Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen op tweakers.net

Ik heb nu bijna 2 jaar een S3 NEO, op het begin deed hij het perfect maar na het 1e jaar begon hij raar te doen. Hij laadde niet meer op met mijn oplader, maar wel met die van mijn vader. Het gekke is dat de telefoon van mijn vader wel oplaad met mijn oplader. Daarna moest ik om de zoveel weken weer een andere oplader pakken omdat die niet meerbof heel sloom wou opladen. Soms laad hij alleen maar op als die aan staat, en soms alleen als die uit staat.

Hij loopt ook steeds sneller en sneller leeg.

Maar het gekke is dat hij met een usb lader in de auto wel weer gewoon goed en snel oplaadt.

Mijn batterij staat ook een beetje bol.

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, kan iemand mij helpen?

Ik hoor het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 08:27 ]

Alle reacties

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 09:09 ]

Verwijderd

Eens een nieuwe batterij proberen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02
Bolle batterij = nieuwe batterij kopen. Je wil niet dat dat ding ontploft.
Heb je ook verschillende oplaadkabels geprobeerd? Dus de oplaadkabel van de oplader van je vader in jouw oplader? Het zou ook aan de kabels kunnen liggen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:25:
Mijn batterij staat ook een beetje bol.
Dit is je probleem. Samsung heeft een slechte geschiedenis met betrekking tot batterijen en helaas gaan bij hun de batterijen altijd bol staan. Dat is een indicatie dat het tijd is voor een nieuwe batterij.

Waarschijnlijk komen daar ook je oplaadproblemen vandaan.

Maar wat heb je zelf al onderzocht en gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:01:
Bolle batterij = nieuwe batterij kopen. Je wil niet dat dat ding ontploft.
Heb je ook verschillende oplaadkabels geprobeerd? Dus de oplaadkabel van de oplader van je vader in jouw oplader? Het zou ook aan de kabels kunnen liggen.
Heb verschillende kabels geprobeerd, ligt niet aan de kabel.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:12:
[...]

Dit is je probleem. Samsung heeft een slechte geschiedenis met betrekking tot batterijen en helaas gaan bij hun de batterijen altijd bol staan. Dat is een indicatie dat het tijd is voor een nieuwe batterij.

Waarschijnlijk komen daar ook je oplaadproblemen vandaan.

Maar wat heb je zelf al onderzocht en gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent.
Ik kreeg al vrij snel het probleem dat hij met de originele oplader niet meer wou opladen, met de oplader van mijn vader lukte het steeds wel. Ik heb nu verschillende kabels en laders geprobeerd maar niks helpt. Hij laadt alleen goed op in de auto, in zo'n usb oplader.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:04:
[...]
Ik kreeg al vrij snel het probleem dat hij met de originele oplader niet meer wou opladen, met de oplader van mijn vader lukte het steeds wel. Ik heb nu verschillende kabels en laders geprobeerd maar niks helpt. Hij laadt alleen goed op in de auto, in zo'n usb oplader.
Zoals ik al zei. Je batterij is het probleem niet de oplader. Vervang je batterij eens voor een nieuwe. Dit zou ook nog onder garantie kunnen vallen, afhankelijk van hoelang je het toestel hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Yes, dat is 100% de batterij. De Galaxy S3 (Neo) had wel vaker batterij problemen.

Zo snel mogelijk een nieuwe batterij halen, je weet nooit wat er gebeurt als hij bol is geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Danny.G schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:07:
Yes, dat is 100% de batterij. De Galaxy S3 (Neo) had wel vaker batterij problemen.

Zo snel mogelijk een nieuwe batterij halen, je weet nooit wat er gebeurt als hij bol is geworden.
Een heel klein beetje bol, niet veel. Maar ik vind het gewoon vreemd dat ik zo snel al problemen had met opladen, maar dat hij in de auto altijd wel oplaadt. En heb ook het probleem dat hij in powerbanks en sommige opladers niet goed oplaadt, dan moet je het stekkertje in mijn mobiel er half in stoppen en dan laadt die pas op. Of de usb kant.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:10:
[...]

Een heel klein beetje bol, niet veel. Maar ik vind het gewoon vreemd dat ik zo snel al problemen had met opladen, maar dat hij in de auto altijd wel oplaadt. En heb ook het probleem dat hij in powerbanks en sommige opladers niet goed oplaadt, dan moet je het stekkertje in mijn mobiel er half in stoppen en dan laadt die pas op. Of de usb kant.
Dat is inderdaad erg merkwaardig, maar kan zeker te verwijten zijn aan de batterij. Ik moest na toevallig zelf ook na 1 jaar de batterij vervangen van mijn Galaxy S3.

Ze kosten niet veel (10-20 euro geloof ik), dus ik raad het zeker aan.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:10:
Wellicht is er dan ook nog iets aan de hand met je USB-poort, maar je accu vervangen is sowieso aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:30:
[...]

Wellicht is er dan ook nog iets aan de hand met je USB-poort, maar je accu vervangen is sowieso aan te raden.
Nieuwe batterij gekocht, hij laad nogsteeds niet op met de originele oplader. Het probleem is niet de oplader, want de S4 mini van mijn vader laad er gewoon goed mee op.

Heb toevallig ook een tablet van samsung waar ik ook veel problemen mee heb, vind het erg jammer, maar heb de laatste tijd geen goede ervaringen met samsung, mijn vader klaagt ook al dat zijn mobiel snel leeg is en de telefoon van mijn moeder geeft geen meldingen als hij op standby staat.

Ik heb geen idee meer wat ik nu moet doen, want ik kan samsung ook niet bereiken, ze pakken nergens op en reageren ook niet op de mail.
Pagina: 1