hardware router + FTP masquerading

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een hardware router waar ik poorten kan opgeven die worden "verwerkt" door de FTP masquerading module.

Ik draai nu FreeSCO en ben er tevreden over, maar wil graag een oplossing die -out-of-the-box werkt en betrouwbaar is. Niet dat dat met FreeSCO niet zo is, maar goed, die discussie wil ik hier niet aanwakkeren.

Budget: geen CISCO's enzo. max ~600 gulden ofzo. Ik wil extra poorten door FTP masq laten afhandelen omdat dit nodig is voor ABN AMRO electronic banking.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
ik denk dat je beter kunt afvragen welke hardware routers NIET kunnen forwarden..

Alle routers die ik ken kunnen dat nl..

• B-Man
  • Niet online
ik heb het niet over het forwarden van een poort, maar over het instellen van een masquerading module, lezen is een kunst.

Als ik met HomeNet verbinding maak met de server(s) van de ABN AMRO, gaat dit over een pseudo-FTP verbinding, op twee andere poorten dan 20 & 21, welke weet ik niet uit mijn hoofd, kan het even opzoeken. Als ik deze poorten niet door de FTP masq module laat masqueraden, kan ik geen verbinding leggen met de ABN server, aangezien er een reply wordt verzonden naar het WAN adres van de router, en deze niet weet naar welke LAN pc de gegevens te forwarden.

Ik wil de poorten dus niet forwarden, aangezien er meerdere pc's in ons netwerk gebruik maken van HomeNet. De poorten moeten wel worden gemasquerade.

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

HEHE.......,
Neem gewoon een extra krantewijk en spaar voor een echte Router Een Cisco router!!!!! :)

En niet verder zeiken want ik vraag me af waar jij een router voor nodig hebt??

En anders search gewoon even want er zijn volgens mij genoeg topics over routers.....toch???

Slotje!!!!

Another white boy in this movie? Damn!

• B-Man
  • Niet online
altijd lachen, reacties zoals hierboven :)

Maar goed, zoals ik al zei is het een routertje voor in een klein netwerk voor zakelijk gebruik. Of je dat gelooft of niet laat ik aan jou over.

Krantenwijk is niet aan de orde, zoals ik al zei is het voor zakelijk gebruik. Als het alleen met een cisco van >1000 kan, dan schaffen we wel een cisco aan. Kan het echter ook met een goedkopere router (SMC, linksys, netgear, etc), dan gaan we daarvoor. Waarom veel geld uitgeven als het niet nodig is... Daarnaast is het vanuit het oogpunt van beheer aantrekkelijker voor ons om een simpele oplossing te hebben. Zo'n cisco ding configureren gaat vast en zeker tijd en geld kosten...

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
een Linksys routertje van ongeveer 400 piek zou voldoende moeten zijn... kijk maar eens op www.mr-at.nl....

• B-Man
  • Niet online
wouter: weet je zeker dat ik daarmee de instellingen van de ip_masq_ftp module kan instellen ? Ik heb zelf al de pdf-files van de Cable routers van linksys bekeken, en kan hierover niets vinden. Heb ze er al een mailtje over gestuurd vanmorgen, maar heb er nog geen reactie op.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hmmz ook freesco kaqn die poorten masqen hoor...
kijk hier maar

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik heb zelf een edimax (te koop bij Memo voor iets van 480) en daar kan ik mee homenetten. Homenet ftp'ed op poort 41 en 42, als ik 41 instell als incomming port en 42 als trigger werkt het. Alleen één nadeel ik moet elke keer opgeven dat ik een alternatieve ftp poort gebruik, en dat moet ik natuurlijk ook weer terug zetten.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej dude, dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] ;)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kunt niet van een simpele router verwachten dat die buitengewone taken herbergt, maar winroute leert gewoon als je FTP hoge poorten gebruikt, en stuurt dieook door naar dezelfde pc. volgens mij is dat met de meeste hardware routers ook.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 23:08
Wat jij wil is NAT met statefull inspection. En helaas zijn er alleen de duurdere routers (ala Cisco) die dat ondersteunen. Ik zou toch echt bij je Freesco oplossing blijven. Dat werkt echt stabiel als je er maar vanaf blijft na de installatie.

Een andere oplossing is de ABN aanklagen voor het gebruik van non-passive (active) FTP terwijl juist het passive FTP protocol in het leven is geroepen om dit soort problemen te vermijden. Maar ja... banken lopen altijd achter op dat gebied.

• B-Man
  • Niet online
LoneWolf: Dat weet ik, ik heb dat bericht gepost (als abc2000) op het FreeSCO forum :)

Mijn huidige FreeSCO router hangt om de haverklap, en dat is ronduit klote. Maar goed, als er geen simpele (~600 ballen) hardware oplossingen zijn die wat extra poorten kunnen masqueraden, dan zoek ik wel een andere oude pentium...

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:15 schreef blade181 het volgende:
HEHE.......,
Neem gewoon een extra krantewijk en spaar voor een echte Router Een Cisco router!!!!! :)

En niet verder zeiken want ik vraag me af waar jij een router voor nodig hebt??

En anders search gewoon even want er zijn volgens mij genoeg topics over routers.....toch???

Slotje!!!!
Jij bent echt DOM he.

Hij legt heel duidelijk zijn probleem/vraag uit.

Wat en waarom is duidelijk, jij bent te Blaten over een Cisco terwijl er gewoon STAAT dat het goedkoper moet.

als je alleen maar wil zeiken kun je beter oprotten :(

en om een slotje vragen is helemaal zielig, ik denk dat ze beter jou als User kunnen deleten dan hier een hangslot aan hangen.

• B-Man
  • Niet online
Harrie: dat soort opmerkingen zie je wel vaker... opwelling van hormonen ofzo. Ik kan er in ieder geval wel om lachen als mensen als blade181 van dit soort onzin roepen ;)

Maar goed, een Cisco kan ook wat betreft het budget (voor zakelijk gebruik, het moet werken, budget max. ligt rond de 2000 gulden, maar als het gemakkelijker/goedkoper kan, dan gaan we daarvoor). Ik verwacht echter -like I said before- dat een Cisco configureren niet iets is wat je 1-2-3 doet, of zit ik er naast ?

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 10:25 schreef B-Man het volgende:
Mijn huidige FreeSCO router hangt om de haverklap, en dat is ronduit klote. Maar goed, als er geen simpele (~600 ballen) hardware oplossingen zijn die wat extra poorten kunnen masqueraden, dan zoek ik wel een andere oude pentium...
Ik denk idd dat je beter nog eens goed naar je Freesco-router kan kijken en proberen dit te fixen, dan iets nieuws aan te schaffen wat hetzelfde doet.

Dis trouwens voor het eerst dat ik iemand hoor over een vastlopende freesco-bak... wat hebbie ermee gedaan dude?

• B-Man
  • Niet online
niets, dude :)

fungeerde voorheen als peecee die per dag een paar uurtjes aanstond, maar dat is 5 jaar geleden ofzo...

't is een pentium 100 + 32 MB edo ram, geen harddisk, VXpro+ moederbord. Standaard AT voeding. Ding staat 24/7 aan.

Als de router weer eens hangt, zie ik op onze switch dat er geen netwerkverbinding actief is, is de voeding misschien brak ofzo ?

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 23:08
Autosensing op switches en netwerkkaarten geven nog wel eens problemen. De ene kant zit full-duplex te babbelen terwijl de andere kant lekker op half-duplex zit. Als autosensing aanstaat wordt er continue gekeken hoe de lijn geconfigureerd moet worden. Probeer eens de poort op de switch vast te zetten op 10 of 100MB halfduplex en kijk of het probleem dan nog steeds optreedt.

• B-Man
  • Niet online
Myrdhin: daar heeft het niets mee te maken, dat was namelijk het eerste waar ik naar keek een half jaar terug... De pentium hangt finaal (dus ook geen keyboard response etc... slechts een knipperende cursor), en geen connectie meer met de switch.

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Vigor 2200 serie van Draytek zou medio juli een update moeten krijgen dit stateful inspection mogelijk maakt, zie vraag 16 van de FAQ.

Ze melden ook dat ABN AMRO telebankieren af en toe moeilijk kan zijn, maar dat het met wat kunst en vlieg werk ook nu al kan, zie vraag 20 van de FAQ.

Zelf zit ik ook aan een Vigor 2200E te denken, ~500 piek. Wellicht de moeite om het uit te zoeken...

[edit... te enthousiast geplakt]

URL: hiero

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

• B-Man
  • Niet online
Ziet er inderdaad interessant uit... Heb wel stateful inspection nodig, aangezien we met meerdere pc's binnen het netwerk HomeNet gebruiken. Dus forwarding instellen op de router is geen optie.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
En waarom stop je niet gewoon met telebankieren bij de ABN om dit om te zetten naar Internetbankieren? Doe ik ook en werkt perfect.

* x-wolf moest wel stoppen met telebankieren omdat hij een ADSL verbinding kreeg....

• B-Man
  • Niet online
Omdat je met de internetversie geen gegevens ouder dat x weken kan bekijken.

• OMX2000
  • Laatst online: 19:03

OMX2000

By any means necessary...

Iemand al ervaring met die Vigor 2200??? Dat ding is dus super goedkoop... fl 450,-...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb net een (snelle!) hardware router gekocht (Zyxel Prestige 314, fl 625,=) en kan 'm iedereen (met UTP internet) aanraden. Dit ding is echt bliksemsnel (zowel LAN-LAN als WAN-LAN) en werkt tot op de dag van vandaag feilloos zonder ook maar een reset/hang. Of deze router ook IP masquerading doet weet ik niet, maar volgens Zyxel kan je poorten doormappen naar een lokaal IP adres waardoor een FTP server van buitenaf beschikbaar is.

Check http://www.zyxel.com/product/dslcablesharing/p314.htm voor de specs.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Zylix?

Verwijderd

Oude Koe,

en wat heeft Zylix in hemelsnaam met dit topic te maken?

• Predator
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

euh ja ?

Daar heeft de topicstarter wel nog iets aan na bijna 2 jaar :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.