Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop professioneel gebruik interieurdesign

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ik ben op zoek naar een prijs-kwaliteit correcte laptop voor professioneele gebruik voor in de interieur design branche.

Wat ga je met je laptop doen?
Design en render programma's gebruiken zoals: Vectorworks, autocad, sketchup,...
Enkele sysreqs van VectorWorks: http://www.vectorworks.net/sysreq
- RAM: 8GB – 16GB recommended for large files and complex renderings.
- Grafische kaart: OpenGL 2.1 compatible graphics card;A dedicated graphics card is highly recommended; VRAM: 1GB (minimum), 2GB-4GB (recommended)

Wat is je budget?
1000 - 2000 EUR

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, vooral aan bureau.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- SSD van minimum 256GB ivm met veel project data.
- Schermgrootte enkel 15inch

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 10:36 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Wat heb je zelf al gevonden? Want deze startpost is veel te mager.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Mijn eerste idee is dan een Dell Precision laptop met een professionele videokaart (AMD FirePro of nVidia Quadro erin. Flinke garantie erop (bij voorkeur next business day, of als het in het budget past de 4 uurs service) en je komt een heel eind.

Verwijderd

Ga voor een Zbook 15 G3 of een Dell Precision

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik heb voor een vriend van me een aantal maanden geleden een laptop uitgezocht waarmee hij voornamelijk met Autocad werkt. Ik had van hem begrepen dat autocad voornamelijk baat heeft hij singe thread performance en daarom gekozen voor een processor met zeer goede single thread prestaties.

Een mooi overzicht van processoren kun je hier vinden:
https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html

Ik meen dat we uiteindelijk voor onderstaande hebben gekozen:
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

En zelf een SSD in gezet.

Het is al wel +/- 6 maanden geleden, dus wellicht zijn de gezien de nieuwe processor lichting weer beter kosten/prestatie machines beschikbaar, en jou budget ligt ook hoger. Maar wellicht kun je wat met deze info!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een pro gpu is leuk maar in princiepe niet perse nodig, vectorworks raadt het nergens specifiek aan, autocad is directx en werkt prima op zo'n beetje alles, al heb je voor 3d waarschijnlijk ook wat meer nodig dan een onboard intel gpu. En ook sketchup draait prima op "normale" gpu's..

Zoals hierboven iemand al aanhaalt, game laptops zijn vaak ook prima workstation laptops.

Maar as het alleen een 3d/cad laptop is dan is een dell/hp/lenovo workstation laptop wel een degelijke keuze..

specs

Pagina: 1