Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YjqWPNy0k1f9FQGZGupBqlA3/full.jpg

Op 20 oktober houdt CGI in de Jaarbeurs een evenement over de nieuwste technologische ontwikkelingen. Ambitieuze studenten en young professionals kunnen zich verdiepen in een scala aan onderwerpen.

Hello world
Op Hello World staan unieke en bijzondere ict-thema’s uit verleden, heden en toekomst centraal. Van Blockchain tot gamification en van virtual reality tot internet of things. Het is meer dan alleen luisteren, Hello World daagt je ook uit in diverse workshops en niet met de minste zaken. Zo kun je aan de slag met Raspberry Pi’s, vr, gamification en geo-ict. Daarnaast is er een uitgebreid sociaal programma, met onder andere de Lego Mindstorm Challenge en een arcadegametoernooi.

Team Tweakers
Er is een speciaal Tweakers team dat gaat meedoen aan Hello World. Daar kun je je voor opgeven via deze poll. Uit de aanmeldingen trekken we 15 winnaars die die dag de gast van Tweakers en CGI zijn. Inclusief een brunch voor het evenement, speciaal t-shirt en een paar Tweakers goodies. Lees daar meer over in de .
Modbreak:We hebben de plannen veranderd. We gaan met 100 tweakers de grootste Tweakers brunch allertijden houden. Inschrijven hier, meer info daar.

Samen reizen
Wat is er leuker dan alleen naar CGI's Hello World gaan? Juist! Samen naar Hello World gaan. Ga je met de auto en heb je een of meer plekken vrij? Neem een andere Tweaker mee! Ga je liever met de trein? Spreek hier samen af en reis goedkoop met een NS groepsretour. Met tien personen reis je voor €7.50 per persoon vanaf elk station in Nederland heen en weer naar Utrecht Centraal.

Eigen Team
Stel nou dat je niet bij de Tweakers brunch bent, niet getreurd. Natuurlijk ben je van harte welkom op Hello World. En ook jij kan je eigen team vormen en de competitie aangaan. Werf hier de leden voor je team en wie weet ga je voor de winst bij het arcade gaming toernooi.

Welke talk, welke workshop?
Bespreek hier vast met elkaar welke talk of welke workshop je absoluut niet wil missen. Wil je samen aan de slag tijdens een workshop? Of kan je nog niet kiezen tussen RBPi's, VR, Gamification en Geo-ICT? Zoek in dit topic je maatje. Ook voor de Lego Mindstorm Challenge en arcade gaming.

Kortom er is genoeg te doen op 20 oktober in de jaarbeurs in Utrecht. Tot ziens op Hello World!

[ Voor 42% gewijzigd door zeef op 05-10-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:05
Klinkt zeer leuk, ik doe mee in de loting *O*

Zijn er nog meer mensen geïnteresseerd om de talks bij te wonen over Cybersecurity en Blockchain 101?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Doe ook mee aan de loting. Als geluk er voor mij niet inzit kan ik nog overwegen om te gaan maar dan zou ik wel wat meer willen weten over de inhoud van die sessies. "Cybersecurity" is een beetje te globaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
Dartillus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:04:
[..] wat meer willen weten over de inhoud van die sessies. "Cybersecurity" is een beetje te globaal.
In deze pdf wordt iets meer beschreven wat de sessies zijn :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
iRicardo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:20:
[...]

In deze pdf wordt iets meer beschreven wat de sessies zijn :)
Die had ik al gelezen, maar die biedt ook niet veel. Klinkt als een soort generale presentatie over security met geschiedenis en al (really, Enigma?).

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Begrijp ik nou goed dat de eerder genoemde 15 winnaars zijn uitgebreid naar 100? Voor deze 100 wordt de lunch geregeld?(heb me hoe dan ook aangemeld, ben daar graag bij).

Heb echter nog geen bevestiging van CGI, ga op de dag zelf nog wel bedenken naar welke workshops ik ga.

Mensen die vanuit Groningen gaan? Hoe zit het trouwens met parkeergelegenheid? Heb in principe een auto, maar niet de zuinigste en rij bij voorkeur met iemand mee :)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 14:21

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

De dag vrij is geregeld, en de aanmelding is ingestuurd. Lang leve studentenOV :)
Op naar de 100-tweakers-brunch!

[ Voor 12% gewijzigd door FreeLighting op 28-09-2016 09:08 ]

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• Dartillus
Heb me maar aangemeld. Kom helemaal uit Winterswijk. Als er Tweakers zijn die ergens tussen Winterswijk - Arnhem - Utrecht wonen hoor ik het graag :).

Verwijderd

Ik wil me ook aanmelden alleen moet ik nog even vervoer regelen. Mss kan ik ook wel zon kaartje van 14E halen bij de kruidvat. Ik woon in Gaanderen, dus hoor t nog wel

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:33
* Carpento is in :)

• Ramazan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:13
Hoi Allemaal,

Ik ga ook mee. Ik ga met de auto en ik heb ruimte voor 3 man. Wil je een lift vanuit Rotterdam send me a pm.

Ik reserveer op volgorde van aanmelding.

Groetjes,

Ramazan

• geke-sulen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 14:02
iRicardo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:07:

Zijn er nog meer mensen geïnteresseerd om de talks bij te wonen over Cybersecurity en Blockchain 101?
Ja dat lijkt me wel wat. :)

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ik ga zeker voor het arcade gaming toernooi van 15.00 :)

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 09:33
Ik ga ook, met de auto vanuit Haarlem als er voldoende mensen meegaan en we kosten kunnen delen, anders trein. Heb me ingeschreven voor het gaming tournooi om 15:00.

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 07:37
Ik woon om de hoek van de Jaarbeurs, dus lekker op loopafstand. Heb me aangemeld voor het toernooi van 15:00. Wordt een leuke dag! :)

Ik had mij trouwens aangemeld met die PB die net door Tweakers werd gestuurd (via Google forms). Is het dan zeker dat je bij de 100 eerste aanmeldingen zit? Of krijg je hier nog definitief bericht over?

• Sjarelke
  • Laatst online: 24-09 21:01
Heb me ook aangemeld voor de brunch. Ik kom vanuit Maastricht en kan nog 4 man meenemen. DM mij indien je mee wilt rijden!

• geke-sulen
Ik ga vanuit Soest met de trein. Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die via soest/den dolder/bilthoven ect gaan/moeten?

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik kom vanuit Eindhoven, en ga met de trein, dus heb plek genoeg over ;) Als er mensen al in Eindhoven willen meeten/samen reizen, toch een stuk gezelliger! Stuur maar een PM!

Als je uit de buurt komt en auto plek over hebt, betaal ik graag mee aan je benzine kosten ;)

Is het nu definitief, of krijgen we nog een bevestiging?

Dan regel ik vast vrij !

www.webshopmasters.nl

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:21
Vince_ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:42:
Ik woon om de hoek van de Jaarbeurs, dus lekker op loopafstand. Heb me aangemeld voor het toernooi van 15:00. Wordt een leuke dag! :)

Ik had mij trouwens aangemeld met die PB die net door Tweakers werd gestuurd (via Google forms). Is het dan zeker dat je bij de 100 eerste aanmeldingen zit? Of krijg je hier nog definitief bericht over?
Waar heb je gelezen dat het 100 plekken zijn geworden?
Zie dat in dit topic/nieuwsbericht niet terug..

Hier ook ingeschreven (via site CGI)!

[ Voor 3% gewijzigd door remcoboy1479 op 28-09-2016 15:17 ]

Verwijderd

remcoboy1479 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:17:
[...]

Ik weet niet wie allemaal, maar sommigen, waaromder ik, hebben een mail gehad.

• Vince_
  • Laatst online: 26-09 07:37
remcoboy1479 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:17:
[...]

Dit stond in die PM:
De eerste 100 aanmeldingen zijn verzekerd van een plek tijdens de brunch. Jij kan daar bij zijn! Meld je daarom snel aan via het online aanmeldformulier.
dus vandaar mij vraag, hoe dit precies zit ;)

• zeef
Tormbo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:52:
Begrijp ik nou goed dat de eerder genoemde 15 winnaars zijn uitgebreid naar 100? Voor deze 100 wordt de lunch geregeld?(heb me hoe dan ook aangemeld, ben daar graag bij).

Heb echter nog geen bevestiging van CGI, ga op de dag zelf nog wel bedenken naar welke workshops ik ga.

Mensen die vanuit Groningen gaan? Hoe zit het trouwens met parkeergelegenheid? Heb in principe een auto, maar niet de zuinigste en rij bij voorkeur met iemand mee :)
Yep, we hadden zoveel aanmeldingen in de poll dat we de brunch wat opgeschaald hebben. :)

Verwijderd

zeef schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:03:
[...]

Yep, we hadden zoveel aanmeldingen in de poll dat we de brunch wat opgeschaald hebben. :)
Maar die google docs is gelimiteerd tot 100 aanmeldingen of hoe is dit gedaan?

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:08:
[...]

De eerste honderd zijn erbij. Ook ons budget is eindig.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 28-09-2016 16:16 ]

Verwijderd

En die krijgen daar een mail over?

Nog een vraagje, ik ben pas 16 maar zou ik ook mee 'kunnen' gaan? Ik bedoel, ik hou van ICT, maar heb er nog geen baan in, want 16 jaar en VWO :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:17:
En die krijgen daar een mail over?

Nog een vraagje, ik ben pas 16 maar zou ik ook mee 'kunnen' gaan? Ik bedoel, ik hou van ICT, maar heb er nog geen baan in, want 16 jaar en VWO :P
De mensen die 'JA' hebben opgegeven in de poll hebben allemaal een DM ontvangen. Heb je nou geen DM ontvangen, maar wil je er hééél graag bij zijn? Stuur een overtuigende mail naar mijn lieftallige collega Ilonka. Wie weet valt er iemand af en ben jij er alsnog bij. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 28-09-2016 16:35 ]

• Sjarelke
  • Laatst online: 24-09 21:01
zeef schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:33:
[...]

De mensen die 'JA' hebben opgegeven in de poll hebben allemaal een DM ontvangen. Heb je nou geen DM ontvangen, maar wil je er hééél graag bij zijn? Stuur een overtuigende mail naar mijn lieftallige collega Ilonka. Wie weet valt er iemand af en ben jij er alsnog bij. ;)
Ik heb een DM gekregen over de 100 plekken omdat ik mij had ingeschreven op de poll. Vervolgens heb ik me nogmaals ingeschreven. Ben ik nu dan ook écht ingeschreven en sluit die poll automatisch na 100 inschrijvingen...? Ik heb namelijk vrij gepland speciaal voor dit T.net event, maar dan is het ook handig om te weten of je ook echt erbij mag zijn O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
Sjarelke schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:04:
[...]

Ik heb een DM gekregen over de 100 plekken omdat ik mij had ingeschreven op de poll. Vervolgens heb ik me nogmaals ingeschreven. Ben ik nu dan ook écht ingeschreven en sluit die poll automatisch na 100 inschrijvingen...? Ik heb namelijk vrij gepland speciaal voor dit T.net event, maar dan is het ook handig om te weten of je ook echt erbij mag zijn O-)
Ja, je bent er echt bij.

• drakonl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-11-2023
Misschien een domme vraag. En ik kan begrijpen dat het met 100 man iets teveel van het goede wordt. Maar is de vergoeding op basis van OV nog van kracht. Of komt die te vervallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
drakonl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:18:
Misschien een domme vraag. En ik kan begrijpen dat het met 100 man iets teveel van het goede wordt. Maar is de vergoeding op basis van OV nog van kracht. Of komt die te vervallen.
Nee, geen domme vraag. Die hebben we inderdaad ingeruild voor de aanwezigheid van meer mensen bij de brunch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakonl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-11-2023
Heb me via de DM opgegeven er stond na aanmelden een soort gelijke van we zien elkaar dan, Komt hier nog een email bevestiging van om misverstanden te voorkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cameronveld
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
ik kom vanuit omgeving vuren/ Gorinchem, heb 1 plekje over in de auto. Dus wie wil kan me een PM sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De laatste brunchplaatsen die niet geclaimd zijn gooien we open voor iedereen. Kom jij ook naar de grootste Tweakers brunch evâh? We gaan met 100 tweakers brunchen en vervolgens vertrekken we gezamenlijk naar het CGI Hello World Event. Dat gaat een mooie dag worden!

De eerste 100 aanmeldingen zijn verzekerd van een plek tijdens de brunch. Jij kan daar bij zijn! Meld je daarom snel aan via het online aanmeldformulier. Meld je alleen aan als je echt komt. Op=op. Vergeet je daarnaast niet aan te melden op de website van het CGI Hello World event. Dat is verplicht als je mee gaat brunchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik moet helaas annuleren, mijn verlof is ingetrokken. Kan dit via deze weg of moet ik dit even via de mail doen?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:50
Ik rijd vanuit Eindhoven erheen, dus heb nog wel een paar plekjes in mijn schattige Fiat Punto <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn lijstje:

de grootste Tweakers Brunch aller tijden

Kennissessies:
  • Digitale Transformatie
  • Blockchain 101
Half kijken of deze wat zijn, blijven hangen bij succes:
  • Internet of Nano Things - hopelijk geen marketing praat, maar tech
  • BestDriver app - vooral benieuwd naar het algoritme
  • Cybersecurity - hopelijk continous security testing en hoe je als secDevOps je systemen up-to-date en veilig houd in de cloud.
Workshops:
  • HoloLens!
  • Gamificatie - hoop er wat van op te steken hoe we mindere goden kunnen godify-en :)
  • En als ik nog tijd heb R-pi, altijd leuk.
Stands
  • 1 Ontvangst
  • 2 HoloLens!
  • 7 Lego Mindstorm
  • 8 IJscoAli
En als ik dan nog tijd over heb de REST ;)

Ik zit te denken aan de trein vanuit Delft. De jaarbeurs ligt aan de voet van het station. Dus lekker relaxt. En dat scheelt weer een hoop CO2, kan de dame een half jaar van douchen O-)

[ Voor 14% gewijzigd door djwice op 05-10-2016 20:59 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:08:
[...]

Met een mooi node.js event in google functions natuurlijk, die het formulier automatisch sluit als er 100 zijn ingevuld. ;) :*)

zou mooi zijn, maar ik vermoed gewoon de eerste 100 in de sheet (minus duplicaties) handmatig geselecteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door djwice op 05-10-2016 21:09 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

:P, ik weet in ieder geval dat ik erbij ben. Denk alleen dat ik de jongste zal zijn met mn 16,5 jaar, VWO maar interesse voor bijna alles in dr ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
iRicardo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:07:

Uiteraard, wie niet zou ik zo zeggen... :) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Tormbo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:28:
Ik moet helaas annuleren, mijn verlof is ingetrokken. Kan dit via deze weg of moet ik dit even via de mail doen?
Balen! Tijd voor een andere werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Ik zal ook helaas moeten afzeggen. Moet dat via hier of ook via de mail?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geke-sulen
Yeah ik ben bij de lunch! Dat en moeten ik me nog ergens aanmelden voor de hololens demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Hoe erg is het als je iets later bent? Trein komt voor mij een paar minuten voor 10 aan in Utrecht of een half uur daarvoor zonder korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Geen probleem. Schuif gezellig aan als je er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iloste
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03-2023
geke-sulen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:18:
Yeah ik ben bij de lunch! Dat en moeten ik me nog ergens aanmelden voor de hololens demo?
Gezellig! Je kan je bij de registratiebalie van het Hello World event aanmelden voor de hololens demo en het Arcade Gaming Toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haloblaster
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 23:09
is het heel erg als ik 10 minuten later kom? (want anders komt het qua vervoer voor mijn niet uit.)

[ Voor 2% gewijzigd door haloblaster op 19-10-2016 20:22 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Laatst online: 26-09 14:50
Na de mail dat er nog plaatsen beschikbaar waren had ik m doorgestuurd naar een vriend. Die heeft hem ingevuld. Hij heeft er nog geen mail over ontvangen. Is hij dan ook verzekerd van een plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geke-sulen
Heb weer struggles met de ns. Ik ben misschien een klein tikkie later dan gepland. :(
Edit:
Ben der :)

[ Voor 11% gewijzigd door geke-sulen op 20-10-2016 10:03 . Reden: Verkeerde smiley ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debugdevil
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

debugdevil

Master of Disaster

Was zeer geslaagde dag, zo hebben we zeef ook een keer in pak kunnen bewonderen( die volgens zijn eigen woorden in pak zich druk kan maken over airflow😂)
Hoop Lol gehad!
Cu next time!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Laatst online: 20:32
Was inderdaad een toffe dag, lekker eten(vooral de broodjes hamburger waren zeer geslaagd) en leuke activiteiten maakten het een geslaagde dag. de quiz waarbij mijn team 2de was geworden leverde ons ook nog een paar leuke goodies op :P .
Hello world was ook zelf zeer geslaagd.
Bedankt tweakers en cgi voor de leuke dag _/-\o_ ! Tot een volgende keer.

[ Voor 7% gewijzigd door jeffreygek1 op 20-10-2016 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartillus
Inderdaad geslaagde dag (voor de no-shows, jullie hebben wat gemist!), leuke presentaties en leuke bezigheden. Mijn hoogtepunt was toch Ijsco Ali :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luit_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-12-2024
Bedankt voor de leuke dag en de eerste plek bij de pubquiz! Ik mag dan wel niet heel veel posten op tweakers maar ik ben zeker actief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartillus
Woop woop, #TeamGeenIdee.
Pagina: 1