goed door een productiefout, zei de Genius-medewerker. Maar eerst wou hij het al gelijk daarop gooien (niet letterlijk).

Snap heel goed dat een smakkerd eigen schuld dikke bult is, maar ben benieuwd of andere mensen ervaring hebben met de garantieregeling van Apple en of mensen tips hebben voor een zwart scherm die niet meer aan te krijgen is. Hebben andere mensen ook een zwart scherm die ze niet meer aankrijgen ongeacht wat? Hoe zou de valschade na drie maanden effect kunnen hebben op een iPhone die zijn iOS update?

Zal de tip proberen zodra de iPhone terug is Sepio, thanks!
Dus, de iPhone valt, blijft werken. Na een update werkt hij niet meer. Waarschijnlijk was er na de val dus al wat kapot, en door bijvoorbeeld het updaten (waar m'n iPhone erg warm van wordt) gaat hij kapot. Ik denk dat het net het laatste zetje was wat nodig was om de iPhone te laten overlijden.

Met duidelijke valschade kan je je garantie wel vergeten, hij is nu opgestuurd naar het reparatiecentrum in Tsjechië vermoed ik, daar kijken ze er opnieuw naar. Kans is dan heel groot dat je een mailtje krijgt met dat hij ongeprepareerd terug komt. Je kan dan nog wel proberen je iPhone te laten swappen bij een Apple Store, kost een euro of 300 (http://www.iculture.nl/ti...-omruilen-garantie-apple/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keni
Inmiddels meer duidelijkheid. iPhone is opgestuurd naar reparatiecentrum met een verwachte prijsopgaaf van ik geloof 350 euro (gewoon een nieuw refurbished toestel). Mail gekregen met dat het is onderzocht en akkoord gegeven op reparatie wat 120 euro zou kosten + 25 verzendkosten.

Dag later mail van Apple dat toestel opgehaald kon worden in Apple Store. Apple medewerker keek in systeem en moest lachen en vond 120 euro een gek bedrag, want kreeg een refurbished nieuw toestel. Medewerker pakte pinapparaat om af te rekenen, maar moest weer gniffelen en zei dat er niet stond dat er betaald hoefde te worden. En toen liep hij weg.

Dus weet niet wat er is misgegaan, maar schade 0 euro en gratis refurbished toestel. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:30
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het serienummer staat ook op de simkaart tray!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keni
Het probleem was dat ze bij Apple moeten achterhalen wat het serienummer is. Een simkaart tray kan je ook in een andere iPhone stoppen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54
Keni schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:33:
Het probleem was dat ze bij Apple moeten achterhalen wat het serienummer is. Een simkaart tray kan je ook in een andere iPhone stoppen lijkt mij.
Het is al opgelost, maar ik wilde even inhoudelijk reageren.

Bij garantie betekent het niet dat de verkoper het ter plekke voor je moet oplossen. De verkoper moet de kans krijgen om het probleem op te lossen. Dat Apple de service biedt is mooi, maar dat is service en geen 'recht'. Aan hun service hangen ongetwijfeld voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:01:
[...]
Welkom in de echte wereld.

Een iPhone uit elkaar halen, met al die minuscule onderdelen, is niet iets wat je doet terwijl de klant in je nek staat te hijgen. De Genius mensen zijn daar ook niet voor bedoeld, die kunnen een keer een eenvoudig ding repareren wanneer het softwarematig is, de rest, zeker met telefoons, ruilen ze om indien mogelijk.
Nou welkom in de echte wereld zou ik ook tegen jou willen zeggen want kleine hardware reparaties worden tegenwoordig gewoon uitgevoerd bij de Apple Stores.
Superkanjo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:55:
[...]

Is het niet zo dat de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt, daarna bij de koper?
Yup dat is zo idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:05:
Nou welkom in de echte wereld zou ik ook tegen jou willen zeggen want kleine hardware reparaties worden tegenwoordig gewoon uitgevoerd bij de Apple Stores.
Maar niet waar de klant bij staat te koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
sypie schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:10:
[...]
Maar niet waar de klant bij staat te koekeloeren.
Nee, het ding wordt niet zo letterlijk ter plekke gerepareerd. Lijkt me ook wel een hele rare situatie, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn iPhone 6 een keer laten vallen, of eigenlijk glijden, op de grond. Had hierdoor een grote barst in het scherm (en verder een paar kleine krasjes). Heb netjes een afspraak bij de Apple Store (Den Haag) gemaakt. En daar hebben ze netjes er een nieuw scherm in gezet, dat was in een half uur klaar en kon ik hem weer ophalen. Heeft me wel ruim 100 euro gekost, maar ja.
Pagina: 1