Als het maar knopjes heeft
Nee hoor is voorkeur, kan beide
Bekritiseren is een samentrekking, dus kritiseren is de correcte term voor zover ik weet. Dank voor de opmerking.
Maar is de vervoeging ook juist?duqu schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:52:
Bekritiseren is een samentrekking, dus kritiseren is de correcte term voor zover ik weet. Dank voor de opmerking.
Stel dat je een ander werkwoord op dezelfde manier vervoegt, zoals "bekijkt" ("Mobileye bekijkt veiligheid van [...]") dan zou je kunnen krijgen "Mobileye kijkt veiligheid van [...]". Zou dat dan (ook) juist zijn?
Of zit ik helemaal verkeerd te denken?
Oh wauw, bekritiseren is blijkbaar een ingeburgerde "fout" die geaccepteerd wordt.
Weer wat geleerd!
http://www.taaluilen.nl/s...gemeen-over-het-algemeen/
[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 15-09-2016 11:28 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Hij kwam me zo onbekend voor.
Niet dat dat maatgevend is natuurlijk
Blijkbaar is 'bekritiseren' redelijk ingeburgerd.
Maar goed, dat is 'me ouders' en 'dat ben ik nodig' of 'een aantal ... zijn' ondertussen ook....
Weer wat geleerd
Niet dat dat maatgevend is natuurlijk
Blijkbaar is 'bekritiseren' redelijk ingeburgerd.
Maar goed, dat is 'me ouders' en 'dat ben ik nodig' of 'een aantal ... zijn' ondertussen ook....
Weer wat geleerd
Als het maar knopjes heeft
toch kan er dan beter van worden gemaakt ipv kritiseert : uit kritiek op, wat ook in het artikel staat
Daarmee help je deze discussie namelijk helemaal snel om zeep en komen er geen nieuwe posts meer
Daarmee help je deze discussie namelijk helemaal snel om zeep en komen er geen nieuwe posts meer
Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan er van genieten dat ik juist op Tweakers, een technologie website, dingen leer over de Nederlandse taal. Meer dan van een willekeurig NOS artikel. Dankzij deze discussie heb ik vandaag heb ik geleerd dat 'verzenden' een contaminatie is, hetzelfde geldt voor 'per ongeluk'. Twee woord(combinaties) die ik regelmatig gebruik waarvan ik dat nooit had vermoed. Vandaag kom ik in een willekeurig NOS artikel 'te danken aan' in een negatieve context tegen, dat doet pas pijn aan m'n ogen.
Pagina: 1